سختی آب چیست؟ | نحوه تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی

تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی

در این مقاله تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آب ماده‌ای گران‌بها، اما همیشه در دسترس بوده که انسان و زندگی او به این مایع گران‌بها گره خورده است، اما این ماده ارزشمند، با توجه به شرایط مختلفی با مشکل روبه‌رو می‌شود. اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از سختی آب داشته باشیم، باید بگوییم آب سخت سرشار از مواد معدنی محلول، عمدتاً کلسیم و منیزیم است. ممکن است آخرین باری که دست‌هایتان را شسته‌اید، سختی آب را احساس کرده باشید.

تا به امروز برایتان پیش آمده که ظرف‌های کثیف خود را در ماشین ظرف‌شویی بشویید و متوجه لکه‌هایی بر روی آن شوید؟ علت کدرشدن ظروف در ماشین ظرفشویی همان اثرات آب سخت است؛ با این حال شما می‌توانید با استفاده از تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنید، اما امروزه این مشکل دغدغه بسیاری از شهرنشین‌ها و حتی روستانشین‌ها شده است؛ زیرا مصرف این آب سخت در طول زمان می‌تواند مشکلاتی برای برخی افراد به وجود بیاورد.

اما از یک طرف آب سخت می‌تواند فوایدی نیز داشته باشد؛ زیرا سازمان جهانی بهداشت طبق بیانه‌ای اعلام کرده است که آب آشامیدنی نقش مهمی در تأمین کلسیم و منیزیم بدن دارد و در رژیم‌های غذایی نیز مؤثر است.

نحوه اندازه‌گیری سختی آب

با پیشرفت تکنولوژی، اندازه‌گیری سختی آب نیز راحت‌تر از قبل شده است و شما می‌توانید با دستگاه‌های متعددی این فرایند را انجام دهید.

تنظیم درجه سختی آب در ماشین ظرفشویی

منظور از سختی گیر آب ماشین ظرف‌شویی چیست؟

بالا رفتن سختی آب در شهرها سبب شده است هنگام استفاده از انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی و پس از پایان شست‌وشو با اتفاق ناخوشایندی مواجه شوید؛ لکه‌های تیره یا همان کدری ظروف. این مشکل نه از ماشین ظرف‌شویی و نه از مایع ظرف‌شویی شماست، تنها دلیل به وجود آمدن این کدری سختی آب است که شما می‌توانید با تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی از بروز این کدری‌ها جلوگیری کنید.

اهمیت سیستم سختی گیر آب ماشین ظرف‌شویی

تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی امری واجب و طبیعی برای داشتن ظروف تمیز، شفاف و براق است تا شما بتوانید از تمیزی ظروف خود لذت ببرید؛ از این‌رو این امر اهمیت بسیار زیادی در ماشین‌های ظرف‌شویی دارد و در تمامی ماشین‌های ظرف‌شویی این سیستم تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی قرار گرفته است.

استفاده از آب سخت در ماشین‌های ظرف‌شویی و تنظیم نکردن سختی گیر آب ماشین ظرف‌شویی، علاوه بر لک‌های روی ظروف می‌تواند در گذر زمان سبب شکستن و از بین رفتن بافت‌های ظروف شما شود. همچنین علاوه بر این خطرات و آسیب‌ها می‌تواند سبب خرابی قطعات مختلف ماشین ظرف‌شویی شما شود که این امر خسارتی بزرگ و دردسرساز برای شما خواهد بود.

این تفکر که این لکه‌ها در شست‌وشو با ماشین ظرف‌شویی به ‌وجود می‌آیند، کاملاً اشتباه است. آب نرم یا همان آب نرم طبیعی هیچ تأثیر بدی روی ظروف شما نخواهد داشت و ترکیب این آب با انواع شوینده ماشین ظرفشویی جز تمیزی و شفافیت هیچ کار دیگری نخواهد کرد.

نحوه آگاهی از سختی آب مورد استفاده

راه‌های متعددی از جمله استفاده کردن از ابزار مختلف اندازه‌گیری سختی آب و… وجود دارد، اما شما می‌توانید طی تماس با شرکت آب منطقه خود از سختی آب مصرفی شهرتان آگاه شوید. همچنین سختی بالای آب علاوه بر مشکلات شست‌وشوی ظروف سبب مشکلات متعددی از جمله عمر کوتاه پارچه و لباس‌های شما خواهد شد، آب سخت حتی می‌تواند، عمر پارچه و لباس‌های شما را نیز کم کند.

تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی

سختی آب و سختی شست‌وشو

شاید باروتان نشود، اما سختی آب و بالا بودن املاح معدنی در آب سبب کمتر و سخت‌تر حل شدن مواد شوینده در آب می‌شود. در نتیجه این امر فرایند شست‌وشو با اختلال روبه‌رو خواهد شد و تمیزی را در ظروف خود نخواهیم داشت. همچنین سبب طولانی‌تر شدن فرایند شست‌وشوی ظروف و مصرف بالای انرژی می‌شود که هزینه‌های بالایی را ایجاد خواهد کرد.

نحوه تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی

به‌طورکلی تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی با توجه به مدل و برند ماشین ظرف‌شویی شما متفاوت خواهد بود، اما توضیحی که در بیشتر مدل‌ها درست خواهد بود به این‌گونه است که شما ابتدا باید دکمه پاور ماشین ظرف‌شویی خود را فشار دهید. سپس دو دکمه استارت و دیلی را هم‌زمان 6 ثانیه نگه دارید تا دستگاه وارد قسمت تنظیمات خود شود. بعد از آن باید نسبت به میزان سختی آب منطقه که شما با تماس با شرکت آب منطقه از آن آگاه شده‌اید، مقدار H را بین H0 تا H7 تنظیم کنید تا از شر سختی آب منطقه و لکه‌های روی ظروف و حتی خرابی ماشین ظرف‌شویی خود راحت شوید.

همچنین درصورت مشکل در فعال کردن تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی می‌توانید طی تماس با شرکت تولیدکننده اطلاعات تکمیلی و دقیق را با توجه به مدل ماشین ظرف‌شویی و برند آن دریافت کنید تا تنظیم سختی آب در ماشین ظرف‌شویی خود را تکمیل کنید.

سختی آب خاصیت آب در سراسر جهان است که برای سلامتی انسان خطر زیادی ندارد، اما از آنجا که آب در تمامی بخش‌های زندگی ما نقش بسزایی دارد، می‌تواند سبب آزار ما برای انجام کارهایمان شود. یکی از این سختی‌ها همین لکه‌ها و آسیب به بافت‌های ظروف و همچنین آسیبی بود که به ماشین ظرف‌شویی و قطعات آن وارد می‌کرد که تنها با چند دکمه و با تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی از شر آن راحت شدیم.

روش کار سختی گیر آب ماشین ظرف‌شویی

نحوه کار کردن سختی گیر آب ماشین ظرف‌شویی به این صورت است که شما پس از فعال کردن این آپشن ماشین ظرف‌شویی به کمک رزین، که جذب‌کننده قوی کلسیم و منیزیم است، این دو املاح را از آب گرفته و سختی آن را به‌شدت پایین می‌آورید. همچنین پس از گرفتن این دو املاح، پون سدیم را به آب تحویل می‌دهد که کیفیت آب پیش از پیش بالا برود تا تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی بهتر و عالی‌تر شود.

نحوه تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی

سختی گیر رزینی چیست؟

رزین دانه‌های بسیار کوچک و ریز پلیمری و حاوی یون‌های سدیمی است که با جایگزین کردن یون‌های سدیم با کلسیم و منیزیم سختی آب را تا حد قابل‌توجهی پایین می‌آورد.

دلیل استفاده از نمک و نقش آن در تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی

آب موجود در ماشین ظرف‌شویی پس از عبور از فیلتر رزین و بالا رفتن کیفیت آب و پایین آمدن درجه سختی آن، وارد مرحله جدیدی به نام سنسور نمک خواهد شد؛ به گونه‌ای که سنسور نمک، مقدار موجود نمک در مخزن آب را اندازه‌گیری می‌کند و پس از کاهش مقدار آن و بهتر شدن کیفیت آب چراغ‌های سنسور نمک روشن خواهد شد. دلیل مصرف پودر نمک ماشین ظرفشویی نیز همین امر مهم است.

نمک ماشین ظرف‌شویی بینگو

درمجموع همان‌طور که اشاره شد، سیستم تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی از دو بخش مجزا به نام مخزن نمک یا سیستم تسویه نمک و سیستم زرین تشکیل شده است که هرکدام با توجه به عملکرد عالی خود، نقش مهمی در تنظیم درجه سختی آب در ماشین ظرف‌شویی و تنظیم سختی آب در ماشین ظرف‌شویی دارند و دیگر خبری از آسیب‌ها و پیامدهای سخت بودن آب در ظروف شما نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:   علت شستشوی طولانی‌مدت ماشین ظرفشویی را بدانید!

سخن پایانی

شرکت بینگو با توجه به سابقه عالی و درخشان خود در زمینه تولید مواد شوینده ظرف‌شویی، مواد شوینده البسه و… توانسته خواسته مشتریان خود را مبنی بر کیفیت بالا و قیمت به صرفه کاملاً برآورده کند. شما می‌توانید محصولات شست‌وشوی ماشین ظرف‌شویی خود را از شرکت بینگو خریداری کنید و تنظیم سختی‌ گیر آب ماشین ظرفشویی خود را به محصولات بینگو بسپارید.

دیدگاه کاربران

*
*
*