نحوه ریست‌کردن ماشین ظرفشویی | هر آنچه باید بدانید!

ریست‌کردن ماشین ظرفشویی

ریست‌کردن ماشین ظرفشویی یکی از موارد پیچیده و نیازمند دانش تخصصی می باشد، که در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت؛ بنابراین عملکرد درست و به‌موقع ماشین ظرف‌شویی می‌تواند برای آسایش روزانه خانواده شما اهمیت زیادی داشته باشد. هنگامی که ماشین ظرف‌شویی شما به‌درستی کار نمی‌کند، تنظیم مجدد آن، راه‌حلی سریع برای انواع مشکلات احتمالی است. البته استفاده از قرص ماشین ظرفشویی با کیفیت مانع ایجاد بسیاری از مشکلات فنی برای دستگاه می شود.

ریست‌کردن ماشین ظرفشویی چه زمانی کاربرد دارد؟

به دلایل زیادی ممکن است ماشین ظرف‌شویی نیاز به ریست یا تنظیم مجدد داشته باشد، اما ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی، راه‌حلی جادویی برای هر مشکل این دستگاه نیست؛ بنابراین ضروری است بدانیم چه زمانی از گزینه ریست ماشین ظرف‌شویی استفاده کنیم.

  • وقتی ماشین ظرف‌شویی کار نمی‌کند

دلایل مختلفی برای روشن‌نشدن یا کارنکردن ماشین ظرف‌شویی وجود دارد. اگر مشکل از قطعی برق نیست، می‌توانید برای تغییر برنامه ماشین ظرف‌شویی آن را ریست کنید.

  • وقتی کد خطا وجود دارد

کدهای خطا یا ارورها که در صفحه جلویی ماشین ظرف‌شویی ظاهر می‌شوند، اشاره به ایراد یا مشکلی در دستگاه شما دارند. برای برطرف‌کردن این کد خطاها، ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی می‌تواند کارساز باشد.

  • در زمان خرابی سیستم

مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، سیستم ماشین ظرف‌شویی نیز می‌تواند با قطع برق از کار بیفتد. گاهی همین قطع و وصل مجدد، سبب تغییر برنامه ماشین ظرف‌شویی می‌شود و درنتیجه دستگاه، عملکرد عادی خود را بازیابی می‌کند. اگر چنانچه قرص در دستگاه شما باز نشد، علل مختلفی دارد اما در بسیاری از موارد دلیل بازنشدن قرص در ماشین ظرف‌شویی خرابی در ماشین ظرف‌شویی است.

  • هنگامی که ماشین ظرف‌شویی، ظروف را به‌درستی تمیز نمی‌شوید

گاهی اوقات ماشین ظرف‌شویی، دچار افت کیفیت در شست‌وشو شده و ظروف را مطابق معمول تمیز نمی‌کند. اگر چنین است، آن را ریست کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف می‌شود یا نه.

ریست‌‌کردن انواع ماشین ظرفشویی

  • وقتی ظروف در ماشین ظرف‌شویی خشک نمی‌شود

فراموش نکنید که وقتی ظرف‌های شما به‌درستی خشک نمی‌شوند و خیس از دستگاه خارج می‌‌شوند، از گزینه ریست ماشین ظرف‌شویی استفاده کنید. به این طریق می‌توانید مشکل اساسی را با یک تنظیم مجدد برطرف کنید.

  • هنگامی که آب داغ نمی‌شود

درمورد مشکل داغ‌نشدن آب، ابتدا مطمئن شوید ماشین مشکل برقی و الکترونیکی ندارد. در این صورت می‌توانید از ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی برای تنظیم مجدد آن استفاده کنید. البته بسیاری از موارد وجود دارد، که رعایت آن موارد باعث عملکرد بهتر ماشین ظرف‌شویی می شود.

بیشتر بخوانید:   معرفی 4 راهکار برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی

دو روش کلی برای ریست‌کردن ماشین ظرفشویی

درحقیقت ریست ماشین ظرف‌شویی راه‌حلی ساده درصورت بروز مشکل است. می‌توانید از این راه‌حل ابتدایی استفاده کنید و با تغییر برنامه ماشین ظرف‌شویی، عملکرد صحیح را بازیابی کنید. ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی، بسیاری از مشکلات غیر جدی را از میان برمی‌دارد. این امکان نیز وجود دارد که بعد از ریست، مشکل همچنان باقی باشد که در این صورت نیاز است از مشورت یک متخصص یا تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. البته درباره  علت تمیزنشستن ظروف در ماشین ظرف‌شویی صحبت کرده ایم، اما در برخی موارد شرایط بسیار متفاوت است.

در بسیاری از موارد، هیچ دلیل پیچیده‌ای برای کارنکردن ماشین ظرف‌شویی وجود ندارد و مسائلی ساده سبب درست عمل‌نکردن دستگاه می‌شود. در اینجا به دو روش، ریست‌کردن دستگاه را آموزش می‌دهیم تا در زمان نیاز، از آن استفاده کنید. این دو روش ساده در بسیاری از موارد و مشکلات کارگشا و مفید هستند.

ریست‌کردن به روش دستی

راه ساده برای تغییر برنامه ماشین ظرف‌شویی، ریست‌کردن به‌صورت دستی است. برای این کار ابتدا با دکمه پاور (Power) دستگاه را خاموش کنید. حالا اتصال دستگاه با برق را نیز قطع کنید. سپس به مدت یک دقیقه، دستگاه را به حال خود بگذارید. بعد از گذشت این زمان، بار دیگر دوشاخه را به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

همین روش ساده ریست ماشین ظرف‌شویی می‌تواند خطاهای زیادی را رفع کند تا دستگاه، دوباره عملکرد نرمال خود را از سر بگیرد، اما در صورتی که بعد از روشن‌‌شدن دوباره، مشکل باقی بود، گزینه ریست از طریق کنترل پنل را امتحان کنید، اما اگر بعد از روشن‌شدن دوباره دستگاه، پیام خطا بر صفحه ظاهر شد، با کمک‌گرفتن از دفترچه راهنمای ماشین، این خطا را برطرف کنید.

روش‌های ریست‌کردن ماشین ظرفشویی

ریست‌کردن با استفاده از کنترل پنل

دومین روش ریست ماشین ظرف‌شویی ریست از طریق کنترل پنل است. وقتی برنامه در ماشین ظرف‌شویی عمل نکرده و دستگاه شروع به کار نمی‌‌کند، می‌توان با استفاده از دکمه پاور یا استارت و نگه‌داشتن آن به مدت 15 تا 30 ثانیه، ریست ماشین ظرف‌شویی را به‌کمک کنترل پنل انجام داد. نگه‌داشتن چندثانیه‌ای دکمه پاور یا استارت، سبب چشمک‌زدن چراغ‌ها و سپس خاموش‌شدن آن‌ها می‌شود. برای تغییر برنامه ماشین ظرف‌شویی، درباره بیشتر برندها، نگه‌داشتن دکمه شروع تا زمانی که صدای بوق شنیده شود، دستگاه را ریست و بازیابی می‌کند.

نحوه ریست‌کردن انواع ماشین ظرف‌شویی


در ادامه درباره نحوه ریست‌کردن انواع ماشین ظرفشویی صحبت می‌کنیم:

  • ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی سامسونگ

اگر متوجه مشکلات کوچکی در ماشین ظرف‌شویی خود شده‌اید و به‌دنبال راهی برای حل این مشکلات بدون نیاز به تماس با تعمیرکار و متخصص هستید، شاید تنظیم مجدد، همان راه‌حل ساده‌ای باشد که به دنبال آن هستید. فرقی نمی‌کند از دستگاه، یک کد خطا یا ارور دریافت کرده باشید یا با روند شست‌وشوی ظروف مشکل داشته باشید یا در ماشین ظرف‌شویی سامسونگ خود اشکالات شست‌وشویی دیگری مشاهده کنید، در هر صورت ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی ممکن است راه‌حل مناسبی برای بازگرداندن برنامه به حالت عادی باشد. برای تغییر برنامه در ماشین ظرف‌شویی سامسونگ به روش زیر عمل کنید:

  1. دکمه Start را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  2. برنامه لغو می‌شود.
  3. ماشین ظرف‌شویی شروع به تخلیه کرده و عدد 1 را نشان می‌دهد.
  4. پس از مشاهده این عدد، می‌توانید برنامه را دوباره راه‌اندازی کنید.
  • ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی ال‌جی

ال‌جی به‌دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی و توانایی برآورده‌سازی تقریباً هر نیاز و بودجه‌ای، در بسیاری از محیط‌های کاری و خانه‌ها به نامی مطرح تبدیل شده است، اما اگر این ماشین ظرف‌شویی برای عملکرد بهتر، نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد، راه درست انجام این کار چیست؟

  1. ابتدا دکمه روشن/ خاموش صفحه کنترل را نگه دارید تا ماشین ظرف‌شویی خاموش شود.
  2. سپس برق دستگاه را با خاموش‌کردن بریکر یا بیرون کشیدن دوشاخه برق، به مدت 10 ثانیه قطع کنید.
  3. پس از گذشت 10 ثانیه، برق را وصل کنید.
  • ریست ماشین ظرف‌شویی بوش

ماشین ظرف‌شویی بوش، همواره یکی از بهترین ماشین‌های ظرف‌شویی موجود در بازار محسوب می‌شود که بسیار قابل‌اعتماد و بادوام است و بی سروصدا کار می‌کند. همچنین بارگیری آن بسیار آسان است و توانایی تمیزکردن فوق‌العاده ظروف را دارد. در این میان گاهی برخی مشکلات در این ماشین به وجود می‌آید که نیازمند تنظیم مجدد و ریست است. در ادامه نحوه این بازیابی و تغییر برنامه ماشین ظرف‌شویی بوش را از نظر می‌گذرانیم:

  1. در ماشین ظرف‌شویی را باز کنید.
  2. دکمه Start را فشار داده و برای مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  3. در ماشین را ببندید.
  4. اجازه دهید تا تخلیه آب صورت گیرد.
  5. برای مدل‌های قدیمی‌تر بوش، ممکن است لازم باشد دکمه‌های کنسل یا تخلیه را برای 3 تا 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

ریست‌کردن ماشین ظرفشویی به روش دستی

  • طریقه ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی دوو
  1. ریست‌کردن ظرف‌شویی دوو با قطع جریان برق انجام می‌شود.
  2. همچنین با استفاده از دکمه reset امکان‌پذیر است.
  3. روش دیگر برای ریست ماشین ظرف‌شویی دوو استفاده از دکمه‌های پنل است.
  • ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی جنرال الکتریک

ماشین ظرف‌شویی جنرال الکتریک یک دستگاه قابل اعتماد است، اما قطعاً بدون مشکل نیست و  گاهی اوقات نیاز به تنظیم مجدد دارد:

  1. دکمه شروع برای ماشین ظرف‌شویی جنرال الکتریک شما دکمه تنظیم مجدد نیز محسوب می‌شود.
  2. برای تنظیم مجدد سریع، دکمه شروع یا بازیابی را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  3. نور بالای دکمه باید چشمک بزند.
  4. آب باید شروع به پمپاژ کند.
  5. در این زمان، شما به نقطه شروع برگشته‌اید و ماشین ظرف‌شویی دوباره تنظیم می‌شود.
  • ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی آاگ

یکی از روش‌های ریست‌کردن این ماشین قطع جریان برق است. این روش بیشتر هنگام قفل‌شدن پنل و کم یا زیادکردن ظروف صورت می‌گیرد. روش دیگر ریست‌کردن، زدن دکمه  reset این دستگاه‌هاست. اگر مدل ظرف‌شویی شما دارای دکمه ریست نیست، از روش زیر عمل کنید:

  1. هم‌زمان دو دکمه wasche و sparen یا zeit را فشار دهید.
  2. در مدل‌های قدیمی‌تر باید بدون اینکه دستان خود را از روی کلیدها بردارید، دستگیره تنظیم برنامه سلکتور را بچرخانید تا در محل ساعت هفت قرار بگیرد؛ به این صورت ظرف‌شویی reset می‌شود.
  • نحوه ریست کردن ماشین ظرف‌شویی ایندزیت

ریست‌کردن ظرف‌شویی ایندزیت به‌صورت زیر انجام می‌شود:

  1. دکمه پاور از پنل کاربری را انتخاب و به مدت 3 تا 30 ثانیه نگه دارید.
  2. بعد از این کار درب دستگاه را ببندید تا ریست انجام شود.

ریست‌کردن ماشین ظرفشویی با استفاده از کنترل پنل

  • ریست ماشین ظرف‌شویی بکو

اگر متوجه شده‌اید چراغ‌های هشدار چشمک می‌زنند، یا ماشین ظرف‌شویی Beko شما به‌سادگی روشن نمی‌شود، یک روش وجود دارد که معمولاً می‌تواند همه چیز را برطرف کند و آن تغییر برنامه ماشین ظرف‌شویی و تنظیم مجدد آن در چند مرحله ساده است:

  1. دکمه start/stop (همان دکمه‌ای که برای اجرای برنامه شست‌وشو از آن استفاده می‌کنید) را حداقل برای 3 ثانیه نگه دارید.
  • ماشین ظرف‌شویی زیمنس را ریست کنید

ماشین ظرف‌شویی مانند همه لوازم‌خانگی ممکن است با مشکل مواجه شود. ممکن است متوجه شوید ماشین ظرف‌شویی زیمنس شما به‌درستی کار نمی‌کند. هنگامی که با مشکلی مواجه شدید، اجرای ریست بهترین گزینه است. برای تنظیم مجدد ماشین ظرف‌شویی زیمنس خود می‌توانید این کار را در چند مرحله ساده انجام دهید:

  1. ماشین ظرف‌شویی را از منبع تغذیه خود جدا کنید.
  2. اجازه دهید حدود 2 تا 5 دقیقه قطع باشد.
  3. پس از این کار می‌توانید دوباره ماشین ظرف‌شویی خود را به برق وصل کنید.

همچنین می‌توانید با مراحل زیر جلو بروید:

  1. دکمه start/stop را به مدت 2 ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  2. سپس دکمه پاور اسکراب و شست‌وشوی سبک را هم‌زمان برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

البته چنانچه کف در ماشین ظرف‌شویی جمع شد، علل مختلفی می تواند داشته باشد، که حتما توصیه می شود، در این باره با افراد دارای مهارت در این حوزه ارتباط بگیرید.

بیشتر بخوانید:   علت جمع‌‌شدن کف در ماشین ظرفشویی و راه‌ه رفع آن
  • ماشین ظرف‌شویی هایسنس را ریست کنید
  1. برای بازگشت مجدد ماشین ظرف‌شویی هایسنس به تنظیمات کارخانه، این ماشین را از منبع تغذیه آن جدا کنید.
  2. اجازه دهید ماشین ظرف‌شویی بدون برق، حداقل 5 دقیقه استراحت کند

ماشین ظرف‌شویی را دوباره به برق وصل کنید.

  • ریست ماشین ظرف‌شویی اسنوا
  1. آن را از برق جدا کنید.
  2. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید دستگاه بی‌حرکت باقی بماند.
  3. دوباره دستگاه را به برق وصل کنید.
  4. بعد از ۳۰ ثانیه آن را روشن کنید.

ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی پاکشوما

  • طریقه ریست‌کردن ماشین ظرف‌شویی پاکشوما

در صورتی که کارکرد ماشین ظرف‌شویی پاکشوما با مشکل مواجه شده باشد، اگر مشکل جرم در دستگاه بود، می توانید آموزش نحوه جرم‌گیری ماشین ظرفشویی در سایت را مطالعه کنید، اما احتمالاً نیاز دارید یک‌بار دستگاه خود را ریست کنید. به این منظور مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا از منوی options دستگاه خود وارد شوید.
  2. سپس از این منو دکمه ریست را انتخاب کنید.
  • نحوه ریست ماشین ظرف‌شویی مجیک
  1. برای ریست ماشین ظرف‌شویی مجیک می‌توانید دستگاه را خاموش و بعد از چند دقیقه روشن کنید.
  2. راه دیگر ریست ماشین مجیک، استفاده از دکمه ریست است.
  3. روش دیگر تغییر برنامه ماشین ظرف‌شویی مجیک، نگه‌داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه است.

دیدگاه کاربران

*
*
*