معرفی 5 روش کاربردی برای رفع بوی بد لباس

از بین بردن بوی بد لباس

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که مجبور باشید لباس‌هایی را که دوست دارید برای یک قرار یا یک روز خاص بپوشید، به خاطر بوی بد آن کنار بگذارید یا با خالی‌کردن شیشه‌های عطر و ادکلن و ترکیب‌شدن با آن بوی نامطلوب و نتیجه‌ای نه‌چندان دل‌چسب، سعی در پنهان‌کردن قضیه داشته باشید! رفع بوی بد لباس مسئله‌ای بسیار مهم است که در این متن سعی داریم در گام اول، علت این بوی بد را بشناسیم و پس از آن برای از بین بردن آن تلاش کنیم. ضمن اینکه نکاتی هم درباره لباس‌های عرق‌کرده بیان کنیم.

بیشتر بخوانید:   علت باقی ماندن پودر روی لباس + راه‌های رفع آن

علت بوی بد لباس چیست؟

علت بوی بد بیشتر لباس‌ها بر اثر برخی میکروب‌ها و قارچ‌هایی است که در عمق و تار و پود پارچه نفوذ کرده‌اند و به‌مرور زمان وقتی آن‌ها را در چمدان یا ساک نگهداری می‌کنید، باعث بوی بد لباس شما خواهند شد. پس از آشنایی با این موضوع، برای رفع بوی بد لباس لازم است با روش‌های مختلف شستن البسه با ماشین لباسشویی و پودر لباسشویی قدرتمندی چون بینگو گرفته تا محلول‌های مختلف آشنا باشید.

5 روش برای رفع بوی بد لباس

روش‌های گوناگونی برای ازبین بردن بوی بد از لباس‌ها وجود دارد، که پنج روش اصلی و پرتکرار را در زیر برای شما مخاطبان عزیز ذکر نموده‌ایم:

  • لباس‌هایتان را در هوای آزاد خشک کنید

اگر لباس شما بوی نم و رطوبت در منزل را گرفته است، بهترین راه‌حل از بین بردن بوی بد لباس‌ها این است که آن‌ها را در هوای آزاد روی بند پهن کنید.

  • ماشین لباس‌شویی‌تان را چک کنید

ممکن است عجیب باشد، اما گاهی خود ماشین لباسشویی می‌تواند منبع زیادی برای قارچ و انواع کپک‌ها باشد؛ زیرا نم زیادی داخل ماشین وجود دارد که با بسته‌شدن درب آن باقی می‌ماند و همین‌طور ماشین‌هایی که درب آن‌ها از جلو باز و بسته می‌شود، بهتر و راحت‌تر رطوبت را جذب کرده و سبب قارچ و انواع میکروب‌ها می‌شوند.

اگر لباس‌هایتان بوی بد گرفته باشد، در اولین فرصت بهترین کار برای شما تمیزکردن محفظه داخل لباسشویی است؛ چراکه ممکن است کپک و قارچ درون لاستیک‌های آن قرار گرفته باشد. در برخی موارد حتی ممکن است محفظه پودر ماشین لباسشویی هم پر از آلودگی باشد که برای از بین بردن آن از آب و سرکه استفاده کنید. حتی می‌توانید در محفظه پودر کمی مخلوط کربنات و نرم‌کننده لباس بریزید و ماشین را روشن کنید تا با چرخش مداوم تمیز شود. در پایان نیز با دستمال خشک کنید.

از بین بردن بوی کپک روی لباس

  • استفاده از مواد شوینده باکیفیت

اگر بوی بد لباس با انجام این روش‌ها از بین نرفت، لباس‌هایتان را خیس کنید و کمی از مواد شوینده باکیفیت مانند پودر بینگو روی آن بریزید. بوی بد لباس‌های شما تنها یک دلیل دارد و آن هم تمیزنشدن خوب لباس‌هاست. بعد از شستن لباس‌ها اگر آثار لک روی آن‌ها باقی ماند، احتمالاً یا آب سرد بوده یا مواد به‌خوبی در آب حل نشده‌اند. حداقل دمای آب ماشین شما باید 65 درجه باشد تا پوشاک و لباس‌های شما به‌خوبی شسته شوند.

  • از بین بردن بوی کپک روی لباس

کپک‌ها نوعی قارچ هستند که در فضاهای تاریک و گرم رشد می‌کنند؛ به همین دلیل ماشین لباسشویی می‌تواند محل مناسبی برای رشد این میکروب‌ها باشد. وجود کپک علاوه بر بوی بد و ظاهر نامناسب که در لباس به وجود می‌آورد، برای افرادی که آسم دارند و مبتلا به سیستم گوارشی بدن هستند، بسیار مضر است و می‌تواند عامل ایجاد سرفه، عطسه و تنگی نفس در آن‌ها باشد. اگر لباس‌های شما مدت زیادی در لباسشویی بمانند، قارچ‌ها به‌راحتی در آن‌ها نفوذ کرده و باعث بوی نم و کپک در عمق الیاف می‌شوند.

  • بوی بد استفراغ روی لباس

سلامتی یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های افراد است که باید برای حفظ آن تلاش کنند. برخی افراد با یک وعده ناسالم دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوند و ممکن است لباس آن‌ها کثیف شود؛ به‌طوری‌که فرد مورد علاقه‌ترین لباس‌ها را هم دور بیندازد تا از شر بوی بد آن خلاص شود. برای از بین بردن بوی بد استفراغ اول لباس را خود بشویید تا مواد کاملاً از روی آن پاک شوند. بعد لباس‌ها را در آب گرم بیندازید و دوباره آبکشی کنید. حتی اگر پاک نشد، آن‌ها را در ماشین لباسشویی انداخته تا تمیز شوند. در عین حال اگر باز هم بوی ناخوشایند از بین نرفت، لباس را در آب گرم و جوش‌شیرین بیندازید، این ترکیب برای ازبین‌بردن لکه قهوه از روی لباس هم کاربرد دارد و مدتی در این مخلوط قرار دهید تا استراحت کند و بوی بد آن از بین برود.

  • از کمی سرکه استفاده کنید

این ماده بی‌نظیر و شگفت‌انگیز برای از بین بردن بوی بد لباس نو بسیار خوب عمل کرده و لباس‌ها را به‌راحتی ضدعفونی می‌کند. همچنین هر نوع لکه یا قارچ روی الیاف لباس شما را از بین می‌برد. از بوی بد لباس‌ها شما را خلاص خواهد کرد؛ برای مثال یک لیوان سرکه را روی پوشاک خود درون محفظه بریزید و ماشین لباسشویی را روی تایم زیاد برای شروع به کار بگذارید. در پایان وقتی به مراحل آبکشی رسیدید، یک لیوان دیگر سرکه سفید را به آن اضافه کنید و خودتان تشخیص دهید که بوی بد لباس شما گرفته شده است یا نه.

از بین بردن بوی بد لباس‌ها

  • جوش‌شیرین را امتحان کنید

یک راه‌حل طبیعی برای رفع بوی بد لباس داخل کمد، استفاده از جوش‌شیرین است که علاوه بر تمیزکنندگی، بوی کپک، انواع قارچ  و از بین بردن لکه لباس سفید هم کاربرد دارد. برای استفاده کافی است کمی جوش‌شیرین معمولی را به محفظه پودر ماشین خود اضافه کنید و مثل مرحله‌ای قبل ماشین را روی دور زیاد روشن کنید. اگر بوی بد لباس شما بیش‌ازحد باشد، می‌توانید این مراحل را چند بار تکرار کنید تا لباس شما به‌خوبی پاک شود.

نکاتی درباره از بین بردن بوی لباس عرق‌کرده

عرق‌کردن برای هر فرد امری طبیعی است و در عین حال که نباید خجالت کشید، باز هم فکر تعریق روی لباس می‌تواند هر فردی را معذب کند. عرق بدن طبیعی است و رنگ خاصی ندارد. مهم‌ترین راهکار برای رفع بوی بد لباس استفاده از مواد شوینده قوی همچون محصولات بینگو است که می‌تواند شما را از شر این بوی بد خلاص کند. همچنین برای از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن و از بین بردن بوی عرق لباس‌ها را در محلول سرکه و آب بیندازید.

بیشتر بخوانید:   مقدار پودر ماشین لباسشویی | چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم؟

سخن پایانی

یکی از مؤثرترین موارد در روابط مختلف اجتماعی، رایحه خوش ماست که می‌تواند افراد را به سمت ما جذب کند یا بوی نامطبوعی باشد که همه را از ما فراری ‌دهد. البسه ما به دلایل مختلف به‌ویژه تعریق می‌تواند بوی بدی ساطع کند که تمامی روابط ما را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد؛ از این‌رو رفع بوی بد لباس یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهیم تا کماکان بتوانیم به معاشرت خود با دیگر افراد جامعه ادامه دهیم. در این متن سعی کردیم به روش‌های مختلف و نکات مهم از جمله استفاده از پودر بینگو در این باره اشاره کنیم که درصورت انجام آن‌ها، بدون استفاده از عطر و ادکلن هم در میان دوستان به بویی خوش شهره خواهید شد.

دیدگاه کاربران

*
*
*