آموزش نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی عملی سخت و پیچیده‌ نیست. اما چنانچه به‌درستی انجام نشود مشکلاتی ایجاد می‌کند. گاهی برخی افراد با این‌که از بهترین نوع قرص‌های ماشین ظرف‌شویی هم استفاده می‌کنند به‌ دلیل آگاهی‌نداشتن از روش مصرف قرص ماشین ظرف‌شویی با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند. همچنین اگر قرص به‌درستی در ماشین ظرف‌شویی گذاشته شود، اما برنامه شست‌و‌شو خوب انتخاب نشود مشکلاتی رخ می‌دهد.

در این مقاله نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی به زبانی ساده شرح داده شده است. البته نحوه قراردادن قرص ماشین ظرف‌شویی اصلاً تخصصی و دشوار نیست و با یک بار استفاده می‌توان گذاشتن قرص ماشین ظرف‌شویی را آموخت. برای آموزش نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی و یادگیری نکات کاربردی جهت افزایش کیفیت شست‌وشو و محافظت از ماشین ظرف‌شویی تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آموزش نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

سؤال شایعی که گاهی مطرح می‌شود این است که نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی چگونه است؟ این سؤال را معمولاً افرادی مطرح می‌کنند که به‌تازگی ماشین ظرف‌شویی خریداری کرده‌اند. با توجه به بالارفتن قیمت وسایل برقی بیشتر افراد در استفاده از این وسایل احتیاط بیشتری دارند. ازاین‌رو در ادامه این مقاله نحوه قراردادن قرص ماشین ظرف‌شویی گام به گام آموزش داده شده است.

  • مرحله اول: نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی بسیار ساده است. کافی است درب محفظه قرص ماشین ظرف‌شویی باز شود و قرص در جایگاه خود قرار بگیرد. سپس با اندکی فشار باید درب محفظه را بست. پس از این‌که فرایند شست‌وشو آغاز می‌شود قرص ماشین ظرف‌شویی از محفظه داخلی خارج شده و در آب حل می‌شود. همچنین به‌دلیل داشتن مواد شوینده و جذب بالا تمامی ظروف را درخشان می‌کند.

آموزش نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

  • مرحله دوم: نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی بسیار مهم است. اما آنچه بیشتر اهمیت دارد نحوه چینش ظروف در ماشین ظرف‌شویی است. برای مثال باید ظروف بزرگی مانند قابلمه را در سبد پایینی ماشین ظرف‌شویی قرار داد و ظروف کوچک‌تر همچون لیوان، فنجان و… در سبد بالای ماشین ظرف‌شویی قرار بگیرند.
  • مرحله سوم: همان‌طور که لازم است از صحیح‌بودن گذاشتن قرص ماشین ظرف‌شویی اطمینان حاصل کنید. لازم است مطمئن شوید که پس از چینش ظروف در ماشین ظرف‌شویی هیچ ظرفی بازوی آبپاش ماشین ظرف‌شویی را مسدود نکرده باشد. در غیر این صورت فرایند صحیح شست‌و‌شو به‌درستی صورت نمی‌گیرد.
  • مرحله چهارم: پس از این‌که طریقه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی به‌درستی صورت گرفت لازم است برنامه مناسب شست‌‌وشو انتخاب شود. درصورت انتخاب نادرست برنامه شست‌و‌شو این فرایند صورت می‌گیرد اما ظروف کدر می‌‌شوند و درخشندگی ندارند.
بیشتر بخوانید:   آیا نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است؟

همان‌طور که بیان شد نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی بسیار ساده است و نیازی به آموزش تخصصی نیست. اما به هر حال برای استفاده بهتر از ماشین ظرف‌شویی لازم است نکات کوچک اما مهمی را بدانید و رعایت کنید.

انواع قرص ماشین ظرفشویی

قرص‌های ماشین ظرف‌شویی در 3 نوع تولید و عرضه می‌شوند. طریقه گذاشتن قرص ماشین ظرفشویی به همان صورتی است که بیان شد و تنها تفاوت این قرص‌ها در مواد تشکیل‌دهنده آن‌هاست. انواع قرص ماشین ظرف‌شویی عبارت‌اند از:

  • قرص کلاسیک

این نوع قرص تنها حاوی مواد شوینده است و نمک و مایع جلادهنده در آن وجود ندارد.

  • قرص همه‌کاره

این نوع از قرص‌های ماشین ظرف‌شویی حاوی مواد شوینده، نمک ظرفشویی و مایع جلادهنده هستند.

نحوه گذاشتن انواع قرص ماشین ظرفشویی

  • قرص کوانتوم

این نوع از قرص‌های ماشین ظرف‌شویی قابلیت دو برابری شست‌و‌شو دارند. درواقع قرص ماشین ظرف‌شویی کوانتوم، قرصی با قابلیت‌های دو قرص است که هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز خود هرکدام از انواع قرص‌های ماشین ظرف‌شویی را انتخاب کند. اما نکته مهم کیفیت و مرغوبیت قرص‌هاست که اگر دارای کیفیت مطلوب نباشد مشکلاتی را برای ماشین ظرف‌شویی در طولانی‌مدت ایجاد می‌کند.

نکات لازم در طریقه مصرف قرص ماشین ظرفشویی

اگرچه نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی بسیار مهم است چنانچه باقی نکات در استفاده از ماشین ظرف‌شویی به‌درستی صورت نگیرد حتی در صورتی که در طریقه مصرف قرص ماشین ظرف‌شویی هم ایرادی وجود نداشته باشد باز هم عملیات شست‌و‌شو به‌درستی انجام نمی‌شود.

  • در زمانی که از قرص ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌شود حتماً باید دکمه مخصوص استفاده از قرص ماشین ظرف‌شویی فعال شود.
  • نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی بسیار مهم است. اما مهم‌تر از آن استفاده از قرص ماشین ظرف‌شویی باکیفیت و مرغوب است. اگر قرص ماشین ظرف‌شویی بی‌کیفیت و یا تاریخ انقضای آن گذشته باشد سبب آسیب جدی به ماشین ظرف‌شویی می‌شود. از سوی دیگر در این مواقع به‌دلیل پایین‌بودن کیفیت قرص ماشین ظرف‌شویی قرص در آب حل نمی‌شود و درنتیجه سبب تمیزی و درخشندگی ظروف نمی‌شود.
  • هنگام قراردادن قرص در ماشین ظرف‌شویی حتماً دقت کنید که هم دست و هم داخل محفظه جای قرص خشک باشد. زیرا زبانه‌های قرص به‌سرعت در آب حل می‌شوند و اگر دست خیس باشد امکان حل‌شدن قرص وجود دارد.
  • مهم‌تر از طریقه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی دمای آب است که باید بین 125-140 درجه فارنهایت باشد. این دمای مناسب آب برای حل‌شدن قرص ماشین ظرف‌شویی بوده و برای شست‌و‌شو نیز کاملاً مناسب است.
  • برای اطمینان از این‌که ظرفی بازوی آبپاش ماشین ظرف‌شویی را مسدود نکرده باشد، لازم است یک بار بازوی آبپاش با دست چرخانده شود.
  • لازم است بعد از هر بار استفاده از قرص ماشین ظرف‌شویی درب پاکت بسته‌بندی محصول محکم بسته و در محلی خشک و دور از گرما و رطوبت نگه‌داری شود.
  • انتخاب برنامه مناسب برای شست‌و‌شو از نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی هم مهم‌تر است. برنامه مناسب شست‌و‌شو معمولاً برنامه Eco است که با محیط‌زیست سازگارتر است.
بیشتر بخوانید:   نمک ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟
  • هنگام گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی توجه کنید که ظرف یا ظروفی مانع بازشدن خروجی داخلی ماشین ظرف‌شویی (محفظه قرص) نشوند. زیرا اگر مانعی وجود داشته باشد قرص اصلاً از محفظه خود خارج نشده و در آب پخش نمی‌شود. در این صورت فرایند شست‌و‌شو به‌درستی صورت نمی‌گیرد.
  • بهتر است برای حفاظت بیشتر از ماشین ظرف‌شویی به‌صورت دوره‌ای هم از قرص و هم از ژل ماشین ظرف‌شویی استفاده کنید.
  • زمانی که از قرص ماشین ظرف‌شویی به‌عنوان ماده شست‌وشو استفاده می‌شود بهتر است از نمک و مایع جلادهنده کمتر استفاده شود. این موضوع نکته مهمی در نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی است که باید رعایت شود. البته برخی قرص‌های ماشین ظرف‌شویی 3 کاره هستند که در آن‌ها نمک و مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی نیز وجود دارد.
  • توجه کنید که استفاده از قرص‌های ماشین ظرف‌شویی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته یکی از دلایل اصلی خرابی ماشین ظرف‌شویی است. از این‌رو حتماً پیش از خرید یا استفاده از قرص‌های ماشین ظرف‌شویی لازم است تاریخ انقضای آن‌ها بررسی شود.

سخن پایانی

نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرف‌شویی به‌صورت گام به گام توضیح داده شد. همان‌طور که خواندید گذاشتن قرص ماشین ظرف‌شویی کاری پیچیده نیست و تنها کافی است یک‌بار با دقت انجام شود. قرص‌های ماشین ظرف‌شویی انواعی دارند که در نحوه گذاشتن آن‌ها در ماشین ظرف‌شویی تغییری ایجاد نمی‌کند و تنها مواد سازنده این قرص‌ها با یک‌دیگر متفاوت هستند.

هر فردی با توجه به نیاز خود می‌تواند یکی از انواع قرص‌های ماشین ظرف‌شویی موجود در بازار را تهیه و از آن‌ها استفاده کند. البته کیفیت و مرغوبیت قرص‌های ماشین ظرف‌شویی را نیز باید جدی گرفت. اگرچه نحوه قراردادن قرص ماشین ظرف‌شویی به دقت و تبحر فراوانی نیاز ندارد، نکات کوچک اما مهمی در مصرف این قرص‌ها وجود دارد که نیازمند توجه و دقت است. اگر این نکات که در مقاله نیز عنوان شد رعایت شوند فرایند شست‌و‌شو به‌درستی صورت می‌گیرد و ظروف درخشان‌تر و تمیزتر می‌شوند. همچنین رعایت این نکات کوچک به بالارفتن عمر مفید ماشین ظرف‌شویی نیز کمک قابل‌توجهی می‌کنند. دقت داشته باشید که ریختن مایع ظرفشویی در ماشین ظرفشویی می‌تواند برای دستگاه شما مشکلات جدی به وجود بیاورد.

دیدگاه کاربران

*
*
*