با کاربردهای متفاوت مایع ظرفشویی آشنا شوید؟

کاربردهای متفاوت مایع ظرفشویی

گاهی دانستن برخی کاربردهای متفاوت مایع ظرف‌شویی سبب شگفتی می‌شوند؛ چراکه کمتر به آن‌ها توجه شده است، اما برخلاف تصور عموم، مایع ظرف‌شویی تنها مختص شست‌وشوی ظروف نیستند و برای تمیز کردن سطوح، لکه‌بری و بسیاری از موارد دیگر نیز می‌توان از آن استفاده کرد. درواقع کاربردهای متنوع مایع ظرف‌شویی، این ماده شست‌وشو را به یکی از پرکاربردترین مواد شوینده تبدیل کرده است. البته قطعاً قیمت مناسب این ماده شوینده نیز در استفاده بیشتر از آن بی‌تأثیر نیست. در این مقاله به بررسی کاربردهای مختلف مایع ظرف‌شویی و روش‌های استفاده از آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:   بررسی انواع شوینده ماشین ظرفشویی و انتخاب بهترین آن‌ ها

کاربردهای متفاوت مایع ظرفشویی

دانستن کاربردهای متفاوت مایع ظرفشویی سبب می‌شود بهتر و بیشتر از این ماده معجزه‌آسا استفاده شود. درواقع با استفاده از این ماده شست‌وشو تا حد قابل‌توجهی می‌توان در هزینه‌ها برای خرید مواد شوینده دیگر، با همین مصارف و کاربرد جلوگیری کرد.

  • چربی‌زدایی از وسایل آشپزخانه

چربی‌زدایی از وسایل آشپزخانه نیز یکی از کاربردهای متفاوت مایع ظرف‌شویی است. لوازم آشپزخانه به‌دلیل محل قرار گرفتن آن‌ها در معرض قرار گرفتن مستقیم چربی هستند و اگر به‌موقع برای تمیز کردن آن‌ها اقدامی نشود، قطعاً صحنه جالبی را به نمایش نمی‌گذارند. از طرفی محلول‌های چربی‌زدایی موجود در بازار قیمت‌های نسبتاً بالایی دارند و برای بسیاری از افراد توجیه اقتصادی ندارند.

از این‌رو می‌توان از مایع ظرف‌شویی رقیق‌شده روی وسایل آشپزخانه اسپری کرد و سپس با دستمال تمیز آن‌ها را برق انداخت؛ چراکه از کاربردهای متنوع مایع ظرف‌شویی، همین چربی‌زدایی معجزه‌آسا از لوازم چربی‌گرفته آشپزخانه است؛ البته برای تأثیر بیشتر بهتر است ابتدا محلول بر وسایل مورد نظر اسپری شود و سپس مدتی زمان داده شود و بعد دستمال‌کشی انجام گیرد. نحوه براق‌ کردن ظروف استیل هم این روش بسیار کارآمد است.

کاربردهای مختلف مایع ظرفشویی

  • براق‌کننده و درخشان‌کننده جواهرات

یکی دیگر از کاربردهای متفاوت مایع ظرف‌شویی که مورد استقبال خانم‌ها نیز هست، برق انداختن و درخشان کردن جواهرات با استفاده از مایع ظرف‌شویی است. در این روش کافی است مقداری آب در یک ظرف فلزی ریخته شود و سپس مقداری مایع ظرف‌شویی به آن اضافه شود. لازم است جواهرات را داخل ظرف و روی شعله ملایم قرار دهید.

  • لکه‌بری قوی و فوری

لکه‌بری قوی و فوری یکی دیگر از کاربردهای متفاوت مایع ظرف‌شویی است. با استفاده از مایع ظرف‌شویی می‌توان هر نوع لکه‌ای مثل لکه‌زدایی ظروف کریستالی یا سخت‌ترین لکه‌های چربی را به راحتی از بین برد. این لکه‌ها ممکن است روی لوازم خانه یا لباس و یا صندلی اتومبیل باشند. مکان لکه‌ها مهم نیست؛ آنچه اهمیت دارد این است که با استفاده از محلول رقیق‌شده مایع ظرف‌شویی و آب می‌توان لکه‌ها را پاک کرد. این مورد را نیز می‌توان از کاربردهای متنوع مایع ظرف‌شویی محسوب کرد.

کاربردهای متنوع مایع ظرفشویی

  • تمیزکننده براش‌ها، قلم‌موها و پدهای آرایشی

از کاربردهای مختلف مایع ظرف‌شویی که مورد علاقه خانم‌هاست، استفاده از مایع ظرف‌شویی برای تمیز کردن براش‌ها، قلم‌موها و پدهای آرایشی است. این ابزار آرایشی پرکاربرد و پرمصرف معمولاً در اثر استفاده مداوم به‌سرعت کثیف می‌شوند و چنانچه بدون اینکه تمیز شوند، از آن‌ها استفاده شود، مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند که مطلوب هیچ خانمی نخواهد بود.

از این‌رو می‌توان با استفاده از مایع ظرف‌شویی برای تمیزکردن این ابزار اقدام کرد. در این روش تنها کافی است چند قطره مایع ظرف‌شویی بر ابزار آرایشی مورد نظر ریخته شود و سپس با کمک انگشتان دست ماساژ داده شوند تا کثیفی ابزار آرایشی گرفته شود.

  • تمیز کردن کف سرویس و حمام

از کاربردهای متفاوت مایع ظرف‌شویی تمیز کردن کف سرویس‌های بهداشتی و حمام است. معمولاً کف این دو مکان سرامیک است و ریختن مقداری مایع ظرف‌شویی روی سرامیک معجزه می‌کند. روش استفاده بدین صورت است که لازم است از مایع ظرف‌شویی به میزان لازم در مکان‌های مورد نظر ریخته شود و سپس به‌وسیله یک فرچه مناسب روی کف سرویس بهداشتی و حمام کشیده شود. این روش هم مقرون به صرفه است و هم تمیزکننده این مکان‌هاست.

  • لکه‌های روغن ریخته‌شده کف پارکینگ

پاک کردن لکه‌های روغن ریخته‌شده کف پارکینگ نیز یکی از کاربردهای متفاوت مایع ظرف‌شویی است. این لکه‌ها معمولاً با شوینده‌های دیگر به‌خوبی تمیز نمی‌شوند، اما مایع ظرف‌شویی تأثیر بسیار خوبی روی آن‌ها دارد. در این روش تنها کافی است مقداری مایع ظرف‌شویی را با مقداری آب مخلوط کرده و با فرچه بر روی محل مورد نظر بکشید. همچنین درصورت مقاوم بودن لکه‌ها می‌توان این کار را تکرار کرد و شاهد نتیجه بسیار خیره‌کننده آن بود.

بیشتر بخوانید:   روش فوری برای پاك كردن لكه قهوه از لباس

سخن پایانی

کاربردهای متفاوت مایع ظرف‌شویی بررسی و روش‌های استفاده هرکدام نیز شرح داده شدند، اما نکته قابل‌توجهی که لازم است به آن دقت شود، این است که اگرچه مایع ظرف‌شویی کاربردهای بی‌شماری دارد، تماس یافتن مداوم آن برای پوست دست مضر است؛ از این‌رو بهتر است حتماً هنگام استفاده از مایع ظرف‌شویی از دستکش استفاده شود.

دیدگاه کاربران

*
*
*