راهنمای خرید مایع ظرفشویی | خصوصیات مایع ظرفشویی باکیفیت

راهنمای خرید مایع ظرفشویی

منظور از راهنمای خرید مایع ظرفشویی به مجموعه اطلاعاتی گفته می‌شود که رعایت آن‌ها می‌تواند به خرید و انتخاب مایع ظرف‌شویی باکیفیت کمک کند. معمولاً یکی از موارد شایعی که همه افراد آن را از موارد برتری و کیفیت مایع ظرف‌شویی می‌دانند، غلظت مناسب مایع ظرف‌شویی است. البته این موضوع اگرچه واجد اهمیت است، تنها یکی از فاکتورهایی است که باید بدان دقت شود و موارد مهم دیگری نیز هستند که معمولاً افراد توجه کافی به آن‌ها ندارند.

در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود مایع ظرف‌شویی چیست و انواع آن کدام‌اند. سپس خصوصیات مایع ظرف‌شویی باکیفیت بررسی خواهد شد. همچنین در ادامه نکات مهم و ضروری که می‌توانند نقش راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی را ایفا کنند توضیح داده می‌شوند. درنهایت نیز نکاتی که باید قبل از خرید مایع ظرف‌شویی در نظر گرفته شوند بیان می‌شوند.

بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید قرص ماشین ظرفشویی + نکات مهم

مایع ظرف‌شویی چیست؟

مایع ظرفشویی در دسته مواد شوینده قرار می‌گیرد و برای شستن ظروف استفاده می‌شود. مایع ظرف‌شویی از مواد شوینده کف‌زاست و همین امر سبب پاک شدن چربی و کثیفی از روی سطح ظروف می‌شود. امروزه مایع‌های ظرف‌شویی در انواع و اقسام متعدد و برندهای مختلفی در بازار موجود هستند، اما قطعاً همه مایع‌های ظرف‌شویی موجود در بازار از نظر کیفیت یکسان نیستند. بدیهی است در انتخاب مایع ظرف‌شویی، کیفیت در درجه اول اهمیت قرار دارد؛ برای مثال یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب مایع ظرف‌شویی مناسب و باکیفیت باید مورد توجه قرار بگیرد غلظت مناسب مایع ظرف‌شویی است که نقش مهمی در فرایند شست‌وشو ایفا می‌کند.

انواع مایع ظرف‌شویی

از جمله مواردی که می‌تواند راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی مناسب و باکیفیت باشد شناخت انواع مایع ظرف‌شویی است. در گذشته مایع ظرف‌شویی تنها به شکل مایع موجود بود، اما با توجه به نیاز افراد و رشد تکنولوژی، در حال حاضر انواع مایع ظرف‌شویی به اشکال مختلف وجود دارد که هرکدام در شرایط خاصی استفاده می‌شوند.

برخی از انواع مایع ظرف‌شویی تنها برای شست‌وشوی ظروف با دست در نظر گرفته شده‌اند و برخی دیگر برای شست‌و‌شوی ظروف با ماشین ظرف‌شویی مناسب هستند. هیچ‌کدام از این دو دسته را نمی‌توان جایگزین دیگری کرد و انتخاب مایع ظرف‌شویی مناسب با توجه به شرایط نیز امری است که به‌دقت کافی نیاز دارد؛ برای مثال هنگام استفاده از ماشین ظرف‌شویی نمی‌توان از مایع ظرف‌شویی شست‌وشو با دست استفاده کرد.

انواع مایع ظرف‌شویی موجود در بازار عبارت‌اند از: قرص ماشین ظرفشویی، ژل ظرفشویی، مایع و پودر که البته هرکدام در شرایط و موقعیت‌های مخصوص به خود استفاده می‌شوند. با توجه به تنوعی که در حال حاضر در انواع مایع ظرف‌شویی وجود دارد، وجود یک راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی کاملاً احساس می‌شود.

انتخاب مایع ظرفشویی

خصوصیات مایع ظرف‌شویی باکیفیت

از جمله مواردی که می‌تواند راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی مناسب و باکیفیت باشد شناخت خصوصیاتی است که در مایع ظرف‌شویی باکیفیت باید وجود داشته باشد. خصوصیات یک مایع ظرف‌شویی باکیفیت عبارت‌اند از:

  • بالا بودن قدرت پاک‌کنندگی

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که لازم است در انتخاب مایع ظرف‌شویی مدنظر قرار بگیرد، بالا بودن قدرت پاک‌کنندگی آن است. این موضوع به مواد تشکیل‌دهنده مایع ظرف‌شویی برمی‌گردد. همچنین میزان کف‌کنندگی بالا، لکه‌زدایی ظروف کریستالی و آنتی باکریال بودن مایع ظرف‌شویی نیز در تمیزی ظروف بی‌تأثیر نیست. این موضوع اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین توجه به همین امر می‌تواند راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی مناسب و باکیفیت باشد.

  • غلظت مناسب مایع ظرف‌شویی

غلظت مناسب مایع ظرف‌شویی بدین معناست که با مقدار کم از مایع ظرف‌شویی بتوان تعداد ظروف بیشتری را شست‌وشو داد؛ بدون اینکه از کیفیت شست‌وشو کاسته شود. از جمله موارد مهمی که هنگام خرید و انتخاب مایع ظرف‌شویی مناسب باید به آن دقت کرد همین موضوع است؛ چراکه توجه به این امر از لحاظ اقتصادی نیز کاملاً به‌صرفه محسوب می‌شود.

  • ضد حساسیت

از دیگر ویژگی‌هایی که حتماً لازم است در انتخاب مایع ظرف‌شویی مناسب به آن توجه شود، ضد حساسیت بودن مایع ظرف‌شویی است. معمولاً روی مایع‌های ظرف‌شویی ترکیبات آن‌ها درج می‌شود که همین امر می‌تواند راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی باشد. مایع ظرف‌شویی که دارای PH خنثی باشد، معمولاً ضد حساسیت است. همچنین وجود ترکیباتی مانند سورفکتانت آمفوتریک در مایع‌های ظرف‌شویی موجود در بازار معمولاً از حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

  • رایحه خوب و مطبوع

یکی از مواردی که می‌تواند راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی مناسب باشد، توجه به رایحه مایع ظرف‌شویی است. رایحه خوب و مطبوع فاکتور مهمی در خرید و انتخاب مایع ظرف‌شویی است؛ چراکه سبب می‌شود بوی نامطبوع باقی‌مانده غذاها که روی ظروف است از بین برود و با رایحه‌ای خوب و مطبوع جایگزین شود.

غلظت مناسب مایع ظرفشویی

  • آبکشی آسان

آبکشی آسان نیز یکی از موارد مهم در انتخاب مایع ظرف‌شویی مناسب است که می‌تواند یکی از موارد راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی باکیفیت نیز محسوب شود. اگرچه گفته شد قدرت کف‌کنندگی بالا از ویژگی‌های ممتاز مایع ظرف‌شویی است، همین مقدار کف ایجادشده هنگام آبکشی، باید به‌سهولت از روی ظروف پاک شود و نیازی به مصرف بالای آب برای از بین رفتن کف‌ها نباشد. در این مواقع می‌توان از کیفیت مایع ظرف‌شویی اطمینان یافت. البته تاثیر مایع در نحوه براق‌ کردن ظروف استیل هم یکی از شاخص های کیفیت محصول است.

راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی

نکات مهمی هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی محسوب شود. این موارد عبارت‌اند از:

  • ترکیبات مایع ظرف‌شویی

از جمله مواردی که می‌تواند راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی مناسب و باکیفیت باشد، توجه به ترکیبات مایع ظرف‌شویی است. لازم است دقت شود در ترکیبات مایع ظرف‌شویی، از مواد و ترکیبات خطرناک و ممنوعه استفاده نشده باشد. البته در برندهای معتبر و شناخته‌شده این موضوع کاملاً لحاظ شده است.

  • علامت استاندارد و سیب سلامت

از دیگر مواردی که می‌توان آن را راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی مناسب و باکیفیت دانست، داشتن علامت استاندارد و سیب سلامت و همچنین علامت آبی‌رنگ سازمان غذا و داروست. وجود این علائم یا توضیحاتی که نشان بدهد مایع ظرف‌شویی توسط متخصصان پوست و در آزمایشگاه‌های معتبر بررسی و آزمایش شده است نیز قطعاً برگ برنده‌ای در شناخت محصول مورد نظر و امری برای راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی واجد شرایط است.

  • بوی مطبوع در حد تعادل

پیش‌تر درباره اهمیت رایحه خوب و مطبوع در انتخاب مایع ظرف‌شویی توضیحات لازم ارائه شد، اما نکته قابل‌توجه این است که اگرچه رایحه مطبوع اهمیت دارد، رایحه تند و شدید مایع‌های ظرف‌شویی نیز می‌تواند سبب حساسیت‌های پوستی شود.

راهنمای خرید مایع برای ظرف‌شویی

قبل از خرید مایع ظرف‌شویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 پیش از خرید و انتخاب مایع ظرف‌شویی مناسب و باکیفیت داشتن اطلاعات کافی می‌تواند بسیار مؤثر و کاربردی باشد. این اطلاعات در نقش یک راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی تا حد چشمگیری می‌توانند از چند جهت کمک‌کننده باشند. از جمله نکات مهم که قبل از خرید انواع مایع ظرف‌شویی باید به آن‌ها توجه شود، بیان شده‌اند:

  1. حتماً لازم است ترکیبات مایع ظرف‌شویی که روی برچسب مایع ظرف‌شویی است، با دقت مطالعه شوند تا از ترکیبات ممنوعه استفاده نشده باشد؛ برای مثال مایع ظرف‌شویی نباید دارای فسفات باشد؛ چراکه فسفات از مواد مضر برای پوست و محیط‌زیست است.
  2. قبل از خرید مایع ظرف‌شویی توجه شود این محصول ضد حساسیت و آلرژی باشد. البته صرف نوشته شدن این مطلب اماره‌ای بر ضد حساسیت بودن نیست و لازم است حتماً مایع ترکیبات ویژه‌ای داشته باشد که پیش‌تر توضیح آن گذشت.
  3. اگرچه لزوماً قیمت بالای مایع ظرف‌شویی نشان از کیفیت محصول نیست، پایین بودن بیش‌ازحد قیمت نیز ممکن است به‌دلیل برخی از ویژگی‌های اساسی باشد؛ از این‌رو لازم است حتماً هنگام خرید مایع ظرف‌شویی با قیمت ارزان، توجه شود کیفیت محصول پایین نباشد.
  4. قبل از خرید و انتخاب مایع ظرف‌شویی باید به رایحه آن توجه شود. برخی از رایحه‌های مایع‌های ظرف‌شویی ممکن است برای برخی افراد قابل تحمل نباشند؛ چراکه رایحه تند و شدید ممکن است گاهی از نظر تنفسی برای برخی افراد مشکل ایجاد کند.
  5. یکی از موضوعاتی که هنگام خرید مایع ظرف‌شویی معمولاً به آن توجه کافی نمی‌شود قابلیت بازیافت آن است. مایع ظرف‌شویی اگر از پلاستیک‌های قابل بازیافت ساخته شده باشد، برای طبیعت بهتر است.
  6. تاریخ تولید و انقضای مایع ظرف‌شویی نیز موضوعی مهم در خرید و انتخاب مایع ظرف‌شویی است که باید به آن توجه شود.
  7. هنگام خرید مایع ظرف‌شویی توجه به غلظت مناسب آن نیز بسیار مهم است؛ چراکه اگر مایع ظرف‌شویی دارای غلظت مناسب باشد، مقدار بیشتری ظرف را می‌توان با آن شست‌وشو داد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است.
  8. از دیگر نکات مهم و ضروری که پیش از خرید مایع ظرف‌شویی باید به آن‌ها توجه کرد، داشتن علامت استاندارد و گواهینامه‌های معتبر است. این موارد نشان‌دهنده کیفیت محصول مورد نظر هستند.
بیشتر بخوانید:   بررسی انواع شوینده ماشین ظرفشویی و انتخاب بهترین آن‌ ها

سخن پایانی

در این مقاله نکات و مواردی که می‌توانند راهنمای خرید مایع ظرف‌شویی باکیفیت و مناسب باشند بیان شدند. بدیهی است با رعایت موارد گفته‌شده می‌توان بهترین مایع ظرف‌شویی مناسب و باکیفیت را خریداری کرد.

دیدگاه کاربران

*
*
*