آیا گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است؟

 

سیستم ایمنی بدن نوزادان، به مقاومت سیستم ایمنی بزرگسالان نیست؛ در نتیجه باید توجه بیشتری به تمیزی لوازم و وسایلی که برای آن‌ها استفاده می‌کنید، داشته باشید. اگر نوزاد شما با شیر خشک تغذیه می‌شود، بهتر است درباره نظافت شیشه شیر او بسیار محتاط باشید؛ زیرا شیشه شیر نوزاد می‌تواند به منبعی خطرناک از میکروب‌ها و باکتری‌ها تبدیل شود و فرزند دلبند شما را بیمار کند. در این مقاله قصد داریم درباره گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی با شما صحبت کنیم. همچنین نکات مهمی را درباره اصولی‌ترین شکل شستن شیشه شیر با ماشین ظرفشویی در اختیار شما بگذاریم که می‌توانند تضمینی برای حفظ بهداشت و سلامت کودکتان باشند.

 

اصولی‌ترین نکات گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی

گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی، نیازمند رعایت چند نکته ساده است که به تمیز شدن بهتر شیشه و نگهداری اصولی آن کمک می‌کند:

  1. تنها قسمت‌هایی را در دستگاه قرار دهید که قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی دارند

اگرچه ماشین ظرفشویی با قدرت بسیار بالایی شیشه شیر شما را تمیز می‌کند، بهتر است توجه داشته باشید که بعضی از قسمت‌های شیشه شیر، ممکن است در دمای بالای این دستگاه ذوب شوند؛ درنتیجه بهتر است تنها قطعاتی را در آن قرار دهید که قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی دارند. شما می‌توانید سایر قسمت‌ها را با دست شسته و تمیز کنید.. سر پستانک شیشه شیر، یکی از آسیب‌پذیرترین قسمت‌های شیشه شیر است که توصیه می‌کنیم آن را با دست بشویید.

  1. برای شستن شیشه شیر با ماشین ظرفشویی، آن را در محل صحیح قرار دهید

طبقه‌های پایین ماشین ظرفشویی، به منبع حرارت نزدیک هستند؛ درنتیجه برای گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی، آن را در طبقات بالایی قرار دهید تا تغییر شکل ندهد و ذوب نشود.

  1. از قرص ماشین ظرفشویی مناسب استفاده کنید

برای شستن شیشه شیر با ماشین ظرفشویی، از قرص ماشین ظرفشویی و ژل‌های آنزیم‌دار استفاده کنید؛ زیرا آنزیم‌های موجود در این نوع شوینده‌ها به ذرات غذایی چسبیده و آن‌ها را از شیشه شیر جدا می‌کنند؛ درنتیجه، بطری کاملاً تمیز شده و محیطی برای رشد میکروب‌ها وجود نخواهد داشت.

  1. فرایند خشک کردن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی را کامل انجام دهید

خشک کردن شیشه شیر، مرحله‌ای بسیار مهم در شست‌وشوی آن است؛ زیرا محیط مرطوب، محل مناسبی برای رشد انواع میکروارگانیسم‌هاست؛ درنتیجه بهتر است در برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی، خشک‌کن را روی طولانی‌ترین حالت ممکن قرار دهید.

ضدعفونی شیشه شیر با ماشین ظرفشویی

 

شستن اسباب بازی در ماشین ظرفشویی

همه اسباب‌بازی‌های پلاستیکی و لاستیکی، قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی را دارند. از آنجا که اسباب‌بازی کودکان، سوراخ‌های زیادی دارد، احتمال گیر کردن آلودگی‌ها در نقاط کور و دسترس‌ناپذیر وجود دارد؛ بنابراین درصورت تمیز نشدن آن‌ها، امکان بیمار شدن فرزند عزیزتان وجود دارد؛ زیرا کودکان عادت دارند اسباب‌بازی‌های خود را در دهانشان قرار دهند.

با شستن اسباب بازی در ماشین ظرفشویی، مطمئن خواهید شد که تمامی قسمت‌ها به‌خوبی و تنها در یک مرحله تمیز می‌شوند. البته بهتر است اسباب‌بازی‌هایی را که با باتری کار می‌کنند در ماشین ظرفشویی قرار ندهید؛ زیرا ممکن است خراب شوند. همچنین قرار دادن اسباب‌بازی‌های چوبی در ماشین ظرفشویی توصیه نمی‌شود.

شستن اسباب بازی در ماشین ظرفشویی

 

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی برای شست‌و‌شوی شیشه شیر و اسباب‌بازی کودکان

گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی و شستن اسباب‌بازی‌ها در این وسیله پرکاربرد مزایای زیادی دارد؛ از جمله:

  • شست‌وشو با استفاده از ماشین ظرفشویی، به صرفه جویی در مصرف آب کمک می‌کند؛ زیرا ماشین ظرفشویی، با کمترین میزان استفاده از آب و ژل ماشین ظرفشویی، بهترین و کامل‌ترین شست‌وشو را انجام می‌دهد.
  • با استفاده از ماشین ظرفشویی می‌توانید زمان خود را بهتر مدیریت کنید. ماشین ظرفشویی با شست‌وشوی ظروف و لوازم، شما را از صرف زمان و انرژی برای شست‌وشو با دست بی‌نیاز می‌کند.
  • با گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی و شستن اسباب‌بازی در این دستگاه، لوازم مورد نظر به‌خوبی ضدعفونی می‌شوند و دیگر اثری از آلودگی‌ها بر آن‌ها بر جای نخواهد ماند.
  • ماشین ظرفشویی خشک کردن لوازم را برای شما آسان می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از دستمال برای خشک کردن ظروف نخواهید داشت. همچنین مجبور نیستید ظروف خود را به مدت طولانی روی پارچه یا حوله قرار دهید تا خشک شوند.
  • برنامه‌های شست‌و‌شوی ماشین ظرفشویی تنوع بالایی دارند و متناسب با نیاز خود می‌توانید برنامه مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ برای مثال، برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی برای اقلام مختلف، متفاوت است و حتی می‌توانید با استفاده از برنامه‌های خاصی، میوه‌های خود را نیز در ماشین ظرفشویی تمیز کنید.
  • شستن ظروف حساسی مانند شیشه شیر در ماشین ظرفشویی با توجه به علامت شیشه شیر روی ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است. این دستگاه، بدون آسیب زدن به ظروف حساس آن‌ها را کاملاً تمیز می‌کند.
  • از آنجا که برای شست‌وشو با ماشین ظرفشویی به دخالت دست نیاز ندارید، هیچ‌گونه آسیبی به پوست شما وارد نخواهد شد.
  • درنهایت اینکه با استفاده از ماشین ظرفشویی، دیگر مجبور نیستید برای شست‌و‌شوی ظروف خود مدت طولانی بایستید.

 

سخن پایانی

شیشه شیر و لوازمی که نوزاد یا کودک شما با آن‌ها سر و کار دارد، لوازمی بسیار حساس هستند و نظافت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع سلامت فرزندان شما، در گرو نظافت دقیق این لوازم است. در این مقاله درباره نقش ماشین ظرفشویی در حفظ نظافت لوازم کودکان و اصول گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی با شما صحبت کردیم. همچنین مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی را برای شما برشمردیم. چنانچه نکات دیگری درباره گذاشتن شیشه شیر در ماشین ظرفشویی می‌دانید که ممکن است برای دیگر خوانندگان این مطلب مفید باشد، آن‌ها را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

 

 

دیدگاه کاربران

*
*
*