راهنمای کامل برنامه های ماشین لباسشویی

برنامه ماشین لباسشویی

 

انتخاب برنامه لباسشویی مناسب و همین‌طور انتخاب پودر ماشین لباسشویی باکیفیت، تأثیر بسیاری در تمیزی البسه و همین‌طور سلامت الیاف پارچه و طول عمر آن دارد؛ از این‌رو شناخت کلیه برنامه‌های شستشوی لباسشویی در ماشین لباسشویی‌های مختلف ضروری است.

معمولاً انواع برنامه لباسشویی در ماشین لباسشویی‌های متعدد مشترک هستند. البته برخی برنامه‌های شستشوی لباسشویی اختصاصی یک برند خاص از ماشین‌های لباسشویی هستند. در این مقاله با هدف معرفی کامل این برنامه، قصد بر این است که تمامی برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بررسی شوند. برخی از این برنامه‌ها مشترک و برخی نیز اختصاصی هستند. با ما همراه باشید.

برنامه لباسشویی Cotton

این برنامه در ماشین لباسشویی مختص لباس‌هایی از جنس کتان است. البته به‌دلیل نوع شستشویی ملایم این برنامه، از آن برای شستشوی انواع لباس زیر و همین‌طور لباس‌های رنگی ظریف و سبک نیز استفاده می‌کنند.

برنامه cotton لباسشویی

برنامه Cotton Large

این برنامه در ماشین لباسشویی همچنان برای لباس‌هایی از جنس کتان کاربرد دارد؛ با این تفاوت که برای شستن لباس‌های نخی سایز بزرگ و پارچه‌های نخی در سایزهای بزرگ از این برنامه استفاده می‌کنند.

برنامه  Cotton Eco

این برنامه در ماشین لباسشویی، همچنان برای شستشوی لباس‌های کتان است. البته با این تفاوت که میزان مصرف انرژی در این برنامه بسیار پایین است و به عبارت دیگر از نظر اقتصادی مناسب‌تر است.

برنامه Duvet

این برنامه شستشو، برای شستن ملحفه‌های بزرگ، رومبلی، لحاف، پرده‌های بزرگ، روکش مبل و از این قسم موارد کاربرد دارد.

برنامه Baby care

برنامه Baby care، یک برنامه لباسشویی مختص شستشوی لباس کودکان است. معمولاً لباس‌های کودکان دارای لکه‌های کثیفی بزرگ هستند که با این برنامه شستشو قطعاً تمیز و عاری از لک می‌شوند. با توجه به این ویژگی برنامه Baby care، می‌توان از آن برای تمیز کردن لکه‌های سخت و مقاوم روی سایر البسه هم استفاده کرد.

برنامه Easy Care

برنامه Easy Care یک برنامه لباسشویی است به جهت نوع شستشوی البسه از چروک شدن بیش از اندازه آن‌ها جلوگیری می‌کند. زمانی که البسه چین و چروک کمتری داشته باشند مسلماً اتوکشی راحت‌تری نیز خواهند داشت.

برنامه easy care ماشین لباسشویی

برنامه Hygiene

از برنامه Hygiene در ماشین لباسشویی، برای شستن لباس‌های زیر زنانه استفاده می‌کنند.

برنامه Sport Wear

برنامه Sport Wear در ماشین لباسشویی، برای شستن لباس‌های اسپرت و کفش‌های ورزشی استفاده می‌شود.

برنامه Gentle Care

کاربرد این برنامه لباسشویی برای خشک کردن البسه با دور آرام است. دور آرام خشک کردن البسه از آسیب دیدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند؛ بنابراین لباس‌های ظریف را بهتر است با این برنامه شستشو کرد.

برنامه Gentle Care لباسشویی

برنامه Dark Wash

این برنامه برای شستن لباس‌های تیره و مشکی کاربرد دارد و خاطر کاربران را از آسیب رسیدن به این دسته از لباس‌ها آسوده می‌کند.

برنامه Silent Wash

Silent Wash، یک برنامه در حالت کاملاً بی‌صداست.

برنامه Wool

از این برنامه برای شستشوی لباس‌های بافت و پشمی استفاده می‌شود. این نوع لباس‌ها بافت حساسی دارند و برخی اصلاً نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؛ بنابراین پیش از قرار دادن لباس‌های بافت درون ماشین لباسشویی، باید به علائم شستشوی لباس که معمولاً پشت یقه نصب می‌شوند، دقت کرد که آیا قابل قرار دادن در ماشین لباسشویی هستند یا خیر.

 

برنامه Intensive

این برنامه برای شستشوی لباس‌هایی با میزان کثیفی متوسط است. البته جهت استفاده بهینه از این برنامه لازم است کثیفی‌های سطحی از روی البسه پاک شوند. این عمل می‌تواند تنها با یک آبکشی ساده انجام گیرد و سپس البسه در ماشین لباسشویی با این برنامه شستشو تمیز و عاری از هرگونه لک ‌شوند.

برنامه Mix

برنامه Mix در ماشین لباسشویی‌های، برای شستشوی لباس‌هایی با جنس‌های متعدد است. البته باید توجه شود در بین لباس‌هایی با جنس‌های مختلف، لباس‌هایی مثل لباس ورزشی که دارای برنامه خاص شستشو هستند، وجود نداشته باشد.

برنامه mix ماشین لباسشویی

برنامه Sensitive/Allergy Plus

این برنامه لباسشویی برای افرادی مناسب است که به آسم یا انواع آلرژی‌ها مبتلا هستند. دمای شستشو در این برنامه از دیگر برنامه‌های شستشو بالاتر است و همین امر سبب می‌شود که هیچ‌گونه اثری از مواد شوینده بر روی البسه باقی نماند.

برنامه شستشوی Delicates/Silk

این برنامه لباسشویی برای شستن البسه‌ای از جنس‌های حریر، ابریشم، ساتن و از این قسم پارچه‌ها مناسب است. این جنس پارچه‌ها حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل نیازمند برنامه شستشویی هستند که دما و چرخش پایین‌تری داشته باشد تا این البسه آسیب نبینند.

برنامه شستشوی Shirt/ Blouses

در ماشین لباسشویی‌های، برنامه شستشویی ویژه برای انواع بلوز و تی‌شرت در نظر گرفته شده است؛ چراکه این دو البسه معمولاً در فرایند شستشو گشاد می‌شوند؛ از این‌رو برای پیشگیری از این موضوع برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که از تغییر حالت این نوع البسه پیشگیری می‌شود.

برنامه شستشوی Quick Super

این برنامه لباسشویی برای مواقع اضطراری و برای البسه‌ای که درجه کثیفی بالایی ندارند کاملاً مناسب است.

برنامه ماشین لباسشویی سریع

برنامه Night Wash

Night Wash یک برنامه لباسشویی با کمترین صدا و حرکت است همان‌طور که از نام این برنامه برمی‌آید برای شستشوی لباس‌ها در شب مناسب است. در این برنامه تقریباً تمامی برنامه‌های لباسشویی بر روی دور کند و بی‌صدا قرار می‌گیرند.

برنامه Curtains

این برنامه لباسشویی در انواع ماشین لباسشویی‌های، برای شستن پرده‌ها و پارچه‌های بزرگ استفاده می‌شود.

برنامه Gentle Spin

گاهی بنا به برخی از شرایط ممکن است نیاز باشد صرفاً از خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده شود. در این مواقع بایستی برنامه لباسشویی Gentel Spin فعال شود.

برنامه Synthetic

این برنامه برای شستشوی الیاف مصنوعی استفاده می‌َشود. این جنس پارچه‌ها معمولاً آسیب‌پذیری بیشتری دارند؛ بنابراین به مراقبت بیشتری نیاز دارند و این برنامه شستشو برای آنان کاملاً مناسب و کاربردی است.

برنامه Synthetic لباسشویی

برنامه Hand Wash

برنامه Hand Wash، در ماشین لباسشویی‌ یک برنامه شستشو با دست است. درواقع این برنامه شستشو مناسب البسه‌ای است که حساسیت بالایی دارند و احتمال آسیب دیدن آن‌ها در فرایند شستشو وجود دارد؛ بنابراین با این برنامه شستشو، انگار با دست البسه شسته می‌شوند؛ چراکه کمترین فشار و دما در این برنامه شستشو وجود دارد. البته اگرچه نام این برنامه شستشو با دست است، به‌هیچ‌عنوان نباید از پودر دستی به‌جای پودر ماشین لباسشویی استفاده شود.

برنامه Rinse/ Spin

این برنامه به‌عنوان برنامه خشک‌کن شناخته شده و معمولاً هم در انتهای شستشو استفاده می‌شود. بهتر است برای البسه کودکان که پوست حساسی دارند، حتماً این برنامه شستشو استفاده شود.

برنامه Rinse/ Spin

 

برنامه Bedding

از این برنامه در ماشین لباسشویی‌، برای شستن البسه خواب و همین‌طور روتختی، حوله، لحاف، ملحفه‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

برنامه Air Wash – Deodorization & Sanitization

برنامه Air Wash – Deodorization & Sanitization، یک برنامه خاص و منحصربه‌فرد است که در برخی از برندهای ماشین لباسشویی وجود دارد. این برنامه برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که بدون اینکه لباس بدبوی خود را با مواد شوینده بشویند، بوی نامطبوع آن را با استفاده از این برنامه کاملاً از بین ببرند. این برنامه از طریق تکنولوژی Air Wash این عمل را انجام می‌دهد و با کشتن باکتری‌های روی البسه بوی عرق و یا هر بوی نامطبوع دیگری را کاملاً از بین می‌برد.

 

برنامه Super Short

Super Short برنامه‌ای اختصاصی در ماشین لباسشویی‌های خاص است که از آن برای شستشوی لباس‌های روزانه در مواقعی که سرعت اهمیت دارد، استفاده می‌شود. البته این برنامه لباسشویی اصلاً برنامه مناسبی برای شستشوی لباس‌های خیلی کثیف نیست.

برنامه Gentle Care

این برنامه لباسشویی مناسب لباس‌هایی است که ظرافت بالایی دارند. معمولاً از این برنامه در ماشین‌های لباسشویی برای شستن لباس خواب و لباس زیر زنانه استفاده می‌کنند.

برنامه Hygiene

این برنامه در ماشین لباسشویی‌ برای شستن لباس‌های حساس، همچون لباس‌های کودکان یا لباس زیر زنانه بیشترین کاربرد را دارد.

 

برنامه Power Wash 60

این برنامه شستشو در ماشین‌های لباسشویی، برای شستشوی سریع البسه در 60 دقیقه استفاده می‌شود. البته ناگفته نماند که در این برنامه شستشو میزان مصرف انرژی نسبتاً بالاست و صرفه اقتصادی ندارد. زمانی ‌که از این برنامه شستشو استفاده می‌شود تنها بایستی لباس‌های معمولی را در ماشین لباسشویی قرار داد.

برنامه Outdoor Care یا sport wash

این برنامه لباسشویی در برخی از برندهای ماشین‌های لباسشویی با عنوان برنامه Sport Wash نیز شناخته می‌شود. این برنامه برای شستن لباس‌های ورزشی و یا لباس‌های بیرونی که از جنس استرج، میکروفیبر، اسپندکس و کشی استفاده می‌شود.

برنامه Outdoor Care یا sport wash ماشین لباسشویی

برنامه Automatic Soft

این برنامه لباسشویی فقط در برخی از ماشین لباسشویی‌ها وجود دارد و بسیار کاربردی هم هست. در این برنامه مدت‌زمان شستشو یک ساعت و ده دقیقه تنظیم می‌شود، اما با توجه به میزان کثیفی البسه، پس از پایان این مدت، اگر حسگرهای ماشین لباسشویی تشخیص دهند که لباس‌ها به تمیزی مطلوب نرسیده‌اند، مجدداً فرایند شستشو تکرار می‌شود تا لباس‌ها به تمیزی مطلوبی برسند.

 

برنامه Intensive

این برنامه لباسشویی در مواقعی استفاده می‌َشود که میزان کثیفی لباس‌ها بالاست. البته این برنامه، دارای یک برنامه پیش شستشو نیز هست که به تمیزی البسه کمک بیشتری می‌کند.

 

برنامه Jeans

برنامه Jeans، یک برنامه اختصاصی است که در برخی از برندهای ماشین لباسشویی وجود دارد. این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های جین و سنگین است. این برنامه به‌گونه‌ای است که سبب کم‌رنگ شدن جنس جین نمی‌شود و از آن جلوگیری می‌کند.

برنامه Speedy

این برنامه در لباسشویی زمانی استفاده می‌شود که لباس‌ها دارای لک و کثیفی بالایی نباشند. همچنین در مواقعی که سرعت بالا به‌دلیل کمبود زمان مهم است. این برنامه شستشو بسیار کاربردی خواهد بود.

برنامه Gentle

برنامه Gentel نیز یک برنامه اختصاصی است که مناسب البسه یا پارچه‌هایی است که دارای لک‌های چربی، خون، رنگ و… باشند.

برنامه Soak

این برنامه لباسشویی زمانی کاربرد دارد که البسه از حد نرمال کثیف‌تر هستند و نیاز به دمای بیشتری برای تمیز شدن دارند. این برنامه شستشو برای البسه‌ای که لک چربی هم دارند کاملاً مناسب است.

برنامه soak ماشین لباسشویی

برنامه Blanket

برنامه  Blanket در ماشین لباسشویی مخصوص شست‌وشوی پتو، لحاف و پارچه‌های سنگین است.

برنامه Daily Wash

این برنامه در ماشین لباسشویی، زمانی استفاده می‌شود که البسه دارای لک و چربی و کثیفی بالایی نباشند و نیاز به یک شستشوی معمولی داشته باشند.

 

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان معرفی کامل برنامه لباسشویی، در باب انواع برنامه‌های لباسشویی در برندهای مختلف ماشین‌های لباسشویی صحبت شد. همان‌طور که توضیح داده شد، برخی از این برنامه‌ها در تمامی برندهای ماشین‌های ظرفشویی کارایی‌های یکسان دارند و برخی نیز اختصاصی یک نوع از ماشین‌های لباسشویی هستند.

مسلماً شناخت صحیح تمامی برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی و استفاده از پودر ماشین لباسشویی با کفیت و استفاده نکردن از پودر دستی در ماشین لباسشویی، نه‌تنها به تمیزی بیشتر البسه کمک می‌کند، بلکه طول عمر ماشین لباسشویی را نیز افزایش می‌دهد.

 

دیدگاه کاربران

*
*
*