آیا نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است؟

نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی

این روزها وجود ماشین ظرفشویی در خانه‌ها به اندازه وجود ماشین لباسشویی رایج و مهم است. استفاده از این دستگاه فواید زیادی دارد. از جمله کاهش مصرف آب، جلوگیری از هدررفتن زمان، به حداقل رسیدن مصرف مواد شوینده، جلوگیری از آسیب به پوست و ضدعفونی کردن ظرف‌ها. اگر شما هم از ماشین ظرفشویی زیاد استفاده می‌کنید احتمالاً با این اتفاق روبه‌رو شده‌اید که گاهی‌اوقات ظروف کمی برای شستن دارید ولی مجبور هستید یک قرص کامل ماشین ظرفشویی استفاده کنید. در این مواقع آیا با خودتان فکر کرده‌اید چرا قرص را نصف نمی‌کنید؟ یا این‌که می‌توانید یک قرص ماشین ظرفشویی را نصف کنید؟ در این مقاله به‌طور کامل به بررسی موضوع «نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی» می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید و علم خودتان را درباره یکی از اتفاقات روزمره اطرافتان افزایش دهید.

قرص ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در خانه ماشین ظرفشویی دارید بی‌َشک این جمله را بارها و بارها از فروشندگان یا افراد مختلف شنیده‌اید که قرص ماشین ظرفشویی بهترین شوینده است. شاید هم خودتان پس از مدتی که از شوینده‌های مختلف استفاده کرده‌اید به این نتیجه رسیده باشید. پاسخ به یکی از پرتکرارترین و رایج‌ترین سؤالات درباره نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی به نوع قرص ماشین ظرفشویی بستگی دارد.

در ادامه این مقاله با انواع قرص ماشین ظرفشویی آشنا می‌شویم تا بفهمیم آیا می‌شود قرص ماشین ظرفشویی را نصف کرد یا خیر؟ قرص‌های ماشین ظرفشویی با تنوع بالایی در بازار وجود دارند که برحسب معیارهای شما درباره سختی آب، بودجه و آشنایی با انواع آن‌ها، انتخاب یکی از آن‌ها می‌تواند کاری آسان باشد.

قرص ماشین ظرفشویی را چطور نصف کنیم

  • قرص ماشین ظرفشویی همه‌کاره

این قرص همه‌کاره دارای نمک، جلادهنده و پودر است.

  • قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک

این قرص تنها برای شستشوی معمولی کاربرد دارد و فقط دارای پودر است و در آن نمک و جلا‌دهنده ماشین ظرفشویی وجود ندارد.

  • قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم

این قرص علاوه‌بر داشتن هر دو ویژگی قرص‌های قبلی، چند قابلیت ویژه دارد که شست‌وشوی ظروف را بهتر انجام می‌دهد.

به‌طور کلی قرص‌های ظرفشویی به دو صورت پودری یا ژله‌ای ساخته می‌شوند. کسانی که صرفه‌جویی در مصرف مواد شوینده برایشان مهم است باید بدانند که می‌توانند قرص‌هایی را که حالت پودری دارند به‌راحتی به دو تکه تقسیم کنند. قرص‌هایی را که پایه ژلی دارند نمی‌توان و نباید نصف کرد. زیرا با بیرون‌ریختن مایع داخل قرص اثرگذاری آن از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید:   تفاوت ژل و پودر و قرص ماشین ظرفشویی + کدام یک بهتر است؟

برای خرید قرص ماشین ظرفشویی این نکته را در نظر بگیرید که همه آن‌ها قابلیت نصف‌شدن را ندارند و در بیشتر موارد روی بسته مواد شوینده این ویژگی ذکر می‌شود که از آن می‌توان طی دو مرحله استفاده کرد یا نه. پس هنگام خرید به این موضوع توجه کنید و از فروشنده بپرسید کدام قرص ماشین ظرفشویی قابلیت نصف‌شدن دارد.

نکته دیگری که برای خرید قرص‌های ظرفشویی باید توجه داشت مارک ماده شوینده‌ای است که متناسب با نیازهای خودمان بهترین تأثیر را داشته باشد. همه قرص‌های ماشین ظرفشویی قدرت پاک‌کنندگی یکسانی ندارند. برای مثال برخی از این قرص‌ها عملکردی عالی در ازبین‌بردن چربی‌ها دارند. درحالی‌که برخی از قرص‌های ماشین ظرفشویی برای دمای بالای 50 تا 60 درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌اند و در چرخه دمای پایین آب عملکرد چندان خوبی ندارند یا برخی سبب درخشش ظروف بلوری می‌شوند.

نحوه نصف‌کردن قرص ظرفشویی

نحوه نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی

اگر فکر می‌کنید با نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی اثرگذاری آن را کم می‌کنید یا سبب اختلال در ترکیب و فرمول ویژه آن می‌شوید و میزان مواد شوینده داخل قرص اختلال می‌یابد، باید بدانید که نصف‌ کردن قرص ماشین ظرفشویی چیزی از آنزیم‌های آن یا اثرگذاری ویژه‌اش کم نمی‌کند. فرمولاسیون قرص‌های ماشین ظرفشویی به‌گونه‌ای است که تمام ظرف‌های کثیف را تمیز می‌شوید. در ترکیب برخی انواع قرص‌های ماشین ظرفشویی نمک مخصوص و جلادهنده وجود دارد و نیازی به استفاده جداگانه از آن‌ها نخواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید قرص ماشین ظرفشویی بسیار سفت و محکم ساخته شده است. به همین دلیل نمی‌توان آن را با دست‌ها نصف کرد و برای نصف‌کردن باید از یک چاقوی سخت استفاده کنید. به این صورت که قرص ظرفشویی را به آرامی ولی محکم از وسط تقسیم کرده و از یک نصف آن برای شست‌وشوی ظروف استفاده کنید. تکه دیگر را نیز برای استفاده بعدی در داخل یک بسته محکم نگه دارید.

بیشتر بخوانید:   آموزش نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

بعد از نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی برای نگهداری بهتر آن باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • قرص ماشین ظرفشویی را در جایی خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید.
  • قرص ماشین ظرفشویی را روی سطوح سرد مانند سنگ و کاشی قرار ندهید. زیرا قرص‌ها می‌ترکند.
  • اگر در منزل خود کودک خردسال دارید باید آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

اصل‌بودن قرص ماشین ظرفشویی

قلابیبودن و اصلبودن قرص ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی تقلبی نه‌‌تنها سبب تولید کف کنترل‌نشدنی، تمیز شسته‌نشدن ظروف، خش‌افتادن ظروف و ازدست‌رفتن براقیت آن‌ها می‌شود بلکه در درازمدت به دستگاه شما آسیب جدی وارد می‌کند و از عمر مفید ماشین ظرفشویی شما می‌کاهد. به‌عنوان نکته آخر توصیه می‌کنیم هر مارک قرص ظرفشویی را نخرید و تنها به‌دنبال خرید مواد شوینده اصل باشید.

بیشتر بخوانید:   علت جمع‌‌شدن کف در ماشین ظرفشویی و راه‌ه رفع آن

خوشبختانه تعداد قرص‌های تقلبی ماشین ظرفشویی در بازار کم است و به‌راحتی می‌توانید از روی بسته‌بندی و رنگ قرص ماشین ظرفشویی از اصل یا تقلبی‌بودن آن آگاه شوید. قرص ماشین ظرفشویی تقلبی به‌مرور زمان آسیب‌های جبران‌ناپذیری به ماشین ظرفشویی وارد می‌کند. پس حتماً قرص ماشین ظرفشویی را از مراکز معتبر تهیه کنید.

 سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره طریقه نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی و دیگر مطالب مربوط به آن اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم مطالب بالا برای شما سودمند بوده باشد.

دیدگاه کاربران

*
*
*