از بین بردن لکه روی لباس سفید با چند ترفند

از بین بردن لکه لباس سفید

از بین بردن لکه لباس سفید را احتمالاً از کودکی به یاد دارید که در زمان خرید لباس، هنگامی که عاشق یک لباس سفید می‌شدید با اکراه والدین از خرید آن به‌دلیل کثیف‌شدن زودهنگام و از بین نرفتن کامل لکه‌ها روبه‌رو می‌شدید و باید قید آن را می‌زدید! با وجود این، لباس‌های سفید به‌دلیل زیبایی بصری و قابلیت ست‌شدن با انواع لباس‌های دیگر، همواره طرفداران زیادی دارند، اما از بین بردن لکه لباس سفید چالشی جدی است که در این متن سعی کرده‌ایم به ارائه راه‌کارهای مختلف برای حل این مشکل بپردازیم.

نحوه از بین بردن لکه لباس سفید

همین‌طور که می‌دانید، لباس سفید طرفداران بسیاری دارد، اما در فصل تابستان به‌دلیل تعریق زیاد بدن سفید نگه‌داشتن این رنگ کار بسیار دشواری است و اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه کوچک‌ترین لکه یا رنگ روی لباس به‌شدت خودنمایی می‌کند. اگر شما به‌دنبال راهکارهایی برای تمیز نگه‌داشتن لباس سفید خود هستید، در این مقاله چگونگی تمیز نگه‌داشتن آن را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم. در ادامه با چند روش برای پاک‌ کردن لکه از روی لباس سفید آشنا شوید:

  • پودر شوینده

شما می‌توانید برای از بین بردن لکه لباس سفید در اسرع وقت به‌سرعت آن را با پودر دستی باکیفیت بشویید. همان‌طور که می‌دانید، لکه هرچقدر قدیمی‌تر باشد، ماندگارتر است و پاک‌کردن آن کار راحتی نخواهد بود. قبل از اینکه برای پاک‌کردن لباس اقدام ‌کنید، ابتدا مواد شوینده خود را انتخاب کرده و روی قسمتی از لباس تست کنید. اگر نتیجه‌بخش بود، به شست‌وشو ادامه دهید تا لباس خراب نشود.

  • آسپرین

یکی از کاربردی‌ترین مواد برای رفع لکه از روی لباس سفید استفاده از آسپرین است. می‌توانید چند عدد قرص آسپرین را با هم مخلوط کنید و سپس قسمت لکه لباس سفید را داخل آن بگذارید. بعد از نیم ساعت شست‌وشو را انجام دهید.

  • آبلیمو

برای از بین بردن لکه لباس سفید می‌توانید از آبلیمو استفاده کنید؛ چون خاصیت اسیدی دارد و مؤثر است. برای استفاده از این روش آبلیمو را با آب مخلوط کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. بعد از درست‌کردن این ترکیب لباس را دو ساعت درون این محلول قرار داده و بعد با پودر بینگو شست‌وشو دهید.

رفع لکه از روی لباس‌های سفید

  • نمک

روش دیگر از بین بردن لکه روی لباس استفاده از نمک است که روزانه کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارد. اگر لکه یا کثیفی ایجاد شده روی لباس شما بسیار جزئی است، برای از بین بردن آن از نمک استفاده کنید. 20 دقیقه لباس را با نمک آغشته و سپس شسته و آبکشی کنید. برای شستن هر نوع لکه یک روش وجود دارد تا به لباس و بافت پارچه شما آسیبی نرسد.

  • از بین بردن لکه روی لباس سفید با وایتکس

برای سفیدکردن و از بین بردن لکه قدیمی روی لباس سفید از مایع سفیدکننده استفاده کنید که این روزها کاربرد خوبی در میان افراد دارد. برای این کار، مقداری از مایع سفیدکننده را با کمی آب گرم مخلوط کرده و لباس را مدتی در آن قرار دهید و بعد از آن شست‌وشو و آبکشی کنید.

دقت کنید که برای از بین بردن لکه لباس سفید با وایتکس حتماً نیازی نیست از شوینده‌های قوی و گران‌قیمت استفاده کنید؛ چون در بیشتر اوقات علاوه بر از بین بردن کثیفی لکه‌ها به نوع لباس شما آسیب می‌رساند؛ پس به‌جای ضرررساندن به لباس خود می‌توانید از چند محلول خانگی برای شست‌وشو استفاده کنید.

  • استفاده از آبلیمو و پودر لباسشویی بینگو و نمک

برای رفع لکه لباس سفید در لباسشویی یک قاشق نمک، یک فنجان آبلیمو و مقداری پودر لباسشویی بینگو را در لگن ریخته، خوب مخلوط کنید و لباس خود را به مدت کوتاهی درون آن بیندازید تا به‌راحتی لکه‌های کثیف و زرد را پاک کند.

  • استفاده از نمک و الکل

ترکیبی که از الکل و نمک به دست می‌آورید، به‌راحتی می‌تواند برای از بین بردن لکه لباس سفید استفاده شود. تنها کافی است به مدت 10 دقیقه لباس خود را در این مواد گذاشته و در پایان شست‌وشو و آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید:   تفاوت نمک ظرفشویی و نمک خوراکی | ترکیبات نمک صنعتی
  • استفاده از لیمو

برای از بین بردن لکه لباس سفید گذاشتن قطعه‌هایی از لیمو در آب جوش مخلوط بسیار رقیقی به شما می‌دهد که می‌توانید تمامی لباس‌های سفید و لکه‌دار خود را درون آن بیندازید و بعد از مدت یک ساعت آن را با پودر شوینده بینگو به‌خوبی آبکشی کنید.رفع لکه‌های لباس سفید

نکات مهم درباره پاک کردن لکه از روی لباس سفید

در ادامه به چند نکته مهم در خصوص پاک کردن لکه لباس سفید می‌پردازیم:

  • پاک‌کردن لکه چای و قهوه از روی لباس سفید

برای از بین بردن لکه چای روی لباس، بدون از دست دادن فرصت لباس را درون آب سرد بگذارید و مقداری پودر شوینده بینگو روی آن بریزید و با یک تکه ابر یا اسفنج نرم روی لکه ایجاد شده بکشید تا کم‌کم تأثیر آن را ببینید. برای پاک کردن لکه قهوه از لباس نیز می‌توانید روش مشابهی را انجام دهید.

  • پاک‌کردن لکه روغن از روی لباس سفید

ریختن روغن روی لباس سفید از نظر افراد کمی نگران‌کننده است. برای تمیزکردن این نوع لکه کمی نمک با مخلوط نشاسته ذرت را روی لباس مورد نظر ریخته و آغشته کنید و بعد از زمان کوتاهی آبکشی کنید.

  • پاک‌کردن لکه خودکار روی لباس سفید

در این روش برای پاک‌کردن لکه خودکار روی لباس سفید مقداری الکل را روی محل لکه بریزید و اجازه استراحت لباس و مخلوط را دهید و سپس آبکشی کنید.

  • پاک‌کردن لکه خون از روی لباس سفید

در مواردی که لکه خون روی لباس شما ریخته باشد، برای از بین بردن آن باید سریع آن را در آب سرد بیندازید و مقداری محلول آمونیاک و در پایان نمک و آب سرد به آن اضافه کنید و شست‌وشو دهید تا تأثیر آن را ببینید.

  • پاک‌کردن لکه عطر از روی لباس سفید

تنها راه یا بهترین راه‌حل پاک‌کردن لکه عطر از روی لباس آغشته‌کردن آن به لکه الکل است؛ چون الکل مواد پاک‌کننده بسیاری در خود دارد و به‌راحتی پارچه‌های سفید شما را تمیز می‌کند.

رفع لکه لباس سفید رنگ گرفته

  • پاک‌کردن لکه عرق از روی لباس سفید

همان‌طور که می‌دانید، پوشیدن لباس سفید و رنگ روشن برای افرادی که زیاد عرق می‌کنند، مناسب نیست؛ چون لکه به‌راحتی نمایان می‌شود، اما نگران این موضوع نباشید. برای پاک‌کردن لکه تعریق از آب سرد و صابون استفاده کنید. انداختن لباس سفید داخل شیر ترش هم بسیار مفید است.

  • پاک‌کردن آدامس، چسب یا سایر مواد چسبنده از روی لباس سفید

برای پاک‌کردن آدامس و سایر چسبنده‌ها از روی لباس از یخ استفاده کنید. همچنین می‌توانید لباس یا پارچه خود را مدت کمی در فریزر بگذارید تا آدامس یا ماده چسبنده دیگر کنده شود. از بین بردن لکه لباس سفید رنگ همیشه یکی از دغدغه‌های افراد بوده و هست. اگر شما هم تنها به‌دلیل اینکه لباس سفید شما کثیف می‌شود، از پوشیدن لباس رنگ روشن نگران هستید و به همین علت از پوشیدن آن اجتناب می‌کنید، می‌توانید روش‌های پاک‌کردن لکه از روی لباس سفید را که در این مقاله به آن اشاره شد، مطالعه کنید.

سخن پایانی

از بین بردن لکه لباس سفید به معضلی جدی برای بسیاری از افراد بدل شده است. از طرفی هم وجود لکه روی این لباس‌ها به‌واسطه رنگ آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید و می‌تواند در روابط و دیدارها تأثیر منفی داشته باشد. در این متن سعی کردیم ابتدا به نحوه از بین بردن انواع لکه بپردازیم و پس از آن به نکاتی بسیار کاربردی درباره لکه‌های البسه سفید اشاره‌ای داشته باشیم.

دیدگاه کاربران

*
*
*