راهنمای کامل معنی دکمه های ماشین ظرفشویی

معنی دکمه های ماشین ظرفشویی

یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی که امروز در بیشتر منازل مشاهده می‌شود، ماشین ظرف‌شویی است. برندهای متعددی به طراحی و تولید ماشین ظرف‌شویی پرداخته‌اند که هریک از آن‌ها از مزایا و معایبی برخوردار هستند. هنگامی که به ماشین‌های ظرف‌شویی نگاه می‌کنید، متوجه دکمه‌های متعددی روی آن‌ها خواهید شد. هریک از این دکمه‌ها کاربرد منحصربه‌فردی دارند و برای استفاده از آن‌ها حتماً باید معنای دکمه‌های ماشین ظرف‌شویی را بدانید. اگر می‌خواهید از راهنمای کامل دکمه‌های ظرف‌شویی آگاه شوید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی با ما همراه بمانید و عناوین را مطالعه کنید.

معنی دکمه‌های ماشین‌ ظرف‌شویی و راهنمای استفاده از آن‌ها

در بسیاری از مواقع به نظر می‌رسد که معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی و یا علامت‌ های روی ماشین ظرفشویی با کاربرد آن‌ها متفاوت است. در واقع چنین می‌توان گفت که معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی، قسمتی از کاربرد دکمه مورد نظر را عنوان می‌کنند. از این رو در صورتی که کاربران این وسیله، معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی را ندانند، ممکن است در زمان استفاده با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

در ادامه توضیحات مفصلی در باب معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی و همینطور علامت‌ های روی ماشین ظرفشویی داده می‌شود. معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی عبارتند از:

دکمه Power

دکمه power یکی از اصلی‌ترین دکمه‌های ماشین ظرفشویی و اکثر لوازم برقی است. این دکمه به معنای خاموش و روشن کردن ماشین ظرفشویی است. اولین اقدام جهت استفاده از ماشین ظرفشویی و آخرین اقدام، پس از اتمام فرآیند شست‌وشو فشردن این دکمه است.

دکمه Haif Load

دکمه Haif Load نیز از دکمه‌های پرکاربرد در ماشین ظرفشویی است. این دکمه به جهت صرفه‌جویی در مصرف آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا پیش می‌آید که حجم کامل سبدهای ماشین ظرفشویی پر نمی‌شوند. در این مواقع چنانچه از برنامه شست‌وشو کامل استفاده شود، میزان آب بیشتری به هدر می‌رود. از این رو با فشردن این دکمه می‌توان تا حد قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

البته باید دقت شود که تنها زمانی بایستی از این دکمه استفاده کرد که فقط نیمی از حجم ماشین ظرفشویی پر شده باشد. در ادامه دیگر معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی را بیان خواهیم کرد.

دکمه Quick

دکمه  Quickنیز یکی دیگر از دکمه‌های ماشین ظرفشویی است. ترجمه فارسی لغت Quick به معنای سریع است و بی ارتباط با معنای آن در سیستم شست‌وشو ماشین ظرفشویی نیست. در بسیاری از مواقع به جهت ضیق وقت، ممکن است نیاز باشد که ظروف به سرعت شسته شوند. در این مواقع دکمه Quickکمک بزرگی خواهد کرد. چراکه با فشردن این دکمه، ظروف موجود در ماشین ظرفشویی با دمای 35 درجه شست‌وشو داده می‌شوند و با دمای 40 درجه آبکشی می‌شوند.

لازم به ذکر است که صرفا زمانی می‌توان از این دکمه استفاده کرد که ظروف خیلی چرب و کثیف نباشند و به برنامه پیش شستشو Prewash نیز نیاز نداشته باشند.

دکمه quick

دکمه  Normal cycle

معنی دکمه  Normal cycle روی ماشین ظرفشویی به معنای شست‌وشوی نرمال است. در مواقعی که نیاز به ضدعفونی تخصصی برای ظروف وجود ندارد و ظروف در حالت معمولی قرار دارند، از این برنامه شست‌وشو استفاده می‌شود. دانستن معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی همیشه به شما کمک خواهد کرد که به‌صورت بهینه‌تری از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

دکمه Hygiene

دکمه Hygiene در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به ضدعفونی ظروف وجود دارد. چراکه در این برنامه شستشو، دمای آب70 درجه سانتی گراد است و ظروف کاملا با این دمای آب تمیز و ضدعفونی می‌شوند.

دکمه Pots&Pans

دکمه Pots&Pans یکی دیگر از دکمه‌های ماشین ظرفشویی است که در مواقعی که لازم است ماهیتابه و قابلمه‌ها در ماشین ظرفشویی شسته شوند از این دکمه استفاده می‌شود.

دکمه Aqua sensor

دکمه Aqua sensor نیز یکی از دکمه‌هایی است که بر روی اکثر ماشین‌های ظرفشویی مجهز قرار دارد. این دکمه جهت تشخیص میزان کثیفی و آلودگی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این دکمه روی ماشین ظرفشویی متصل به برخی از سنسورهایی است که میزان کثیفی آب را تشخیص می‌دهند. زمانی که این دکمه فعال شود به معنای این است که آب ماشین ظرفشویی کثیف شده است و نیاز به تعویض دارد.

China cycle

از دیگر دکمه‌های پر کاربرد بر روی ماشین ظرفشویی دکمه China cycle است که به معنای شست‌وشو ظروف چینی توسط ماشین ظرفشویی است.

دکمه Auto

دکمه Auto  به معنای اتوماتیک و یا خودکار است. زمانی‌که این دکمه را فشار می‌دهید به ماشین ظرفشویی این دستور داده می‌شود که با توجه به حجم و اندازه ظروف و میزان کثیفی آن‌ها، برنامه شست‌وشو را تنظیم کند.

دکمه auto در ماشین ظرفشویی

دکمه Extra Hot

دکمه Extra Hot از دیگر دکمه‌های ماشین ظرفشویی است که روی برخی از برندهای ماشین ظرفشویی قرار دارد و کاربرد آن همان کاربرد دکمه Hygiene است. در زمان فشردن این دکمه دمای آب به 80 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و ظروف به شکل بهتری تمیز و ضدعفونی می‌شوند.

دکمهEco

دکمه Eco یکی از انواع برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی است که جهت شست‌وشو به صورت اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی‌که این دکمه فشرده می‌شود میزان انرژی و برق کمتری جهت شست‌وشو ظروف هدر می‌رود. در این گزینه تمامی مراحل پیش شست‌وشو و شست‌وشوی کامل با دمای 65 درجه سانتی‌گراد انجام می‌شوند و دمای آب برای آبکشی نیز دمای 65 درجه است.

دکمه Aqua Spot

کاربرد دکمه  Aqua Spot در مواقعی است که ماشین ظرفشویی نیاز به برخی از تعمیرات جزئی دارد. در این مواقع با فشردن دکمه Aqua Spot  جریان آب به مدت 24 ساعت قطع می‌شود تا تعمیرات لازم انجام شود. البته این دکمه روی تمامی انواع برندهای ماشین ظرفشویی وجود ندارد و یک آپشن خاص محسوب می‌شود.

دکمه Prewash

دکمه Prewash به معنای پیش شست‌وشو است.  این دکمه نیز روی برخی از برندهای ماشین ظرفشویی وجود دارد. زمانی از این دکمه استفاده می‌شود که ظروف دارای کثیفی بیش از اندازه‌ای هستند و لازم است که ابتدا یک دور بدون مواد شوینده شستشو داده شوند تا ذرات اضافی از روی ظروف جدا شوند و سپس مرحله شست‌وشو کامل را بتوان فعال کرد.

دکمه  Silendern

دکمه Silendern ، از دیگر دکمه‌های ماشین ظرفشویی است و در مواقعی که قصد شست‌وشوی ظروف در حالت بی‌صدا مدنظر است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکمه Shine & Dry

دکمه Shine & Dry از دیگر دکمه‌های ماشین ظرفشویی است که برای درخشندگی بیشتر و حذف لکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکمه Gentle

Gentle در لغت به معنای ظریف است. با توجه به معنای لغوی این دکمه ماشین ظرفشویی، باید در زمانی‌که قصد شست‌وشوی ظروف ظریف و کوچک در ماشین ظرفشویی وجود دارد از آن استفاده شود. این دکمه روی برخی از برندهای ماشین ظرفشویی با نام Delicate وجود دارد اما کارایی آن همان شست‌وشوی ظروف ظریف و کوچک است.

دکمه Express

دکمه Express جهت شست‌وشوی ظروف با میزان کثیفی متوسط است. با فشردن این دکمه ظروف موجود در ماشین ظرفشویی با دمای آب 50 درجه سانتی‌گراد شست‌وشو داده می‌شوند و با دمای 60 درجه سانتی‌گراد آبکشی می‌شوند. مدت زمان شست‌وشو در مواقعی که از این دکمه استفاده می‌شود یک ساعت است.

دکمه Salt/ Rinse

گاها ممکن است بنا به هر علتی میزان مواد براق‌کننده و یا نمک ظرفشویی بیشتر شود. در این مواقع برای کم کردن میزان نمک و مواد براق کننده روی ظروف، از دکمه Salt/ Rinse استفاده می‌شود. البته گاها کاربرد این دکمه برای کم کردن میزان نمک و مواد براق کننده کمتر از حد مجاز نیز است.

دکمه تخلیه آب ماشین ظرفشویی

یکی از دکمه‌هایی که روی بیشتر ماشین‌های ظرف‌شویی وجود دارد، دکمه تخلیه آب ماشین ظرفشویی است. در بسیاری از مواقع ممکن است بر اثر عوامل مختلفی ماشین ظرف‌شویی قادر به فعالیت نباشد و بخواهید آب درون کابین را تخلیه کنید. در این صورت می‌توانید با استفاده از دکمه تخلیه آب ماشین ظرف‌شویی، تمامی آب کابین را تخلیه کرده و درب دستگاه را باز و درصورت تمایل ظروف را از ماشین ظرف‌شویی خارج کنید. دقت داشته باشید در بسیاری از مواقع ممکن است این دکمه عملکرد مناسبی نداشته باشد و نتواند آب کابین را به‌خوبی تخلیه کند، در این صورت باید از روش‌های دیگر برای تخلیه آب ماشین ظرف‌شویی کمک بگیرید. همان‌طور که از نام این دکمه پیدا است، وظیفه آن تخلیه آب است.

دکمه rinse aid در ماشین ظرف‌شویی

در بعضی از مواقع ممکن است دکمه rinse aid در ماشین ظرف‌شویی شما روشن شود. در این صورت دستگاه نشان می‌دهد برای ادامه فعالیت نیاز به جلادهنده بیشتری دارد. شما باید درون ظرف مخصوص جلادهنده مخصوص ماشین ظرف‌شویی را بریزید تا دستگاه بتواند ادامه شست‌وشو را انجام دهد. اگر می‌خواهید با دیگر معانی دکمه‌های ماشین ظرف‌شویی آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید.

علامت ستاره در ماشین ظرفشویی

روی درب دستگاه ماشین ظرف‌شویی یک ستاره وجود دارد که اگر هنگام روشن شدن دستگاه، چراغش فعال شود، نشان از تمام شدن مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی دارد. این ستاره به‌عنوان یک هشداردهنده اقدام می‌کند و اگر آن را جدی بگیرید، قطعاً ظرف‌هایتان به‌خوبی تمیز خواهد شد. به شما پیشنهاد می‌دهیم به معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی همواره دقت داشته باشید تا مشکلی برای دستگاهتان به وجود نیاید.

علامت خورشید در ماشین ظرف‌شویی

از دیگر علامت‌هایی که روی درب ماشین ظرف‌شویی وجود دارد، می‌توان به علامت خورشید اشاره کرد. در واقع معنی چراغ های ماشین ظرفشویی نیز متفاوت است. این علامت مانند علامت ستاره، به مایعات جلادهنده در دستگاه مربوط می‌شود. هنگامی که دستگاه به استفاده از مایع جلادهنده می‌پردازد، این چراغ روشن می‌شود، اما در مواقعی هم نشان می‌دهد دستگاه برای ادامه فرایند شست‌وشو نیاز به جلادهنده دارد و باید مایع ظرف‌شویی را شارژ کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت روشن شدن علامت خورشید نشان از مشکلات فنی در دستگاه شما نیست.

دکمه جرم‌گیری ماشین ظرف‌شویی

برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی باید در بازه‌های زمانی مشخص آن را جرمگیری کنید؛ برای این کار گزینه جرمگیری برای دستگاه در نظر گرفته شده است. دکمه هنگامی که می‌خواهید از این دکمه استفاده کنید، باید از پودر و مایعات جرم‌گیری مناسب نیز استفاده نمایید. همچنین برای اطلاع دقیق‌تر از معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی می‌توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرف‌شویی خود کمک بگیرید؛ چراکه در این دفترچه تمامی کاربرد علامت‌ها و دکمه‌های ماشین ظرف‌شویی شرح داده شده است.

دکمه intensive در ماشین ظرف‌شویی

آخرین دکمه‌ای که می‌خواهیم در این قسمت از مقاله به شرح آن بپردازیم، دکمه intensive است. این دکمه در مواقعی استفاده می‌شود که ظروف داخل کابین بیش از اندازه چرب بوده و نیاز به شست‌وشوی دقیق‌تری داشته باشند. هنگامی که از این دکمه استفاده می‌کنید، ظروف در ابتدا با دمای آب ۵۰ درجه شست‌وشو می‌شوند و سپس دمای آب ۲۰ درجه افزایش می‌یابد. همچنین توجه داشته باشید آبکشی ظروف در ۳ مرحله متوالی انجام خواهد گرفت و هیچ‌گونه آلودگی بر روی ظروف باقی نخواهد ماند.

در این قسمت از مقاله معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی و علامت‌ های روی ماشین ظرفشویی مورد بررسی قرار گرفتند و در مورد هر کدام توضیحات لازم ارائه شد. البته همانطور که در معرفی انواع دکمه‌ها بیان شد، گاها معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند.

البته این تفاوت صرفا تفاوت در به کار رفتن لغات است و کارایی آن‌ها معمولا یکی است. بدیهی است که آگاهی و شناخت نسبت به معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی و استفاده به موقع از آن‌ها در بالا رفتن طول عمر ماشین ظرفشویی نقش مهمی خواهد داشت. از این رو لازم و ضروری است که پیش از استفاده از ماشین‌های ظرفشویی از هر برندی که باشند، حتما معنی دکمه‌های ماشین ظرفشویی و همینطور علامت‌ های روی ماشین ظرفشویی را دانست و از آن‌ها در جای مخصوص به خود استفاده کرد.

سخن پایانی

همان‌طور که تا به الان متوجه شده‌اید، معنای کلمات روی ماشین ظرف‌شویی بسیار مهم است و باید پیش از استفاده هر دکمه، آن‌ها را به‌خوبی بلد باشید. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم شما را با کاربردی‌ترین علامت های ماشین ظرفشویی آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سؤالات و ابهامات ذهن خود را برطرف کرده و درصورت تمایل به استفاده از این دکمه‌ها در ظرف‌شویی خود بپردازید.

 

 

 

دیدگاه کاربران

*
*
*