معرفی 4 راهکار برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی

بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی

بعضی از اختراعات بشری زندگی را برای ما چندین درجه راحت‌تر و آسان‌تر می‌کنند. یکی از این اختراعات که کاربرد فراوانی در زندگی ما دارند ماشین‌های ظرفشویی هستند. ماشین ظرفشویی برای کسانی که نگران بحران جهانی آب هستند، وسیله‌ای عالی و راضی‌کننده است؛ چراکه این دستگاه آب بسیار کمتری در مقایسه با شستن با دست مصرف می‌کند. بد نیست بدانید استفاده از این دستگاه بهترین روش برای شست‌وشوی ظروف است و بهتر از فرد می‌تواند کار شست‌وشو را انجام دهد.

برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی مراقبت و نگهداری از آن را باید جدی بگیرید. اگر از روش استفاده درست از این دستگاه آگاهی نداشته باشید با چالش‌هایی مواجه می‌شوید. حتی اگر از بهترین برندهای جهان، ماشین ظرفشویی خریداری کرده باشید. در این مقاله چهار روش را بررسی خواهیم کرد که می‌تواند کارایی و عملکرد ماشین ظرفشویی شما را بهبود ببخشد و بهره‌وری ماشین ظرفشویی را افزایش دهد.

تنظیمات دمای مناسب ماشین ظرفشویی

از تنظیمات دمای مناسب استفاده کنید

بهبود عملکرد و کارایی ماشین ظرفشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد. موارد بسیاری می‌توانند به مرور زمان مشکلاتی را برای ماشین ظرفشویی ایجاد کنند. مواردی مثل املاح موجود در آب، استفاده از ماده شوینده مناسب، دما و سختی آب. اگر بعد از شست‌وشو مشاهده کردید ظروف شما تمیز شسته نشده یا قرص ماشین ظرفشویی حل نشده است قبل از هر کاری ابتدا دمای آب را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:   آموزش نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

همان‌طور که می‌دانید یکی از عوامل مهم در بهره‌وری ماشین ظرفشویی دمای آب است. آب گرم بهتر از آب سرد ظروف را تمیز می‌کند. اگر دستگاه‌تان ویژگی تنظیم دمای آب دارد می‌توانید تنظیمات مورد نظرتان را وارد کنید تا مخزن با آب گرم پر شود. اگر دستگاه‌ این ویژگی را ندارد پیش از روشن‌کردن دستگاه شیر آب، سینک آشپزخانه را چند ثانیه‌ باز کنید تا آب گرم در لوله‌ها جریان یابد. زیرا قبل از این‌که آب گرم به دستگاه برسد ماشین ظرفشویی با آب سرد موجود در لوله‌ها پر می‌‌شود. دمای آبی که وارد ماشین ظرفشویی شما می‌شود باید حداقل 30 درجه سانتی‌گراد و نباید بالاتر از 60 درجه سانتی‌گراد باشد. ایده‌آل‌ترین دمای آب برای کارایی مؤثر ماشین ظرفشویی شما بین 45 تا 60 درجه است.

انتخاب ماده شوینده مناسب

نکته مهم دیگر برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی این است که از مواد شوینده مناسب و مفید مخصوص ماشین‌های ظرفشویی استفاده کنید. مواد شوینده مناسب کیفیت کار ماشین ظرفشویی را مشخص می‌کند. این مواد در سه دسته تقسیم می‌شوند که در میان آن‌ها قرص‌ها قدرت بالاتری در شست‌وشو دارند (قرص معمولی، قرص کوانتوم، قرص همه‌کاره) و پودرها قیمت پایین‌تری دارند.

ماده شوینده مناسب ماشین ظرفشویی

قرص کوانتوم برای انواع ماشین ظرفشویی توصیه می‌شود. زیرا در شست‌و‌شوی ظروف بسیار بی‌نظیر است و به‌دلیل پوسته ژله‌ای که دارد قابلیت انحلال در آب را داراست و نیاز به جداکردن پوسته از قرص نیست.

بیشتر بخوانید:   تفاوت ژل و پودر و قرص ماشین ظرفشویی + کدام یک بهتر است؟

در کنار استفاده از ماده شوینده مناسب پرکردن مخزن نمک دستگاه‌تان را فراموش نکنید. استفاده از ماشین با مخزن نمک خالی به‌دلیل وجود سختی آب به دستگاه شما صدمه وارد می‌کند. پس همیشه سعی کنید از نمکی با کیفیت مناسب در ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. حتی اگر از شوینده‌هایی که دارای نمک ماشین ظرفشویی هستند استفاده می‌کنید.

بیشتر بخوانید:   نمک ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده‌نکردن از شوینده زیاد در ماشین ظرفشویی

استفاده زیاد از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی غلط است. با این کار نه‌تنها ظروفتان با کیفیت بهتری شسته نمی‌شود بلکه عملکرد دستگاه نیز دچار اختلال می‌شود. استفاده زیاد از شوینده‌ها حتی می‌تواند سبب جمع‌شدن کف در ماشین ظرفشویی شود. بنابراین تصور نکنید با مواد شوینده بیشتر کیفیت شست‌وشوی ظروف افزایش پیدا می‌کند.

ماشین ظرفشویی شما به‌گونه‌ای طراحی ‌شده که ظروف را با مقدار کمی مواد شوینده می‌شوید. درواقع برای مقدار زیادی ظرف تنها به یک قاشق چای‌خوری مواد شوینده نیاز است. استفاده بیش‌ازحد از مواد شوینده با گذشت زمان سبب رسوب شده و جریان آب را مسدود می‌کند. درنتیجه ظروف پس از شست‌وشو کثیف خواهند شد. اگر قبلاً بارها این اشتباه را تکرار کرده‌اید و اکنون حدس می‌زنید مواد شوینده درون دستگاه رسوب‌کرده است می‌توانید با استفاده از محصولات تمیزکننده ماشین ظرفشویی عملکرد دستگاه را بهبود ببخشید. درصورت استفاده از ماده شوینده به حد استاندارد هر روز شاهد بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی خود خواهید بود.

چیدن صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی

اولین گام برای استفاده روزانه از ماشین ظرفشویی پاک‌کردن ظروف از تکه‌های بزرگ بقایای مواد غذایی و سپس قراردادن ظروف درون ماشین ظرفشویی است. انجام‌ندادن این کار از شدت تمیز شسته‌شدن می‌کاهد و موجب بروز ایراد و اشکال در عملکرد ماشین ظرفشویی می‌شود.

چیدن صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی

گام بعدی در استفاده روزانه از ماشین ظرفشویی نحوه چیدمان ظروف در دستگاه است. بسیاری از افراد بدون هیچ نظمی ظروف خود را در ماشین ظرفشویی می‌گذارند و دستگاه را روشن می‌کنند. اما این روشی نامناسب برای بارگذاری ماشین ظرفشویی است و به‌شدت سبب کاهش کارایی آن می‌شود. نوع چیدمان ظروف، رعایت فاصله مناسب بین ظروف، درست قراردادن ظروف بزرگ در ماشین ظرفشویی و… تأثیر بسزایی در چرخش آب و شست‌وشو خواهد داشت.

برای آبکشی بهتر و مؤثرتر بهتر است وسایل کوچک‌تر در گوشه دستگاه بچینید و وسایل بزرگ‌تر در قسمت پایین یا پشت قرار بگیرند. قراردادن قطعات بزرگ مثل ماهیتابه یا تخته خردکن در جای نامناسب و نداشتن فاصله بین ظروف سبب ایجاد مانع در چرخش آبپاش و ایجاد اختلال در روند شست‌وشو می‌شود. نحوه چیدمان ظروف تأثیر چشم‌گیری در بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی درباره تعدادی از مهم‌ترین راهکارهای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به‌عنوان نکته آخر باید بدانید حتی اگر ماشین ظرفشویی شما یکی از بهترین برندهای موجود در بازار باشد اما به‌درستی از آن نگهداری نکنید و به دستورالعمل‌ها بی‌توجه باشید عمر دستگاه‌تان روز به روز کاهش می‌یابد و مشکلات و چالش‌های زیادی هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی برایتان پیش خواهد آمد. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم راهکارهای اصلی گفته‌شده در این مقاله را به ذهن بسپارید تا بتوانید استفاده‌ای بهینه از ماشین ظرفشویی خود داشته باشید.

دیدگاه کاربران

*
*
*