انواع برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی (کامل‌ترین لیست)

انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی

انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی یکی از ضروریات محسوب می‌شود، چرا که امروزه با پیشرفت جوامع بشری و زندگی ماشینی وجود برخی از وسایل بسیار ضروری است. استفاده از برخی وسایل موجب صرفه جویی در هزینه و زمان شما می‌شود. یکی از انواع لوازم خانگی که وجود آن در بسیاری از خانه‌ها ضرورت دارد، ماشین ظرفشویی است. در عصر حاضر به علت مشغله زیاد افراد استفاده از ماشین ظرفشویی تا حد زیادی ضرورت دارد؛ اما در صورتی که از نحوه استفاده از این وسیله با ارزش آگاهی نداشته باشید، بدون شک ماشین ظرفشویی شما دچار نقص خواهد شد و از طول عمر دستگاه شما کم می‌شود.

در برندهای مختلف، برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی با یکدیگر اندکی تفاوت دارند. شناخت برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی به شما کمک می‌کند که از قابلیت‌های دستگاه خود استفاده بهینه داشته باشید، که در کنار استفاده از قرص ماشین ظرفشویی با کیفیت موجب افزایش کارایی و طول عمر دستگاه خود شوید. ما در این مقاله قصد داریم برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی را برای شما عزیزان به طور کامل شرح دهیم تا ابهامات شما در این زمینه رفع شود.

انواع برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی

انتخاب صحیح برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی موجب افزایش کیفیت شست‌وشوی ظروف و همچنین باعث جلوگیری از ایجاد مشکلات ماشین ظرفشویی می‌شود. همواره به یاد داشته باشید، که خرید بهترین و بالاترین مدل ماشین ظرفشویی موجب شست‌وشوی عالی ظروف شما نمی‌شود، بلکه آگاهی درباره برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی سلامت دستگاه و ظروف شما را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:   راهنمای کامل معنی دکمه های ماشین ظرفشویی

برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی دوو

یکی از نام‌های شناخته شده ماشین ظرفشویی را به نام دوو می‌شناسیم. این برند دارای تنوع بالایی در زمینه تولید لوازم خانگی است.

  • برنامه نرمال یاnormal

به منظور شست‌وشوی ظروفی که دارای مقداری چربی تازه هستند و مواد غذایی خشک‌شده کمتری دارند از این برنامه نرمال استفاده می‌شود. به طور کلی روند شست‌وشوی برنامه نرمال شامل: پیش‌شست‌وشو و پاک کردن چربی‌ها و در ادامه شست‌وشوی ظروف و آبکشی و در نهایت خشک کردن آنها است. دمای آب در حالت نرمال حدود ۵۵ درجه است.

  • برنامه اقتصادی یا eco

همانطور که نام برنامه شستشوی ECO در ماشین ظرفشویی مشخص است، شست‌وشوی ظروف به صورت اقتصادی و با کمترین میزان مصرف انرژی صورت می‌گیرد. همچنین دمای آب در این برنامه حدود ۴۵ درجه است. بعد از اتمام مراحل پیش‌شست‌وشو و پاک کردن چربی‌ها، مرحله دیگری با دمای حدود ۶۰ درجه شست‌وشو صورت می‌گیرد. در انتها آبکشی و خشک کردن ظرف‌ها انجام خواهد شد.

برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی دوو

  • برنامه پرقدرت یا heavy

برای ظروفی مانند قابلمه‌ها و تابه‌ها که میزان کثیفی بیشتری دارند، از انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی پرقدرت استفاده می‌شود. به منظور پاک کردن تکه‌های خشک شده غذا بر روی ظروف در ابتدا حالت پیش‌شست‌وشو با دمای آب ۵۰ درجه صورت می‌گیرد، پس از آن مجدداً مرحله تکمیلی شست‌وشو با دمای آب ۶۰ و ۷۰ درجه انجام می‌شود. در پایان بعد از آبکشی، خشک شدن ظرف‌ها انجام می‌شود. اگر هرگونه اختلالی در اجرای این برنامه رخ داد، حتما فرآیند ریست‌کردن ماشین ظرفشویی را اجرا کنید.

  • برنامه شیشه‌ای یا glass

به منظور استفاده از انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی ظروف شیشه‌ای که میزان چربی کمتری دارند از برنامه شیشه‌ای استفاده می‌شود. در مرحله اول دمای آب حدود ۴۰ درجه است و در مرحله شست‌وشوی نهایی نیز شستن ظروف با دمای ۶۰ درجه صورت می‌گیرد. لازم است بدانید که برنامه شیشه‌ای قابلیت خشک کردن را ندارد.

  • برنامه سریع یا rapid

در این حالت شست‌وشوی ظروف با سرعت عمل بسیار زیادی اتفاق می‌افتد و مراحل پیش‌شست‌وشو و همچنین خشک کردن در این برنامه وجود ندارد.

  • برنامه ۹۰ دقیقه‌ای

در این حالت به مدت ۹۰ دقیقه با دمای آب ۶۵ درجه شست‌وشوی ظروف انجام می‌شود و در پایان آبکشی و خشک کردن آن‌ها صورت می‌گیرد.

  • برنامه خیساندن یا rinse

برای ظروفی که دارای لایه‌های ضخیمی از مواد غذایی هستند، می‌توان از برنامه خیساندن استفاده کرد.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی اسنوا

در ادامه به معرفی انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی برند اسنوا می‌پردازیم:

  • برنامه نرمال یاnormal

برای شست‌وشوی ظروفی که چربی تازه و کمتری دارند، از این برنامه استفاده می‌شود. در این حالت برنامه‌های پیش‌شست‌وشو و شست‌وشوی کامل انجام می‌گیرد و در نهایت آبکشی و خشک کردن ظروف اتفاق می‌افتد.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی اسنوا

  • برنامه اقتصادی یاeco

در این برنامه شرایطی فراهم می‌شود تا ظروف به صورت آهسته تمیز شوند؛ در نتیجه مقدار مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

  • برنامه خودکار یا auto

در حالت خودکار با توجه به میزان کثیفی ظروف مدت زمان برنامه و دمای آب به طور هوشمند تعیین می‌گردد.

  • برنامه دلیکیت یا delicate

برای ظروف کریستالی و شیشه‌ای از برنامه دلیکیت استفاده می‌شود. دما و فشار آب در این برنامه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که به ظروف کریستالی و شیشه‌ای آسیبی وارد نشود.

  • برنامه intensive

برای پاک کردن لایه‌های ضخیم مواد غذایی و همچنین چربی‌های فراوان از این برنامه استفاده می‌شود. در این حالت از انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی میزان مصرف انرژی دستگاه بالا است، زیرا مدت زمان و دمای آب در این برنامه زیاد است.

  • برنامهexpress

به منظور شست‌وشوی ظروف چرب با سرعت بیشتر از این برنامه به مدت زمان ۳۰ دقیقه استفاده می‌شود.

  • برنامهpre wash

این برنامه برای پیش‌شست‌وشوی ظروف استفاده می‌شود. در این حالت در ابتدای کار بدون مواد شوینده، مواد غذایی و چربی‌ها از روی ظروف پاک می‌شوند و سپس با شست‌وشوی کامل، ظرف‌ها تمیز می‌شوند.

  • برنامهrinse

این برنامه به منظور خیساندن ظروف متفاوت کاربرد دارد. قبل از شست‌وشوی اصلی از این برنامه برای شستن ظرف‌های بسیار کثیف استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:   نمک ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی ال جی

در ادامه به معرفی انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی برند ال جی می‌پردازیم:

  • برنامه نرمال یاnormal

یکی از گزینه‌های انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی برای ظرف‌های روزانه، استفاده از برنامه نرمال است. در حالت نرمال برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی ال جی پیش‌شست‌وشوی ظرف‌ها با دمای ۵۰ درجه انجام می‌شود و سپس با دمای ۷۰ درجه شست‌وشوی کامل ظروف صورت می‌گیرد در پایان نیز آبکشی و خشک کردن ظرف‌ها اجرا خواهد شد. در بسیاری از اوقات علت کارنکردن ماشین ظرفشویی استفاده از برنامه‌های نامناسب در بلندمدت است.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی ال جی

  • برنامه اقتصادی یاeco

برنامه اقتصادی به منظور صرفه‌جویی در هزینه برق و مصرف آب اجرا می‌شود. توجه داشته باشید که مرحله خشک شدن در این برنامه وجود ندارد و برای شستن ظروف با میزان متوسط چربی کاربرد دارد.

  • برنامه خودکار یا auto

همانطور که از نام این برنامه پیداست شست‌وشوی ظرف‌ها به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد و با توجه به میزان کثیفی ظروف، مدت زمان شست‌وشو و دمای آب به صورت اتوماتیک تعیین می‌شود.

  • برنامه دلیکیت یا delicate

از این برنامه به منظور شست‌وشوی ظروف کریستالی و شیشه‌ای استفاده می‌شود.

  • برنامه پرقدرت یا heavy

برای شست‌وشوی ظروف سنگین مانند قابلمه و تابه و همچنین چربی‌های ضخیم ظروف از این برنامه استفاده می‌شود.

  • برنامهexpress

در صورتی که برای شستن ظروف کریستالی و شیشه‌ای زمان محدودی دارید، می‌توانید از این برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

  • برنامهquick

به منظور شست‌وشوی سریع ظرف، ها با میزان کثیفی و چربی کم از برنامه quick استفاده می‌شود.

  • برنامهpre wash

یکی دیگر از برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی که به منظور پیش‌شست‌وشوی ظروف انجام می‌شود، برنامه pre wash است. در نظر داشته باشید که بعد از اتمام این برنامه بایستی یکی از برنامه‌های بالا اجرا شوند.

  • برنامهrinse

به منظور جداسازی لایه‌های ضخیم چربی بر روی ظروف می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی بوش

در ادامه به معرفی انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی برند بوش می‌پردازیم:

  • برنامه خودکار یا auto

به منظور شست‌وشوی ظروف غیر‌شیشه‌ای و معمولی از این برنامه استفاده می‌شود. در انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی مواقع شست‌وشوی ظروف در دمای ۴۵ الی ۶۵ درجه صورت می‌گیرد.

برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی بوش

  • برنامه normal/ regular

از این برنامه برای شست‌وشوی ظروف چرب در حد متوسط با دمای ۶۰ تا ۶۵ درجه به مدت ۲ ساعت استفاده می‌شود.

  • برنامه heavy/ intevsive

از این برنامه برای شست‌وشوی ظروف سنگین با دمای آب ۷۰ درجه استفاده می‌شود.

  • برنامه glass/ dedicate

این برنامه برای شست‌وشوی ظروف شیشه‌ای با دمای حدود ۴۰ درجه به مدت زمان یک ساعت کاربرد دارد.

  • برنامه speed 60/One hour/ Express

این برنامه برای شست‌وشوی سریع ظروف کاربرد دارد. شست‌وشوی ظروف حدود نیم ساعت با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد صورت می‌گیرد.

  • برنامهhold/ rinse

از این برنامه به منظور خیساندن ظروف قبل از شستن اصلی و استفاده از مواد شوینده استفاده می‌شود.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی بکو

در ادامه به معرفی انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی برند بکو می‌پردازیم:

  • برنامه خودکار یا auto

به منظور شست‌وشوی ظروف به صورت خودکار از این برنامه استفاده می‌شود و مانند سایر برندها دمای آب و زمان شست‌وشو به طور اتوماتیک توسط دستگاه تعیین می‌شود.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی بکو

  • برنامه اقتصادی یاeco

یکی دیگر از انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی برنامه اقتصادی است، که در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی می‌کند و برای شست‌وشوی ظروف با چربی متوسط مناسب است. این برنامه شست‌وشوی ظروف را حدود ۲۱٠ دقیقه به اتمام می‌رساند.

  • برنامه intevsive

استفاده از انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی برای ظروف سنگین مانند قابلمه با قدرت بالا به مدت زمان ۱۱۵ دقیقه مناسب است. در نظر داشته باشید که استفاده از این برنامه موجب مصرف آب زیادی می‌شود.

  • برنامه clean/ shine

کاربرد این برنامه برای شست‌وشوی ظروف شیشه‌ای است زیرا می‌تواند چربی آنها را به خوبی پاک کند و درخشندگی مطلوبی را به آنها بدهد.

  • برنامه ۳٠mini

اجرای این برنامه برای شست‌وشوی چاقو، قاشق و چنگال همچنین ظروف کم چرب مناسب است.

  • برنامهpre wash

اجرای این برنامه بدون مواد شوینده صورت می‌گیرد تا مراحل بعدی شست‌وشو با کیفیت بالایی اجرا شود.

  • برنامه quick/ clean

این برنامه برای شست‌وشوی ظروفی که چربی متوسطی دارند مناسب است. در حقیقت استفاده از این برنامه برای شست‌وشوی روزانه ظرف‌ها کاربرد دارد. مدت زمان شست‌وشوی این برنامه حدود ۵۸ دقیقه است.

  • برنامه rinse

به منظور شست‌وشوی ظروفی که دارای چربی‌های زیادی هستند، بهتر است از برنامه خیساندن استفاده شود. پس از اجرای این برنامه می‌توانید از سایر برنامه‌ها برای شست‌وشوی کامل ظروف استفاده کنید.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ

در ادامه به معرفی انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی برند سامسونگ می‌پردازیم:

  • برنامه نرمال یا normal

به منظور شست‌وشوی ظروفی که چربی متوسطی دارند، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. مدت زمان اجرای این برنامه حدود ۶۵ دقیقه است.

  • برنامه اقتصادی یاeco

برای جلوگیری از مصرف زیاد آب و برق می‌توانید از برنامه اقتصادی استفاده کنید؛ اما در نظر داشته باشید که در این حالت شست‌وشوی ظروف طولانی‌تر می‌شود.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ

  • برنامه glass/ dedicate

از این برنامه برای شستن ظرف‌های شیشه‌ای که چربی کمتری دارند، استفاده می‌شود.

  • برنامهintensive

برنامه متمرکز برای شستن ظرف های بزرگ که دارای حجم کثیفی بالایی هستند کاربرد دارد.

  • برنامهpre wash

در این حالت در ابتدا شستن ظرف‌ها بدون مواد شوینده انجام می‌شود تا برنامه‌های بعدی بتوانند به درستی عمل کند.

  • برنامهexpress

این برنامه برای شستن ظرف‌های مختلف در مدت زمان کوتاه و با دمای آب ۶۵ درجه کاربرد دارد.

  • برنامهrinse

هنگامی که ظرف‌های شما بیش ‌از اندازه کثیف شده‌اند، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

  • برنامهquick

سریع‌ترین برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ که در نیم ساعت با بیشترین میزان مصرف آب و انرژی شست‌وشوی ظرف‌ها صورت می‌گیرد، برنامهquick  است.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی پاکشوما

در ادامه به معرفی انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی برند پاکشوما می‌پردازیم:

  • برنامه gentle

برای شست‌وشوی ظروف حساس و شیشه‌ای از این برنامه استفاده می‌شود. مدت زمان این برنامه و دمای آب آن به گونه‌ای تنظیم شده است که به ظروف کریستالی آسیبی وارد نشود.

برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی پاکشوما

سایر برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی پاکشوما، برند بلومبرگ و همچنین برند ایندزیت مانند برندهای مختلف ماشین ظرفشویی ذکر شده در مطالب بالا کاربرد دارند. در برخی از برنامه های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی امکان ایجاد جرم در بلندمدت در دستگاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:   آموزش نحوه جرم‌گیری ماشین ظرفشویی

سخن پایانی

با مطالعه مطالب بالا در می‌یابید که انتخاب صحیح انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی از آسیب دیدن ظروف شما جلوگیری به عمل می‌آورد و کیفیت شست‌وشو را بالا می‌برد. از طرفی آگاهی درباره انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی و نحوه عملکرد آن سلامت دستگاه شما را تضمین می‌کند. همواره به یاد داشته باشید، انتخاب نامناسب برنامه شست‌وشو می‌تواند موجب شسته شدن ناقص ظروف و در نتیجه کدر شدن آنها شود.

در صورتی که مقداری دقت و مطالعه داشته باشید، می‌توانید برنامه شست‌وشوی مناسب ظروف خود را انتخاب کنید و از این تکنولوژی موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. ما در این مقاله سعی کردیم درباره انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی و نحوه عملکرد آنها مطالبی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید بالاترین کیفیت شست‌وشوی ماشین ظرفشویی خود را تجربه کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

دیدگاه کاربران

*
*
*