آموزش کار با قفل کودک ماشین ظرفشویی

قفل کودک ماشین ظرفشویی

یکی از قابلیت‌های ماشین ظرفشویی، قفل کودک ماشین ظرفشویی است که امروزه در اکثر ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد. کودکان به علت ذات کنجکاوی که دارند، تمایل دارند مانند بزرگترها از تمام وسایل منزل استفاده کنند و به نوعی کارهای آنها را تکرار کنند؛ اما فشار دادن دکمه‌های دستگاه ماشین ظرفشویی توسط کودکان در برنامه ماشین ظرفشویی اختلال ایجاد می‌کند و حتی موجب آسیب جدی به آن می‌شود.

از این رو چگونگی فعال کردن و یا غیرفعال کردن قفل کودک برای ماشین ظرفشویی یکی از نکات مهمی است که والدین باید به آن توجه کنند. هنگام خرید ماشین ظرفشویی در دفترچه راهنمای آن نحوه کار با دکمه قفل کودک ماشین ظرفشویی توضیح داده شده است. شما می‌توانید برای محافظت از کودک و همچنین رعایت ایمنی و حفظ سلامت ماشین ظرفشویی از دکمه قفل کودک استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم درباره قفل کودک ماشین ظرفشویی و نحوه فعال و غیرفعال کردن آن مطالبی را ارائه دهیم.

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم پس از تنظیم برنامه شست‌وشو باید بلافاصله دکمه قفل کودک را فعال کنید تا با دستکاری دکمه‌های دیگر ماشین ظرفشویی توسط کودک خود مجبور به ریست و راه‌اندازی مجدد دستگاه نشوید.

 

Child lock یعنی چه؟

Child lock یک عبارت انگلیسی به معنای قفل کودک است که بر روی بسیاری از وسایل برقی از جمله ماشین‌های ظرفشویی قابل مشاهده است. البته ناگفته نماند که وجود این ویژگی یک آپشن برای این دسته از وسایل برقی محسوب می‌شود.

روش کار با دکمه‌های قفل کودک ماشین ظرفشویی بسیار ساده است و تنها کافی است که دکمه مورد نظر فشار داده شود تا قفل کودک ماشین ظرفشویی فعال شود. در این صورت دیگر نگرانی از جهت دستکاری‌های کودکان وجود نخواهد داشت.

معمولاً در اکثر برندهای ماشین‌های ظرفشویی نیز برای غیر فعال کردن این قفل، تنها نیاز به فشردن همان دکمه است تا ماشین ظرفشویی به حالت اولیه خود بازگردد.

Child lock یعنی چه؟

قفل کودک ماشین ظرفشویی چه عملکردی دارد؟

قفل کودک برای ماشین ظرفشویی به عنوان یک محافظ جهت پیشگیری از مشکلات ماشین ظرفشویی و تغییر تنظیمات برنامه ماشین ظرفشویی توسط کودکان عمل می‌کند؛ بنابراین هنگام فعال کردن قفل کودک تمام دکمه‌های ماشین ظرفشویی غیر‌فعال شده و بابت به‌هم ریختن تنظیمات برنامه آن نگرانی نخواهید داشت. زمانی که قفل کودک ماشین ظرفشویی را فعال می‌کنید، علامت قفل یا CL روی صفحه نمایش دستگاه شما ظاهر می‌شود و با فشار دادن دکمه‌های دیگر عملکرد ماشین ظرفشویی شما تغییر نمی‌کند.

نحوه فعال کردن یا غیرفعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است؛ اما به هر جهت استفاده از قفل کودک مانع به‌هم ریختن تنظیمات دستگاه شما و بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی می‌شود؛ ماشین ظرفشویی شما را در مقابل اطلاعات نادرستی که توسط کودک اعمال می‌شود، محافظت خواهد کرد.

همواره به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از قفل کودک ماشین ظرفشویی در زمان روشن بودن دستگاه، امکان استفاده مجدد از دکمه‌های دیگر وجود ندارد و برای استفاده از سایر برنامه‌ها ابتدا بایستی قفل کودک ماشین ظرفشویی را غیرفعال کنید. در صورتی که قفل کودک ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود ممکن است قفل کودک خراب باشد و ماشین ظرفشویی شما به تعمیر نیاز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:   آموزش نحوه جرم‌گیری ماشین ظرفشویی

 آموزش کار با قفل ماشین ظرفشویی کودک در برندهای مختلف

در حال حاضر کمپانی‌های مختلف لوازم خانگی هنگام تولید وسایل الکترونیکی آن‌ها را به قفل کودک مجهز می‌کنند؛ اما نحوه فعال کردن و غیر‌فعال کردن قفل کودک مانند نحوه ریست‌کردن ماشین ظرفشویی در هر یک از مدل‌های دستگاه ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد، بنابراین در این قسمت قصد داریم به بیان این مطلب پردازیم.

غیرفعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی سامسونگ

برای فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین ظرفشویی سامسونگ کافیست دکمه‌ای را که دارای علامت قفل یا عبارت Lock است برای ۳ ثانیه نگه دارید، سپس عبارتcl  روی نمایشگر ظاهر می‌شود و یا چراغ قفل روشن می‌شود. این دکمه گاهی در نزدیکی چراغ نمک ظرفشویی قرار دارد.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی

جهت فعال کردن قفل کودک ظرفشویی ال جی لازم است که دکمه Child lock را بر روی ماشین ظرفشویی فشار دهید. با فشردن این دکمه معمولاً قفل کودک فعال می‌شود. همچنین جهت غیر فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی نیز فشردن همین دکمه لازم است.

البته ممکن است در برخی از ماشین ظرفشویی‌های برند ال جی دکمه Child lock وجود نداشته باشد. در این صورت بایستی همزمان دکمه‌های Spray   و Rinse را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه فشار دهید تا قفل کودک ماشین ظرفشویی فعال شود.

توجه داشته باشید هنگامی که قفل کودک فعال می‌شود عبارت  cl روی نمایشگر دستگاه ماشین ظرفشویی ظاهر می‌شود. همچنین در برخی مدل‌های این برند ممکن است علامت کلید یا قفل روشن شود.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش

برای فعال کردن یا غیرفعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش در سری ۶ بایستی دکمهcontrol lock  را برای مدت ۳ الی ۵ ثانیه نگه دارید. در صورتی که ماشین ظرفشویی بوش شما سری ۸ است، بایستی دکمهchild lock  را به مدت ۳ الی ۵ ثانیه فشار دهید.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی دوو

در ماشین ظرفشویی دوو باید هر دو دکمهdelay timer  و drying را به طور همزمان فشار دهید و به مدت ۳ ثانیه آن‌ها را نگه دارید. در صورتی که این دو دکمه برای قفل کودک فعال نشد، می‌توانید از دکمه‌های option  و temp استفاده کنید.

فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی بکو

در ماشین ظرفشویی بکو دکمه child lock برای فعال کردن قفل کودک به کار می‌رود. هنگامی که قفل کودک فعال می‌شود علامت کلید یا چراغ قفل نیز فعال می‌شود.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی آاگ AEG

در پنل کنترل این مدل ماشین ظرفشویی دکمه ۲ و دکمه ۱۰ برای فعال شدن یا غیرفعال شدن قفل کودک ماشین ظرفشویی به کار می‌روند. بنابراین بایستی آنها را به طور همزمان برای مدت ۳ الی ۵ ثانیه نگه دارید تا علامت کلید یا قفل فعال شود و یا این که عبارت cl روی نمایشگر ظاهر شود.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی اسنوا

در پنل کنترل ماشین ظرفشویی اسنوا دکمه child lock به منظور فعال شدن قفل کودک دستگاه به کار می‌رود. برای غیر‌فعال کردن قفل کودک اسنوا تنها کافیست همین دکمه را به مدت ۳ الی ۵ ثانیه فشار دهید.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی پاکشوما

به منظور فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی پاکشوما باید دکمه‌هایTEMP  و RINSE را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه نگه دارید. هنگامی که قفل کودک فعال می‌شود شما صدای بوق مانندی را می‌شنوید و یا اینکه عبارتCL  روی نمایشگر دستگاه ظاهر خواهد شد.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی میله

در این مدل ماشین ظرفشویی جهت فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک دستگاه بایستی دکمهchild lock  را فشار دهید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. هنگام روشن شدن قفل کودک عبارتcl  یا علامت کلید روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ظاهر می‌گردد.

قفل کودک برای ماشین ظرفشویی

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی کنوود

جهت فعال کردن یا غیرفعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی کنوود بایستی دکمهchild lock  را فشار دهید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی زیرووات

به منظور فعال کردن یا غیرفعال کردن قفل کودک برای ماشین ظرفشویی زیرووات بایستی دکمهchild lock  را فشار دهید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی ایندزیت

برای فعال کردن یا غیرفعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی ایندزیت بایستی دکمه options را فشار دهید تا وارد سایر تنظیمات دستگاه شوید، پس از آن می‌توانید با انتخاب گزینه lock قفل کودک ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید.

  • قفل کودک ماشین ظرفشویی جی پلاس

جهت فعال کردن یا غیرفعال کردن قفل کودک برای ماشین ظرفشویی جی پلاس بایستی دکمهchild lock  را فشار دهید و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید. با فعال شدن قفل کودک دستگاه چراغ child lock روشن خواهد شد.

بیشتر بخوانید:   نمک ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

سخن پایانی

قفل کودک ماشین ظرفشویی یکی از امکانات پیشرفته دستگاه‌های ظرفشویی به شمار می‌آید که امروزه بسیاری از کمپانی‌ها تولیدکننده لوازم خانگی، این مورد را در ساخت لوازم الکترونیکی خود لحاظ می‌کنند. فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی، کودک خردسال شما را در مقابل اتفاقات ناگهانی و ناگوار محافظت می‌کند و همچنین سلامت دستگاه ماشین ظرفشویی شما را تضمین خواهد کرد. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم چگونگی فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

بنابراین برای یادگیری نحوه فعال کردن یا غیرفعال کردن قفل کودک دستگاه، نیازمند دریافت اطلاعات صحیح هستید. از این رو ما در این مقاله، شما عزیزان را جهت فعال یا غیرفعال کردن نوع قفل کودک ماشین ظرفشویی خود راهنمایی کردیم. با مطالعه این مطالب از نحوه روشن و خاموش کردن قفل کودک مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی مطلع می‌شوید و می‌توانید به درستی از دستگاه ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. در پایان از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.

دیدگاه کاربران

*
*
*