آموزش نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نمک ماشین ظرفشویی، نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی، طریقه مصرف نمک ماشین ظرفشویی و چراغ نمک ماشین ظرفشویی آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

نمک ماشین ظرفشویی در واقعا همان کلرید سدیم است که به صورت دانه‌های درشت به مصرف می‌رسد. این نوع نمک باعث نرم‌شدن آب می‌شود و از مسدودشدن واحد نرم‌کننده ماشین ظرفشویی شما جلوگیری می‌کند. یون‌هایی مانند کلسیم و منیزیم درون آب محبوس هستند که به اصطلاح باعث سخت‌شدن آب می‌شوند و تجمع این مواد در واحد نرم‌کننده دستگاه شما ممکن است باعث به جا ماندن لکه روی ظروف و حتی خوب تمیزنشدن و چرب‌بودن ظرف‌ها بعد از شست‌وشو شود.

دانه‌های درشت نمک ماشین ظرفشویی به‌طور کلی مانع مسدودشدن واحد نرم‌کننده‌ی دستگاه می‌شوند. لازم به ذکر است که اگر نمک دستگاه تمام شود شما می‌توانید رسوبات آهک را به راحتی روی ظروف علی‌الخصوص ظروف شیشه‌ای مشاهده کنید. اکثر ماشین‌های ظرفشویی یک چراغ کوچک جهت یادآوری برای تمدید نمک دستگاه دارند. اما اگر دستگاه شما این نشانگر کوچک را ندارد جای نگرانی نیست شما می‌توانید به صورت ماهانه روی تقویم خود علامت بزنید و به فاصله‌ی یک ماه مخزن نمک دستگاه را پر کنید.

نحوه کارکرد نمک ماشین ظرفشویی

لازم به ذکر است که نمک ماشین ظرفشویی با نمک خوراکی بسیار متفاوت است و باید دقت کنید که از نمک خوراکی برای پرکردن مخزن استفاده نکنید. زیرا این کار ممکن است باعث پوسیدگی و یا حتی گرفتگی لوله‌ها شود.

بیشتر بخوانید:   تفاوت نمک ظرفشویی و نمک خوراکی | ترکیبات نمک صنعتی

نحوه کارکرد نمک ماشین ظرفشویی

طرز استفاده از نمک ماشین ظرفشویی به این صورت است که پس از ریختن نمک داخل ماشین ظرفشویی نمک با تولید یکسری رزین‌های مربوط به تبادل یونی، یون‌های کلسیم و منیزیم محبوس در آب سخت را خارج کرده و به اصطلاح آب را نرم می‌کند. اندازه‌ی دانه‌های این نوع نمک بسیار بزرگ‌تر از نمک‌های معمولی است و دلیل آن هم این است که نمک‌ها با سرعت کمتری در آب حل شوند و آب را نرم کنند. این نرم‌شدن آب فواید زیادی دارد که در ادامه‌ی بحث به آن‌ها خواهیم پرداخت.

از آن‌جایی که آب خاصیت کشسانی دارد این خاصیت باعث می‌شود که آب به صورت کروی (قطره‌قطره) روی ظروف باقی بماند و پخش نشود. همین امر هم باعث ایجاد لکه روی طروف می‌شود. نمک ماشین ظرفشویی ماده‌ای است که می‌تواند این خاصیت آب را هم خنثی کند و باعث درخشندگی بیشتر ظروف شما شود. در ادامه‌ مقاله شما را با طریقه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی برای اولین بار هم آشنا خواهیم کرد.

فواید استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی نه تنها باعث تقویت عملکرد ماشین می‌شود بلکه درخشندگی بیشتر ظروف را هم به همراه دارد.

از چه نمکی برای ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

شما می‌توانید نمک ماشین ظرفشویی را از اکثر مغازه‌ها تهیه کنید. این نمک هم به‌صورت بسته‌بندی و هم به صورت فله‌ای به فروش می‌رسد اما اگر می‌خواهید با اطمینان کامل از نمک استفاده کنید و از درخشندگی و عدم آسیب به دستگاه خود مطمئن باشید پیشنهاد ما به شما نمک ماشین ظرفشویی بینگو است. نمک ماشین ظرفشویی بینگو باعث افزایش دوام ماشین ظرفشویی، درخشندگی ظروف و تقویت عملکرد ماشین ظرفشویی نیز می‌شود. همچنین در برابر رسوبات آهکی مقاوم است و انحلال مناسبی هم دارد.

فواید استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

مقدار نمک ماشین ظرفشویی چقدر باید باشد؟

‌مقدار و نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی به این صورت است که اگر نخستین بار است که قصد استفاده از ماشین ظرفشویی را دارید بهتر است دو لیوان نمک را به همراه یک لیتر آب داخل مخزن نمک بریزید. اما در دفعات بعدی نیازی به اضافه‌کردن آب نیست و می‌توانید نمک را به تنهایی به مخزن اضافه کنید. مقدار نمکی که در دفعات بعدی مجاز به استفاده از آن هستید حدود یک کیلوگرم است. به‌طور کلی باید دقت کنید که مخزن نمک را همیشه کاملا پر کنید و بسته به میزان استفاده از دستگاه حداقل ماهی دوبار مخزن دستگاه خود را چک کنید و طرز استفاده از نمک ماشین ظرفشویی را نیز مطالعه نمایید.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی نیز به شما کمک می‌کند که متوجه شوید دستگاه شما چه هنگام نیاز به تمدید نمک دارد. علامت نمک در ماشین ظرفشویی معمولا روی صفحه نمایش دستگاه و یا پنل کنترل آن قرار دارد. اما اگر نتوانستید آن را مشاهده کنید به راحتی با مراجعه به دفترچه راهنما می‌توانید چراغ نمک ماشین ظرفشویی خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:   چهار دلیل خاموش‌نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

برای آشنایی با نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی برای اولین بار بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید و از محل قرار‌گیری دریچه نمک آگاه شوید. این دریچه معمولا در سمت چپ کف ماشین ظرفشویی قرار دارد. طرز ریختن نمک در ماشین ظرفشویی اینگونه است که ابتدا درب دریچه نمک را که روی آن نوشته شده (salt) باز می‌کنید و سپس قیف مخصوص که جزء لوازم جانبی دستگاه است را روی دریچه قرار دهید.

فراموش نکنید که نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی باید با استفاده از این قیف باشد و سعی نکنید که با پیمانه‌های مختلف مخزن نمک را پر کنید. پس از پرکردن مخزن توجه داشته باشید که روی مخزن به اندازه دو انگشت خالی باشد. پس از پرکردن مخزن ممکن است مشاهده کنید که چراغ نمک ماشین ظرفشویی هنوز روشن است. برای برطرف‌شدن این مشکل می‌توانید نمک‌های درون مخزن را با قاشق کوچکی هم بزنید تا حسگرهای مخزن متوجه میزان نمک موجود در مخزن بشوند.

لازم به ذکر است که مخزن ماشین ظرفشویی در حالت عادی پر از آب است و این آب با اضافه‌کردن نمک به بیرون سرریز می‌شود. همانطور که در قسمت بالایی گفته شد اگر اولین بار است که قصد استفاده از دستگاه را دارید باید به همراه نمک مقداری آب هم داخل مخزن بریزید و برای دفعات بعدی دیگر نیازی به استفاده از آب نیست.

نمک ظرفشویی اصلی و تقلبی

البته بهتر است بدانید که اگر فاصله‌ی هر استفاده‌ی شما از دستگاه طولانی است باید همچنان همراه نمک آب هم درون دستگاه بریزید. توجه داشته باشید که پس از پرکردن مخزن درب آن را با دقت ببندید. زیرا در غیر این صورت ممکن است باعث نشتی نمک داخل دستگاه شده و باعث اشکال در عملکرد دستگاه شود.

چگونه نمک ظرفشویی اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟

دانه‌های نمک ظرفشویی تقلبی معمولا ریزتر از نسخه‌ی اصلی آن است و این نشانه یکی از بارز ترین فاکتورهایی است که می‌توانید با استفاده از آن نمک اصلی و تقلبی را از یک‌دیگر تمیز دهید. نمک اصلی هیچ‌گونه منیزیمی در خود ندارد. در واقع منیزیم یکی از عواملی است که باعث ایجاد لکه روی ظروف می‌شود و وظیفه نمک ظرفشویی خنثی‌کردن یون منیزیم است پس طبیعتا خودش نمی‌تواند منیزیم داشته باشد و اگر این‌گونه باشد باید گفت که نمک تقلبی است.

فاکتور بعدی مربوط به طریقه مصرف نمک ماشین ظرفشویی و در واقع نحوه متفاوت انحلال آن‌هاست! نمک اصلی خیلی آهسته در آب حل می‌شود در حالی که نمک تقلبی بسیار سریع‌تر در آب حل شده. در نهایت فاکتور آخر مربوط به ظاهر نمک‌ها است. نمک اصلی دارای رنگ سفید مات یا سفید برفی است و این در حالی است که نمک تقلبی حالتی شیشه‌ای یا کریستال مانند دارد. بهتر است نمک ماشین ظرفشویی را به‌صورت بسته‌ای و از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. خرید این محصول به صورت فله‌ای و غیرمعتبر می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از نمک اورجینال و درجه یک بینگو است.

سخن پایانی

در این مقاله دانستیم که نمک ماشین ظرفشویی چیست و نحوه عملکرد آن نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین توضیح داده شد که فواید نمک ماشین ظرفشویی چیست و از چه نمک ماشین ظرفشویی باید استفاده کرد. همچنین مقدار مورد نیاز از نمک ماشین ظرفشویی جهت استفاده نیز آورده شد. در نهایت نیز روش‌های تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصلی از تقلبی بیان شد.

با توجه به اطلاعات ارائه شده اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی مشخص شد و بدیهی است که چنانچه در خرید و استفاده از این محصول دقت کافی به خرج داده شود در تمیزی و درخشندگی بیشتر ظروف و طول عمر ماشین ظرفشویی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

*
*
*