بهترین میزان نمک ماشین ظرفشویی

بهترین میزان نمک ظرفشویی

 

با پیشرفت تکنولوژی، وسایل برقی زیادی وارد بازار شدند که در میان مردم محبوبیت زیادی دارند. دلیل این محبوبیت این است که لوازم برقی خانگی انجام کارها را راحت‌تر کرده‌اند و موجب صرفه‌جویی در زمان افراد شده‌اند. یکی از لوازم برقی بسیار مفید و پرکاربرد برای هر خانه‌ای، دستگاه ماشین ظرف‌شویی است. همان‌طور که می‌دانید نحوه کار کردن و نگهداری از وسایل برقی، تأثیر بسیاری در طول عمر و کارایی مؤثر آن‌ها دارد. درحقیقت هریک از وسایل برقی اصول استفاده مخصوص به خود را دارند که درصورت نگهداری غلط و استفاده نادرست در کوتاه‌مدت دچار آسیب می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. یکی از اصول نگهداری صحیح ماشین ظرف‌شویی انتخاب مواد شوینده مناسب و میزان استفاده از آن‌هاست. یکی از موادی که هنگام روشن کردن ماشین ظرف‌شویی باید از آن استفاده کرد، نمک ماشین ظرف‌شویی است. درحقیقت تعیین میزان نمک ظرفشویی موجب بهبود عملکرد دستگاه ظرف‌شویی و همچنین تمیزتر شدن ظروف می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی میزان نمک در ماشین ظرف‌شویی و همچنین نحوه ریختن نمک در ماشین ظرف‌شویی بپردازیم.

نمک ظرف‌شویی چیست؟

نمک ماشین ظرف‌شویی درحقیقت نوعی نرم‌کننده است که با جذب یون‌های کلسیم و منیزیم سختی آب را کاهش می‌دهد و مانع ایجاد رسوب در دستگاه می‌شود. سختی آب می‌تواند به قطعات ماشین ظرف‌شویی آسیب وارد کند و قدرت تمیزکنندگی ظروف را کاهش دهد. همچنین موجب افزایش مصرف انرژی می‌شود و عمر مفید دستگاه را کاهش می‌دهد. حال که می‌دانید نمک ماشین ظرفشویی چیست، با ادامه مقاله همراه شوید.

چرا در ماشین ظرف‌شویی نمک می‌ریزند؟

در ماشین‌های ظرف‌شویی وسیله‌ای به نام رزین وجود دارد که وظیفه آن نرم کردن آب یا به عبارت بهتر گرفتن سختی آب است تا روند شست‌وشوی ظروف را آسان‌تر کند. این وسیله ضروری همواره باید شسته شود تا بتواند عملکرد درستی داشته باشد. تعیین میزان نمک ماشین ظرف‌شویی  و استفاده از آن به‌منظور شستشو و تمیز کردن قطعه رزین است تا درنهایت سختی آب را کاهش دهد.

کاربرد نمک ظرف‌شویی

فواید استفاده از نمک ماشین ظرف‌شویی عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از تجمع آب سخت
  • افزایش قدرت تمیزکنندگی ظروف
  • افزایش قدرت لکه‌بری دستگاه و ایجاد براقیت بیشتر برای ظروف
  • جلوگیری از کدر شدن ظروف
  • افزایش طول عمر مفید دستگاه ظرف‌شویی
  • بهبود کارایی ماشین ظرف‌شویی

نمک مناسب برای ظرف‌شویی کدام است؟

انتخاب نمک مناسب برای ظرف‌شویی موجب حفظ سلامت دستگاه و همچنین تمیزتر شدن ظرف‌ها می‌شود. همواره به یاد داشته باشید نمک‌های حاوی ناخالصی سبب آسیب به دستگاه ظرف‌شویی می‌شوند و همچنین میزان نرم شدن آب را کاهش می‌دهند؛ از این‌رو باید از خرید نمک‌های حاوی آهن و کربنات خودداری کنید.

کاربرد نمک ظرفشویی

تعیین میزان نمک در ماشین ظرف‌شویی

در این قسمت قصد داریم به تعیین میزان نمک ماشین ظرف‌شویی ال جی و میزان نمک ماشین ظرف‌شویی بوش اشاره کنیم.

برای تعیین میزان نمک ماشین ظرف‌شویی ال جی و میزان نمک ماشین ظرف‌شویی بوش یا هر نوع برند دیگر ابتدا باید سختی آب را اندازه‌گیری کنید. درحقیقت شما برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های سفید آهک و همچنین جلوگیری از خوردگی شیشه‌ها باید به‌کمک نوارهای تست سختی آب لوله‌کشی را اندازه‌گیری کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق تماس با شرکت آب منطقه خود از میزان سختی آب مطلع شوید. در مرحله بعد برای تعیین میزان نمک ماشین ظرف‌شویی لازم است سیستم نرم‌کننده آب ماشین ظرف‌شویی را تنظیم کنید.

در گام بعدی برای انجام عملکرد صحیح سیستم نرم‌کننده آب دستگاه ظرف‌شویی، به نمک ظرف‌شویی نیاز دارید. برای افزودن نمک به ماشین ظرف‌شویی باید به‌کمک یک قیف، مخزن نمک ماشین ظرف‌شویی را پر کنید. بهترین میزان نمک ماشین ظرف‌شویی مقداری است که یک بند انگشت با درب دریچه مخزن فاصله داشته باشد. از طرفی شما با اندازه‌گیری میزان سختی آب لوله‌کشی منزل خود به‌آسانی می‌توانید میزان نمک ماشین ظرف‌شویی ال جی و همچنین میزان نمک ماشین ظرف‌شویی بوش را تعیین کنید. در ادامه می‌توانید با اضافه کردن نمک شست‌وشو و مواد شوینده، دستگاه ماشین ظرف‌شویی خود را برای شست‌وشوی ظروف راه‌اندازی کنید.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرف‌شویی

در این قسمت به مراحل ریختن میزان نمک ماشین ظرف‌شویی اشاره خواهیم کرد.

۱. مخزن نمک ظرف‌شویی را پیدا کنید

در اغلب ماشین‌های ظرف‌شویی مخزن نمک ظرف‌شویی در پایین دستگاه و نزدیک به فیلتر قرار دارد، اما در برخی مدل‌های ماشین‌های ظرف‌شویی، مخزن نمک دارای درب است که باید درپوش آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود.

۲. باز کردن درپوش نمک و بررسی مقدار آب

برای آنکه مخزن نمک را به‌خوبی مشاهده کنید باید قفسه پایینی دستگاه را بردارید. در صورتی که برای اولین بار از دستگاه ظرف‌شویی استفاده می‌کنید باید داخل محفظه آن آب بریزید تا پر شود.

۳. نمک ظرف‌شویی را داخل مخزن بریزید

در این مرحله سعی کنید به‌کمک یک قیف نمک را داخل مخزن بریزید تا از هدر رفتن آن جلوگیری کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، میزان نمک در ماشین ظرف‌شویی باید براساس سختی آب منطقه تنظیم شود و بهتر است مقدار آن تا سطح آب داخل مخزن باشد.

۴. درپوش نمک را محکم ببندید

در مرحله بعد باید مطمئن شوید درپوش نمک ظرف‌شویی به‌خوبی بسته شده است.

۵. نمک اضافی را پاک کنید

به‌منظور جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه در صورتی که نمک اضافی در اطراف ظرف‌شویی ریخته است، می‌توانید آن را به‌کمک یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

۶. قرار دادن قفسه پایینی ظرف‌شویی در جای خود

با قرار دادن قفسه پایینی ظرف‌شویی روی غلتک‌های خود، مخزن نمک ظرف‌شویی را بپوشانید.

میزان نمک در ظرفشویی

چراغ نمک در ماشین ظرف‌شویی

در ماشین‌های ظرف‌شویی قسمتی به نام چراغ نمک که تعبیه شده است که آن را با علامت اختصاری S نشان می‌دهند. چراغ نمک در صورت بروز برخی مشکلات برای دستگاه ظرف‌شویی، با روشن شدن خود به مصرف‌کننده هشدار می‌دهد. دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرف‌شویی عبارت است از:

۱. باز بودن درپوش مخزن نمک ظرف‌شویی

۲. پر بودن بیش‌ازحد ظرفیت مخزن نمک ظرف‌شویی

۳. خرابی سنسور نمک ماشین ظرف‌شویی

۴. کافی نبودن میزان نمک ظرف‌شویی

۵. استفاده از نمک نامرغوب و بی‌کیفیت

سخن پایانی

امروزه ماشین‌های ظرف‌شویی به یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه تبدیل شده‌اند. نحوه نگهداری و استفاده صحیح از این وسیله پرکاربرد در طول عمر و کیفیت عملکرد آن تأثیر مثبت دارد. یکی از موادی که برای ماشین‌های ظرف‌شویی استفاده می‌شود، نمک ظرف‌شویی است که آب سخت را به آب نرم تبدیل می‌کند. یکی از دلایل آسیب دیدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی و همچنین خرابی دستگاه ظرف‌شویی، سختی آب منطقه است. شما با استفاده از نمک ظرف‌شویی به‌آسانی می‌توانید مقدار مواد معدنی و املاح موجود در آب را کاهش دهید و درنهایت درجه سختی آب را به حداقل برسانید. در این حالت آب نرم سبب تمیزتر شدن ظروف و درخشندگی بیشتر آن‌ها خواهد شد. همواره به یاد داشته باشید در استفاده از نمک ظرف‌شویی، از بهترین نوع نمک ظرف‌شویی استفاده کنید و مخزن نمک را چک کنید تا درصورت کافی نبودن نمک، محفظه را به میزان لازم پر کنید. ما در این مقاله درباره بهترین میزان نمک ماشین ظرف‌شویی و نحوه استفاده از آن، مطالبی را برای شما عزیزان ارائه دادیم. در پایان از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.

 

دیدگاه کاربران

*
*
*