انتخاب بهترین قرص ماشین ظرفشویی + بررسی ویژگی های مهم

بهترین قرص ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی یک وسیله کاربردی است که در عصر حاضر به یکی از لوازم ضروری در هر خانه تبدیل شده است. ماشین‌های ظرفشویی انواع مختلفی دارند. از طرفی دیگر، شوینده‌های مختلفی هم برای این ماشین‌ها وجود دارند که یکی از مشهورترین آن‌ها، «قرص ماشین ظرفشویی» است. این قرص‌ها دارای کیفیت شست‌وشوی بالایی هستند و طرفداران بسیاری هم دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی بهترین قرص ماشین ظرفشویی بپردازیم و ببینیم که چطور می‌توانیم از بین محصولات متنوع در این زمینه، انتخاب بهتری داشته باشیم. اگر انتخاب قرص ماشین ظرفشویی خوب به دغدغه شما نیز تبدیل شده، با ما همراه شوید.

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

قرص ماشین ظرفشویی، همانطور که از نام آن هم پیداست، یک نوع شوینده است که به شکل قرص‌های مکعب مستطیلی در بازار عرضه می‌شود و به‌صورت اختصاصی برای ماشین‌های ظرفشویی طراحی شده‌اند. هر قرص ظرفشویی می‌تواند در یک برنامه شست‌وشو مورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده از قرص ظرفشویی، فقط کافیست ماشین ظرفشویی خود را در حالت قرص قرار دهید (معمولاً ماشین‌های ظرفشویی دارای بخشی برای فعالسازی استفاده از قرص ظرفشویی هستند)؛ آن‌گاه یک عدد قرص کامل را در محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی خود قرار دهید و برنامه شست‌وشوی موردنظر خود را اجرا کنید. خوشبختانه انواعی از بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

مزایای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

استفاده از هر نوع شوینده ماشین ظرفشویی، دارای مزایای مخصوص به خود است. در مورد استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نیز می‌توان چنین مزایایی را بیان کرد:

  • کیفیت شست‌وشوی بالا
  • تأثیر مثبت روی عملکرد کلی ماشین ظرفشویی
  • جلوگیری از ایجاد رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی
  • خاصیت لکه‌زدایی، چربی زدایی، جرم زدایی و براق کنندگی بالا
  • بدون نیاز به جلا دهنده
  • دارای رایحه‌های متنوع و مطبوع
  • مناسب برای شست‌وشوی حداکثر ظروف در ماشین ظرفشویی

موارد فوق جزو مزایا و ويژگی‌های قرص ماشین ظرفشویی هستند که استفاده از آن را به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کند. البته این مزایا زمانی محقق می‌شوند که بتوانید از بهترین قرص ظرفشویی یا بهترین قرص ماشین ظرفشویی بهره بگیرید.

ویژگی‌های بهترین قرص ماشین ظرفشویی

قرص‌های ظرفشویی متنوعی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها اصلی و برخی دیگر تقلبی هستند. اگر به دنبال شناخت ویژگی‌های بهترین قرص ظرفشویی یا بهترین قرص ماشین ظرفشویی هستید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کیفیت شست‌وشو

بهترین قرص ظرفشویی باید بتواند هر نوع لکه چربی یا آلودگی را از روی ظروف پاک کند. ممکن است بعد از شست‌وشوی ظروف با یک شوینده معمولی، با دست کشیدن روی ظروف متوجه آثار چربی و لکه روی آن شوید که گاهی رخ می‌دهد و افراد مجبور می‌شوند خودشان دوباره ظروف را بشویند. اما یک قرص ظرفشویی خوب، نه‌تنها همه اثرات آلودگی و چربی روی ظروف را از بین می‌برد، بلکه بوی نامطبوع مواد غذایی باقیمانده بر روی ظروف را نیز کاملاً رفع می‌کند. این موضوع را نمی‌توان از روی بسته‌بندی قرص‌ها تشخیص داد، بلکه با تجربه استفاده از برندهای مختلف به‌دست می‌آید!

  • نوع رایحه

استفاده از قرص تقلبی سبب می‌شود تا بوی ناخوشایندی روی ظروف ایجاد شود؛ در حالی‌که استفاده از بهترین قرص ماشین ظرفشویی سبب می‌شود تا ظروف پس از شست‌وشو، بوی بسیار خوشایندی داشته باشند. معمولاً برندهای برتر تولید کننده قرص ظرفشویی، محصولات خود را با رایحه لیمو یا سیب عرضه می‌کنند.

  • متناسب با انواع ماشین ظرفشویی

ممکن است تصور کنید برای هر نوع ماشین ظرفشویی، یک قرص مجزا وجود دارد، اما در حقیقت، انتخاب بهترین قرص ماشین ظرفشویی می‌تواند برای هر نوع برند ماشین ظرفشویی مناسب باشد. ماشین ظرفشویی شما چه از برند بوش باشد و چه از برندهای ال‌جی، مجیک، کنوود، پاکشوما و… باشد، در هر صورت یک قرص ظرفشویی خوب و باکیفیت می‌تواند برای همه آن‌ها مناسب باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.

  • مصرف بهینه آب

به‌صورت کلی، استفاده از ماشین ظرفشویی به نسبت شست‌وشوی دستی ظروف، باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. اما برخی از شوینده‌ها که دیرتر در آب حل می‌شوند، مصرف آب بالاتری دارند یا پس از پایان زمان استاندارد شست‌وشو، کف را روی ظروف باقی می‌گذارند. بنابراین بهترین قرص ماشین ظرفشویی، قرصی است که در حداقل آب حل شده و سپس به‌راحتی از روی ظروف شسته شود. معمولاً مقدار کف یک قرص باکیفیت کنترل ‌شده و متناسب با کثیفی ظروف است؛ به همین خاطر است که برای آبکشی ظروف نیز از مقدار متناسب آب بهره می‌گیرد و آب زیادی را طلب نمی‌کند.

 

بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی

  • حفظ سلامت ظروف

مهم است که ظروف شما پس از شست‌وشو، لک یا خش روی آن‌ها نیفتند یا کدر نشوند و تغییر رنگ هم ندهند. اگر شما از یک قرص بی‌کیفیت استفاده کنید، به احتمال زیاد چنین حالت‌هایی روی می‌دهد. اما قرص‌های باکیفیت طوری طراحی می‌شوند که ضمن پاک‌سازی کامل ظرف‌ها، به خود ظروف آسیب نمی‌رسانند. البته فراموش نشود که برخی از ظروف که دارای طلای سفید، نقره، چدن، برنج و برخی دیگر از ترکیبات خاص هستند، ممکن است برای شست‌وشو با قرص ظرفشویی مناسب نباشند که معمولاً فروشنده‌ها در هنگام خرید قرص ظرفشویی آن را با شما در میان می‌گذارند یا در قسمت توضیحات روی جعبه قرص ظرفشویی قید شده است!

  • حفظ سلامت ماشین ظرفشویی

بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی یا خارجی، قرصی است که علاوه بر محافظت از ظروف، از خود ماشین ظرفشویی نیز مراقبت کند. درواقع یک قرص باکیفیت سبب می‌شود تا آلودگی‌ها از روی ظروف پاک شده و همچنین به‌کلی از خروجی ماشین ظرفشویی خارج شوند و در داخل ماشین رسوب نکنند. اگرچه یک قرص ظرفشویی، هرچقدر هم باکیفیت باشد، به تنهایی نمی‌تواند موجبات سلامت ماشین ظرفشویی را به‌صورت کامل فراهم کند، اما می‌تواند تا حد زیادی به این امر کمک کند. برای حفظ سلامت ماشین ظرفشویی، لازم است تا ضمن استفاده از قرص‌های باکیفیت، از نمک ظرفشویی باکیفیت استفاده شده و هرچند وقت یکبار هم از جرم‌گیر مخصوص ظرفشویی استفاده شود!

  • شست‌وشوی هر نوع ظرف

بهترین قرص ماشین ظرفشویی، قرصی است که بتوان از آن برای شست‌وشوی هر نوع ظرف، اعم از ظروف چینی، آرکوپال، ملامین، شیشه و کریستال استفاده کرد. درواقع شستن برخی از انواع ظروف دارای حساسیت بالایی است و معمولاً حتی لکه‌های خود آب نیز روی آن‌ها باقی می‌ماند (مانند ظروف شیشه‌ای)؛ اما استفاده از یک قرص باکیفیت این مشکل را رفع کرده و نهایت درخشندگی و تمیزی را برای هر نوع ظرف به همراه خواهد داشت.

تمام موارد فوق در انتخاب بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی یا خارجی نقش دارند. اما ممکن است بررسی تمام این موارد در یک محصول کار دشواری باشد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که کلاً به دنبال یک برند شناخته شده و باکیفیت برای استفاده در ماشین ظرفشویی خود باشید؛ چراکه برندهای برتر، معمولاً تمام ویژگی‌های نامبرده را محقق می‌کنند.

نحوه انتخاب بهترین قرص ماشین ظرفشویی متناسب با ماشین ظرفشویی

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، یک قرص ماشین ظرفشویی باکیفیت می‌تواند با هر نوع برند ماشین ظرفشویی سازگار بوده و مورد استفاده قرار بگیرد. درواقع اگر شما محصول باکیفیتی را انتخاب کنید، نیازی به نگرانی از بابت متناسب بودن یا سازگاری آن با ماشین ظرفشویی‌تان نخواهید داشت. چراکه عملکرد کلی ماشین‌های ظرفشویی مختلف شبیه به هم است و همه آن‌ها در نهایت سبب شست‌وشوی ظروف شما می‌شوند. بنابراین بهتر است به‌جای نگرانی از بابت انتخاب قرص ظرفشویی متناسب با برند ماشین ظرفشویی خود، به دنبال بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی یا خارجی موجود در بازار باشید که بتواند تمام ویژگی‌های یک قرص ظرفشویی خوب را ارائه کند!

نکات تکمیلی استفاده از قرص‌های ماشین ظرفشویی

یک سری نکات کلی در رابطه با استفاده صحیح از قرص‌های ماشین ظرفشویی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها در استفاده بهتر از این نوع شوینده به شما کمک خواهد کرد. این نکات به قرار زیر هستند:

  • مراقب قرص‌های تقلبی باشید

گاهی قرص‌های تقلبی با همان بسته بندی و اطلاعات قرص‌های باکیفیت و برندهای برتر در بازار فروخته می‌شوند که به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را از محصول اصلی تشخیص داد. استفاده از قرص‌های تقلبی نه تنها کیفیت شست‌وشوی بسیار پایینی دارند، بلکه به ماشین ظرفشویی شما نیز آسیب می‌رسانند. چراکه این قرص‌ها به‌راحتی در آب حل نمی‌شوند و مشکل‌‌آفرین هستند. بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین قرص ماشین ظرفشویی اصلی را خریداری کنید، سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر و باکیفیت سطح کشور، قرص ظرفشویی خود را به‌صورت آنلاین یا حضوری تهیه نمایید.

  • همیشه حالت قرص ماشین ظرفشویی را فعال کنید

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، در ماشین‌های ظرفشویی، قسمتی برای استفاده از قرص ظرفشویی وجود دارد که باید دکمه یا بخش مربوط به آن را قبل از استفاده از قرص ظرفشویی فعال کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است ماشین ظرفشویی‌تان از روش سایر شوینده‌ها برای شست‌وشو استفاده کند و قرص ظرفشویی به‌درستی در آب حل نشود و هدر برود. بنابراین حواستان باشد که در صورت استفاده از قرص ظرفشویی، حتماً بخش‌های مربوط به آن را فعال کنید که از طریق دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی قابل تشخیص است و همچنین قرص را نیز در محفظه مخصوص آن در ماشین ظرفشویی قرار دهید. اگر در این زمینه سؤال داشتید، می‌توانید به فروشنده ماشین ظرفشویی خود مراجعه کرده یا اطلاعات نوع ماشین ظرفشویی خود را در اینترنت جست‌وجو کنید.

قرص ماشین ظرفشویی خوب

  • قرص ماشین ظرفشویی را نصف نکنید

قرص ماشین ظرفشویی خوب دارای یک ساختار مکعبی مشخص است و قابل نصف شدن نیست. درواقع نصف کردن قرص ماشین ظرفشویی هرگز نباید انجام شود. بنابراین در هر برنامه شست‌وشو که قصد استفاده از قرص ظرفشویی را داشتید، فقط باید یک عدد قرص را در درون محفظه مخصوص آن قرار دهید و برنامه شست‌وشوی موردنظر خود را اجرا کنید.

  • از قرص ظرفشویی برای ظروف کم استفاده نکنید

با توجه به این که در هر برنامه شست‌وشو باید یک قرص کامل مورد استفاده قرار بگیرد، برای حجم کم ظروف، یک قرص کامل، زیاد است. به همین خاطر است که باید در صورت وجود حجم کم یا متوسط ظروف در ماشین ظرفشویی از سایر شوینده‌ها مانند ژل ظرفشویی استفاده کرد. درواقع استفاده از قرص ظرفشویی را می‌توانید برای زمان‌هایی بگذارید که مهمان داشته‌اید و ماشین ظرفشویی شما پر از ظرف است. در این صورت، یک قرص کامل ظرفشویی می‌تواند از پس تمیز کردن تمام آن ظروف چرب و کثیف بربیاید. البته این نوع استفاده از قرص ظرفشویی، مصرف آن را برای شما بهینه می‌کند. چراکه معمولاً قرص‌های ظرفشویی باکیفیت، قیمت بالایی دارند. بنابراین اگر فقط در زمان‌هایی که ظرفیت ماشین ظرفشویی شما پر شده از آن استفاده کنید، از یک بسته قرص ظرفشویی می‌توان برای مدت طولانی استفاده کرد!

  • انتظار معقول از قرص ظرفشویی‌تان داشته باشید

در بین برندهای تولید کننده قرص‌ ماشین ظرفشویی، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. می‌توان گفت که برخی از قرص‌های ظرفشویی، لکه‌ها را بهتر از چربی‌ها از بین می‌برند؛ این در حالی است که برخی دیگر از این قرص‌ها، روی لیوان‌های شیشه‌ای و کریستالی تأثیر تمیزکنندگی بهتری دارند، اما نمی‌توانند آخرین بقایای آلودگی را از روی سایر انواع ظروف پاک کنند. لازم به ذکر است که برخی از قرص‌های ظرفشویی نیز برای استفاده در دماهای 50 تا 60 درجه سانتی‌گراد یا حتی بالاتر طراحی شده‌اند؛ بنابراین در دمای پایین نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. به همین خاطر سعی نکنید سریع در مورد قرص ظرفشویی که خریداری کرده‌اید، ناامید شوید و تصور کنید که تقلبی است. بلکه بیشتر درباره آن تحقیق کنید تا بتوانید در موقعیت‌های بهتری از آن استفاده کنید!

نکات تکمیلی فوق به شما کمک می‌کند تا در استفاده از بهترین قرص ظرفشویی، دقت بیشتری داشته باشید و بتوانید با استفاده صحیح از قرص ظرفشویی در کنار سایر شوینده‌ها، هم ظروف تمیزی داشته باشید و هم به افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خود کمک کنید.

کدام قرص‌های ظرفشویی موجود در بازار داخل از کیفیت مناسب برخوردارند؟

قرص‌های ظرفشویی دارای انواع مختلفی هستند و در بسته‌بندی‌های مختلفی هم عرضه می‌شوند. درواقع چندین برند قرص ظرفشویی در فروشگاه‌های داخل عرضه شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان قرص ظرفشویی فینیش، فیری، پریل، بینگو، هوم‌پلاس، کلارو و.. را نام برد. این برندها از کیفیت مطلبوبی برخوردارند. بنابراین سعی کنید نمونه اصلی آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. اگر در فروشگاه محل زندگی شما، قرص ظرفشویی موردنظرتان وجود نداشت، می‌توانید برای خرید آن روی فروشگاه‌های معتبر آنلاین حساب کنید و قرص ظرفشویی موردنظر خود را از طریق آن‌ها سفارش دهید. سپس قرص ظرفشویی خود را در اسرع وقت، درب منزل‌تان تحویل بگیرید.

جمع‌بندی

قرص ماشین ظرفشویی به‌عنوان یک شوینده باکیفیت و سطح بالا شناخته می‌شود که می‌توان از آن برای تمیزی ظروف استفاده کرد. در صورت استفاده از قرص ظرفشویی، حتی نیاز به استفاده از جلا دهنده نیست، چراکه این قرص‌ها خود سبب درخشندگی و براق شدن ظروف می‌شوند. با این وجود، در انتخاب بهترین قرص ماشین ظرفشویی نیز باید موارد بسیاری در نظر گرفت. اما در هر صورت بهتر است قرص ظرفشویی خود را در بین برندهای برتر بازار انتخاب کرده و آن را از فروشگاه‌های معتبر سفارش دهید. در این صورت، امکان خرید قرص تقلبی به حداقل می‌رسد. سعی کنید همیشه در خانه خود، هم قرص ظرفشویی و هم ژل یا پودر ماشین ظرفشویی داشته باشد و از هرکدام از آن‌ها در موقعیت مناسب خود استفاده کنید تا هزینه‌های شوینده ماشین ظرفشویی شما نیز به حداقل برسد!

اگر نکته دیگری در مورد استفاده از قرص ظرفشویی را سراغ دارید، آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه کاربران

*
*
*