برنامه شستشوی ECO در ماشین ظرفشویی

برنامه شستشوی ECO در ماشین ظرفشویی

یکی از گزینه‌هایی که در بیشتر ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد، برنامه شست‌وشوی ECO است. این برنامه به‌منظور کاهش مصرف برق و آب، مدنظر شرکت‌های تولید لوازم‌خانگی قرار گرفته است. دقت داشته باشید برنامه شست‌وشوی ECO را با نام‌های دیگری همچون برنامه شست‌وشوی اقتصادی می‌شناسند که دانستن این موضوع خالی از لطف نخواهد بود. معمولاً در برنامه شست‌وشوی ECO میزان دمای آب بسیار پایین است و از مقدار کمی آب استفاده می‌شود، اما درعوض مدت‌زمان شست‌وشو افزایش یافته و می‌تواند به‌خوبی ظروف را تمیز کند. اگر می‌خواهید با برنامه شستشوی ECO در ماشین ظرفشویی بیش‌تر آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید.

 

زمان شست‌وشوی برنامه ECO در ماشین ظرف‌شویی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در برنامه شست‌وشوی اقتصادی ماشین ظرف‌شویی مدت‌زمان بیشتری برای شست‌وشوی ظروف مدنظر قرار می‌گیرد. معمولاً در برندهای مختلف از ماشین ظرف‌شویی، مدت‌زمان انجام این برنامه ۶۵ تا ۷۰ دقیقه اعلام شده است. بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند آیا افزایش مدت‌زمان شست‌وشو سبب افزایش مصرف برق نخواهد شد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر، اگر دمای آب به همراه مدت‌زمان شست‌وشو افزایش یابد مصرف برق به‌شدت بالا خواهد رفت؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی از بابت مصرف برق،‌ می‌توانید از برنامه شست‌وشوی ECO در ماشین ظرف‌شویی بهره کافی و لازم را ببرید.

آیا ظروف با برنامه ECO ظرف‌شویی تمیز می‌شود؟

عده‌ای از افراد معتقد هستند هنگامی که دما و میزان آب کاهش می‌یابد، ظروف قادر به تمیز شدن نخواهند بود. به همین خاطر باید بگوییم در برنامه شست‌وشوی اقتصادی ظروف آهسته‌تر فرایند شست‌وشو را طی می‌کنند و می‌توان ظروف را بدون هیچ آلودگی از داخل کابین ظرف‌شویی خارج کرد. ما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم با استفاده از برنامه شست‌وشوی اکو ماشین ظرف‌شویی می‌توانید ظروف خود را تا حد قابل‌توجهی تمیز کرده و در عین حال میزان مصرف آب و برق را کاهش دهید.

بهترین برنامه ماشین ظرفشویی
چه زمانی باید از برنامه اقتصادی ماشین ظرف‌شویی استفاده کرد؟

زمانی که وقت کافی برای شست‌وشوی ظروف را دارید، به شما توصیه می‌کنیم از برنامه شست‌وشوی اکو استفاده کنید تا بتوانید تا حد بسیار زیادی از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری کنید. بعضی از افراد به دلیل شاغل بودن وقت کافی برای ماندن در منزل و شست‌وشوی ظروف را ندارند و ممکن است قادر به استفاده از این برنامه ویژه و فوق‌العاده را نداشته باشند. توصیه می‌شود تنها افرادی به استفاده از این برنامه ویژه بپردازند که از قرص ماشین ظرف‌شویی برای شست‌شوی ظروف استفاده می‌کنند.

آیا برنامه شست‌وشوی اکو استاندارد است؟

دقت داشته باشید هیچ استانداردی برای برنامه شست‌وشوی اکو تعریف نشده است و هریک از برندها استانداردهای خود را در نظر قرار می‌دهند. به همین خاطر ممکن است برنامه شست‌وشوی اقتصادی در هر برند از ماشین ظرف‌شویی به‌طور متفاوت عمل کند و شباهت چندانی میان آن‌ها وجود نداشته باشد. در هر برند دکمه های ماشین ظرفشویی جای متفاوتی دارند و باید به دنبال دکمه eco باشید.

مصرف انرژی در برنامه شست‌وشوی اکو چند درصد کمتر از مابقی برنامه‌هاست؟

همان‌طور که تا الان متوجه شده‌اید، برنامه شست‌وشوی اکو در ماشین ظرف‌شویی از سایر برنامه‌ها مصرف کمتری از انرژی را دارد؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت ۳۰ تا ۴۰ درصد از مصرف انرژی با استفاده از این برنامه جلوگیری می‌شود.

برنامه شستشوی اکو ماشین ظرفشویی
بهترین برنامه ماشین ظرف‌شویی کدام است؟

همه ما می‌دانیم ذخایر انرژی در حال اتمام هستند و زندگی بشریت را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است. به همین خاطر شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی سعی می‌کنند با کاهش مصرف‌های انرژی با روش‌های متعدد، رضایت مشتری‌های خود را به دست آورند. در حال حاضر می‌توان گفت بهترین برنامه شسنتشوی ماشین ظرف‌شویی، برنامه ECO محسوب می‌شود. بسیاری از افراد به‌دلیل مصرف بالا در ماشین ظرف‌شویی، سعی می‌کنند از این دستگاه کمتر استفاده کنند، اما با بهره‌مندی از برنامه شست‌وشوی اقتصادی می‌توان روزانه به استفاده از ماشین ظرف‌شویی پرداخت و از بابت مصرف انرژی نگران نبود. برای آگاهی از روش‌های کاهش هزینه‌های برق در استفاده از ماشین ظرف‌شویی با ما همراه بمانید.

آیا شست‌وشوی ظروف با آب سرد به صرفه است؟

تحقیقاتی درباره شست‌وشوی ظروف با آب سرد صورت گرفته است و محققان اعلام کرده‌اند هنگامی که ظروف در ماشین ظرف‌شویی با آب سرد شست‌وشو می‌شوند، ۲۵ درصد از مصرف انرژی کاسته می‌شود. به همین دلیل در برنامه شست‌وشوی ECO در ماشین ظرف‌شویی از آب سرد استفاده می‌شود.

 راهکارهایی کاهش مصرف در ماشین ظرف‌شویی

علاوه بر استفاده از برنامه شست‌وشوی اقتصادی، به شما پیشنهاد می‌دهیم هنگام خرید ماشین ظرف‌شویی به رتبه انرژی دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید. هر مقدار رتبه انرژی بالاتر باشد، مصرف دستگاه کاهش می‌یابد و می‌توانید با پرداخت هزینه‌های کمتر به استفاده از ماشین ظرف‌شویی خود بپردازید. در این صورت اگر از برنامه شست‌وشوی اقتصادی هم استفاده کنید، یک مصرف فوق‌العاده پایین در برق و آب خواهید داشت و بدون بهره‌مندی از روش‌های سنتی شست‌وشوی ظروف با مایع ظرفشویی، می‌توانید تمامی ظرف‌های خود را بشویید و از هرگونه آلودگی پاک کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که تا الان متوجه شده‌اید، برنامه شست‌وشوی اکو یکی از برنامه‌هایی است که امروزه در بیشتر ماشین‌های ظرف‌شویی مشاهده می‌شود و می‌تواند تا حد زیادی از مصرف برق و آب جلوگیری کند. این برنامه با اولویت قرار دادن ۳ فاکتور اصلی دما، زمان و میزان آب سعی بر کاهش هزینه‌های مشتریان دارد؛ بنابراین در این قسمت از مقاله سعی کردیم شما را با جزئیات برنامه شست‌وشوی اکو آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سؤالات و ابهامات ذهن خود را درباره این موضوع برطرف کرده و درصورت تمایل از این برنامه در ماشین ظرف‌شویی خود بهره‌مند شوید.

دیدگاه کاربران

*
*
*