نحوه شستن ظروف مختلف | مراحل شستن ظروف آشپزخانه

نحوه شستن ظروف مختلف

نحوه شستن ظروف مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، فرض کنید برای امشب یک مهمانی بزرگ دارید و دوستان و آشنایان خود را دعوت کرده‌اید تا با صرف یک وعده غذایی کوچک از کنار هم بودن لذت ببرید. قطعاً شما به مقدار زیادی از ظروف نیاز خواهید داشت تا به‌راحتی از مهمان‌های خود پذیرایی کنید، اما خب برای آخر شب باید این حجم از ظروف مختلف اعم از لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال را بشویید. تمیز کردن ظروف مختلف در آخر شب، به همراه خستگی جشن و مهمانی می‌تواند این شست‌وشو را برای شما دشوار کند، اما اگر با روش شستن ظروف مختلف آشنا باشید و بهترین مایع ظرفشویی را بشناسید، این سختی کمتر از قبل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:   نحوه براق‌ کردن ظروف استیل + روش صحیح نگهداری از ظروف استیل

شستن ظروف بعد از مهمانی‌های کوچک و بزرگ و حتی بعد از هر وعده غذایی دغدغه هر کسی است، اما برخی افراد این کار را بسیار مشتاقانه و با علاقه انجام می‌دهند و نحوه شستن ظروف مختلف را دوست دارند، اما در مقابل برخی از افراد نیز به‌شدت از شست‌وشوی ظروف متنفر هستند. در این مقاله روش شستن ظروف مختلف را به شما آموزش می‌دهیم تا شما هم با علاقه بیشتر این کار را انجام دهید.

به‌طورکلی شستن ظروف برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه و استفاده از بشقاب‌ها و ظروف نقره‌ای امری ضروری است و برخی از ظروف مختلف درصورت شسته نشدن در یک بازه زمانی، با مشکلاتی مواجه خواهند شد. با اینکه ماشین ظرف‌شویی، شست‌وشو را راحت‌تر از همیشه کرده است، برخی ظروف باید حتماً با دست و اسفنج شسته شوند تا آسیبی نبینند و کامل تمیز شوند.

چرا شستن ظروف مهم است؟

نحوه شستن ظروف مختلف اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر تمام اطلاعاتی که در بالا داده شد، نحوه تمیز کردن سینک ظرف‌شویی و انواع ظروف و مایع ظرف‌شویی نقش بسیار مهمی در سلامتی خانواده دارد؛ به‌طوری‌که باکتری‌ها روی ظروف که به‌طور کامل تمیز، شست‌وشو یا خشک نشده باشند، رشد می‌کنند که خود این باکتری‌ها عامل اصلی مریضی و ایجاد حشرات موذی هستند.

همچنین علاوه بر رشد باکتری‌های مختلف و ایجاد مریضی، درصورت استفاده کردن از مایع ظرف‌شویی نامناسب، سبب ایجاد سوسک، موش یا سایر آفات می‌شود؛ پس روش شستن ظروف مختلف و مایع ظرف‌شویی مناسب اهمیت بسزایی دارد.

 

روش شستن ظروف مختلف

اگر شست‌وشوی ظرف‌ها را برای همیشه فراموش کنید، در این شرایط شما در خطر ابتلا به بیماری کولی یا سالمونلا خواهید بود. سالمونلا یکی از عمده‌ترین دلایل مسمومیت غذایی است که تحت عوامل مختلفی از جمله تخم‌مرغ، گوشت و… وارد بدن می‌شود، اما نشستن ظروف یکی دیگر از عوامل جدی مبتلا شدن به این بیماری خواهد بود.

راه های شستن ظرف

بیماری کولی یا سالمونلا چیست؟

سالمونلا از شاخه پروتئو باکتریا، گرم منفی یا همان باسیل است. کولی یا سالمونلا برای اولین بار در تخم‌مرغ و جوجه دیده شد. امروزه حدود 2300 نوع باکتری سالمونلا کشف شده است که برخی از آن‌ها توسط همین عامل نحوه شستن ظروف مختلف آشپزخانه و مایع ظرف‌شویی به وجود می‌آیند.

شستن ظروف با دست

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه ایالتی فلوریدا انجام شد، اغلب افراد در بین روش شستن ظروف مختلف، شستن ظروف با کمک دست را به ماشین ظرف‌شویی ترجیح می‌دهند. از نظر آن‌ها این روش شست‌وشو بهتر و تمیزتر است و استرس آن‌ها از بابت کثیفی ظروف کمتر خواهد بود. در ادامه به نحوه شستن ظروف مختلف در سینک ظرف‌شویی اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:   انواع برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی (کامل‌ترین لیست)

همان‌طور که اشاره شد، ظرف‌های کثیف و آغشته به مواد غذایی، درصورت کثیف بودن می‌توانند موجب اتفاقات مختلفی اعم از بیماری یا حتی زیادشدن آفات و حشرات همانند سوسک، کرم و… شوند؛ پس نحوه تمیز کردن ظروف مختلف و از بین‌ بردن بوی ظروف به وسیله مایع ظرف‌شویی باکیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خب پس بهترین

نکات مهم در نحوه شستن ظروف مختلف

یکی از مهم‌ترین بخش‌های شست‌وشوی ظروف مصرفی مایع ظرف‌شویی است؛ به گونه‌ای که حتی اگر شما روش شستن ظروف مختلف را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، اما اگر مایع ظرف‌شویی خوبی مصرف نکنید، شاهد تمیزی آن نخواهید شد؛ پس در انتخاب مایع ظرف‌شویی به‌شدت باید دقت کنید و از هر برندی استفاده نکنید؛ زیرا مایع ظرف‌شویی نقشی مهم و اساسی در تمیزی ظروف شما دارد.

نحوه تمیزکردن ظروف مختلف آشپزخانه

بهترین مایع ظرف‌شویی چه خصوصیاتی دارد؟

به‌طورکلی مایع ظرف‌شویی بر طبق بوی مطلوب و تأثیرات مختلف تبلیغاتی انتخاب می‌شود، اما در واقعیت چندین معیار انتخاب متفاوت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • فوم با ماندگاری طولانی: به گونه‌ای که کف زیاد و با ماندگاری زیاد قطعاً به شما در حین شست‌وشوی ظروف کمک بسزایی می‌کند و دیگر به مایع ظرف‌شویی زیاد نیاز ندارید و احساس تمیزی بیشتری به شما دست می‌دهد.
  • بو و ظاهر مناسب: قطعاً بوی خوب در مایع‌های ظرف‌شویی و ماندگاری آن شما را در حین استفاده از ظروف به خود جذب می‌کند؛ پس یکی از عوامل مهم دیگر بو و ظاهر مناسب مایع‌های ظرف‌شویی است.

یمنی ظروف و سایر اقلام قابل شست‌وشو: ایمنی در هر بخشی از هر کاری مهم است. در مایع‌های ظرف‌شویی نیز این مواد شوینده نباید به بافت‌های ظروف و همچنین رنگ آن آسیبی بزنند.

علاوه بر این، از پایداری زیست‌محیطی مواد شوینده مختلف نیز مطلع شوید. برخی شوینده‌های مختلف اثرات سمی متفاوتی بر محیط‌زیست دارند و بهتر از آن‌ها استفاده نشود.

مواد تشکیل‌دهنده مایع‌های ظرف‌شویی

مایع‌های ظرف‌شویی عمدتاً از سورفکتانت‌ها یا مواد شوینده تشکیل شده‌اند. تولیدکنندگان در تلاش هستند ترکیبی از مواد شوینده را بیابند که انحلال عالی چربی و دیگر سوسپانسیون ضایعات مواد غذایی را تضمین کند و کارایی شست‌وشو را در هر دما، چه در آب سخت و چه در آب نرم، حفظ کند؛ پس درمجموع نحوه شستن ظروف مختلف و برند خوب تولیدکننده مواد شوینده تأثیرات بسیار مهمی در نحوه تمیز کردن ظروف مختلف دارد.

نحوه شستن ظروف مختلف در آشپزخانه

به‌طورکلی دو روش متداول در نحوه شستن ظروف مختلف در سینک ظرف‌شویی وجود دارد؛ پر کردن سینک از آب و مواد شوینده و ریختن ظروف کثیف در آن و شروع شست‌وشو و آبکشی که اولین روش شستن ظروف مختلف است. همچنین روش یا راه دوم شستن ظروف مختلف ریختن مواد شوینده روی اسفنج و شروع شست‌وشوست که این روش یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های شستن ظروف مختلف است.

مواد پاک‌کننده مناسب برای شستن ظروف

مواد شوینده ظرف‌شویی باید چند کار را انجام دهند: باید یک چربی‌گیر قوی و کارآمد برای تمام ظروف مختلف شما و یک دشمن سرسخت و قدرتمند در برابر سس ماکارونی و سایر چربی‌ها باشند. ظروف نقره‌ای شما را مانند روز اول براق کرده و خیال شما را از پاکیزگی ظروف راحت کنند تا جزء بهترین و قوی‌ترین پاک‌کننده‌های ظروف باشند.

شستشوی ظروف مختلف

آیا استفاده از مایع ظرف‌شویی برای پوست دست مضر است؟

شما هم در روش شستن ظروف مختلف با دست و بدون دستکش به خشکی پوست دست خود دقت کرده‌اید؟ این خشکی فقط مختص به شما نیست و تمام افرادی که بدون دستکش فرایند شست‌وشوی ظروف را انجام می‌دهند، با این مشکل روبه‌رو می‌شوند. استفاده مداوم از مایع ظرف‌شویی سبب مشکلات پوستی دائمی همانند درماتیت، اگزما و خارش پوست می‌شود، اما شرکت بینگو تمام تلاش خود را کرده تا در این زمینه با فرمولاسیون‌های خاص از این اتفاق جلوگیری کند، اما باز هم استفاده از دستکش در شست‌وشوی ظروف واجب است و خیال شما را از بابت سلامتی پوست‌تان ‌راحت می‌کند.

بهترین برند مایع ظرف‌شویی با قدرت بالا

بینگو یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای تولیدکننده مواد شوینده است. این شرکت در زمینه تولید مایع ظرف‌شویی نیز توانسته به‌راحتی خواسته مشتریان خود را برآورده کند. مایع ظرف‌شویی بینگو که معطر به رایحه لیموست، دارای خاصیت چربی‌زدایی قوی است که با غلظت مناسب و عملکرد بسیار عالی در براقی ظروف مختلف، مشتریان خود را در زمینه بهترین مواد شوینده جذب کرده است. همچنین مایع‌های ظرف‌شویی بینگو به‌دلیل قدرت بالا در چربی‌زدایی می‌توانند شما را در تمیزی اجسام چرب مانند قاب موبایل، عینک و سایر لوازم خانگی و شخصی که چربی بیش‌ازحدی دارند، کمک کنند تا از شر آن‌ها راحت شوید.

قیمت مایع ظرف‌شویی بینگو

شما می‌توانید با مایع ظرف‌شویی بینگو و روش شستن ظروف مختلف، پاکیزگی را بیش از پیش لمس کنید. قیمت مایع ظرف‌شویی بینگو نیز با توجه به تعهد این شرکت مبنی بر کیفیت بالا و قیمت پایین، در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد.

سخن پایانی

شما می‌توانید مایع ظرف‌شویی بینگو و سایر محصولات آن را با مراجعه به فروشگاه‌های سراسر شهر و همچنین فروشگاه‌های آنلاین همانند دیجی کالا خریداری کنید تا پاکیزگی را بیشتر از قبل در ظروف آشپزخانه خود مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران

*
*
*