راهنمای خرید قرص ماشین ظرفشویی + نکات مهم

راهنمای خرید قرص ماشین ظرفشویی

براساس آزمایش‌های انجام‌شده بیشتر قرص‌های ظرف‌شویی می‌توانند کثیفی‌ها و چربی‌های چسبیده به ظرف و ظروف را به‌راحتی خنثی کنند. درحالی‌که برخی از آن‌ها به دلایل مختلف نمی‌توانند این کار را به‌خوبی انجام دهند. در این مقاله راهنمای خرید قرص ماشین ظرفشویی را به‌درستی در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم و یکی از بهترین برندها را برای خرید این محصول به شما معرفی کرده‌ایم.

امروزه و البته بعد از مواجهه جهان با پاندمیک کرونا نیاز به تمیزی و پاکیزگی وارد مرحله جدیدی شده است و خانواده‌ها برای مواجهه کمتر با مواردی که ممکن است سبب آلودگی شوند شستن و ضد عفونی‌کردن ظروف خود را به ماشین‌های ظرف‌شویی می‌سپارند. برای این‌که پروسه شست‌وشوی ظرف‌ها به‌درستی انجام شود علاوه‌بر یک ماشین ظرف‌شویی خوب به قرص ظرف‌شویی خوب هم نیاز دارید.

اگر قرص مورد استفاده شما جنس مرغوبی نداشته باشد در پایان شست‌وشو نه‌تنها به‌صورت له‌شده روی ظروف شما باقی می‌ماند بلکه ممکن است سبب ایجاد لکه روی ظروف شود. در مواردی نیز دیده شده که بعضی قرص‌ها حتی لکه‌های چربی را از روی ظروف پاک نکرده‌اند. هنگامی که در ماشین ظرف‌شویی خود را بازکردید و متوجه شدید قرص روی ظروف شما باقی مانده است، باید برند قرص خود را تغییر دهید.

خرید قرص ماشین ظرفشویی

آیا قرص‌های گران‌قیمت تنها به‌دلیل گران‌بودن عملکرد بهتری هم دارند؟

جواب این سؤال کاملاً مشخص است. بالا بودن قیمت نمی‌تواند کیفیت محصول را تضمین کند. با این حال برخی برندها محصولات بسیار کارآمد و باکیفیت و البته گران ارائه می‌دهند. به‌طورکلی مقصود این است که اگر قرصی را که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید پس از به پایان رسیدن تعدادش، تنها به‌دلیل افزایش قیمت یا امتحان‌کردن قرص‌های جدید، تعویض نکنید. اگر از کیفیت مناسبی برخوردار است همچنان همان محصول را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:   آموزش نحوه گذاشتن قرص در ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید قرص ماشین ظرفشویی خوب

یکی از نکات مهم این است که قرص مورد استفاده شما در وهله اول ظروف شما را به‌طور کامل و مؤثر تمیز کند و همچنین با محیط‌زیست سازگار باشد. در ادامه مقاله راهنمای خرید قرص ماشین ظرف‌شویی لازم است بدانید برخی قرص‌های ماشین ظرف‌شویی که با محیط‌زیست سازگار هستند حاوی مواد شیمیایی خشن مانند کلر یا فسفات نیستند و همچنین داخل لوله‌های تخلیه دستگاه شما رسوب نمی‌کنند.

بیشتر مردم بعد از دیدن قرص‌های ماشین ظرف‌شویی ممکن است فکر کنند قرص‌ها در تمیزکردن ظروف موفق عمل نمی‌کنند. اما بهتر است بدانید عملکرد بسیاری از قرص‌های ماشین ظرف‌شویی در تمیزکردن ظروف شما بسیار مؤثرتر از ژل‌ها و شوینده‌های مایع است. تنها کافی است یک عدد قرص را داخل درب ماشین ظرف‌شویی قرار دهید. درحالی‌که برای استفاده از ژل‌ها و مایع‌های شوینده باید مقدار را به‌صورت دستی اندازه‌گیری کنید که این کار ممکن است سبب کثیف‌کاری شود.

 

برخی از قرص‌ها با نمک و مواد شوینده فرموله شده‌اند و برای شست‌وشو تنها کافی است که یک قرص را درون ماشین ظرف‌شویی قرار دهید. بااین‌حال قرص‌های دیگری هستند که در فرمولاسیون خود نمک و سایر مواد را ندارند. در این صورت شما باید این مواد را به‌صورت دستی داخل ماشین ظرف‌شویی بریزید. به‌طورکلی استفاده از مجموعه این مواد به تمیزترشدن بیشتر ظروف شما کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید که برخی از قرص‌های ماشین ظرف‌شویی ممکن است هنگام شست‌وشو به‌طور کامل حل نشوند و آثار آن‌ها روی ظروف باقی بماند. در این صورت بهتر است برند مورد استفاده خود را تغییر دهید. در ادامه به یاد داشته باشید همه قرص‌های ماشین ظرف‌شویی فرمول یکسانی ندارند و با روند مشابهی ساخته نمی‌شوند. تعدادی از آن‌ها ممکن است داخل لوله‌های آب رسوب کرده و مشکل ایجاد کنند زیرا این قرص‌ها کف‌هایی تولید می‌کنند که می‌توانند به لوله‌ها بچسبند. اگر می‌دانید لوله‌کشی منزل شما قدیمی یا دچار ایراد است شاید بهتر باشد از جایگزین‌های دیگری به‌جای قرص استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   علت جمع‌‌شدن کف در ماشین ظرفشویی و راه‌ه رفع آن

برندهای متفاوت و زیادی از قرص‌های ماشین ظرف‌شویی در بازار موجود هستند. از مدل‌های ارزان و قیمت گرفته تا قرص‌هایی که با محیط‌زیست سازگاری دارند. در این میان ممکن است انتخاب برای شما به‌شدت سخت باشد. به همین دلیل ما به شما برند بینگو را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه‌بر فرمولاسیون قوی در خط تولیدی مجهز تولید شده و هنگام استفاده نیز به بهترین شکل ممکن ظروف شما را تمیز می‌کند.

در بعضی مواقع و برای استفاده از برخی قرص‌ها لازم است از نمک ماشین ظرف‌شویی هم استفاده کنید تا در بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی شما مؤثر باشد.  یاد داشته باشید استفاده از قرص‌های مرغوب که در فرمولاسیون خود نمک دارند می‌تواند از باقی‌ماندن لکه روی ظروف شیشه‌ای جلوگیری کرده و همچنین درخشش ظروف فلزی را حفظ کند. یک قرص خوب می‌تواند حتی سرسخت‌ترین و چرب‌ترین ظرف‌های شما را به‌کمک آنزیم‌های خود به پاکیزه‌ترین شکل ممکن تحویل شما دهد (آنزیم‌ها موادی هستند که مانند کاتالیزور عمل می‌کنند، روند لکه‌زدایی از ظروف را تسریع کرده و لکه‌ها را تجزیه ‌می‌کنند).

راهنمای خرید قرص ماشین ظرفشویی مناسب

قرص‌هایی که حاوی نمک هستند برای افرادی که آب منزل‌شان سختی دارد بسیار مناسب هستند و درصورت استفاده از این قرص‌ها دیگر نیازی به استفاده مرتب از نمک ماشین ظرف‌شویی نیست (البته استفاده از نمک به‌تنهایی نباید متوقف شود) یکی دیگر از مزایای قرص‌های ماشین ظرف‌شویی در مقایسه با سایر شوینده‌ها در راهنمای جامع خرید قرص ظرف‌شویی این است که معمولاً در بسته‌بندی‌های این قرص‌ها تعداد زیادی قرص وجود دارد که تا مدت زیادی شما را از خرید قرص بی‌نیاز می‌کند.

بیشتر بخوانید:   آیا نصف‌کردن قرص ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است؟

تمیزکردن ماشین لباسشویی با قرص ماشین ظرف‌شویی! صحیح یا غلط؟

یکی از عجیب‌ترین کارهایی که امروزه در میان خانواده‌ها گسترش یافته استفاده از قرص‌های ماشین ظرف‌شویی برای تمیزکردن این ماشین است. آن‌ها معتقدند این کار برای تمیز‌کردن مخزن ماشین بسیار مؤثر است. پس چهار عدد قرص را داخل مخزن چرخنده ماشین لباسشویی قرار می‌دهند و دستگاه را روشن می‌کنند. اما بهتر است برای این کار از مواد مخصوصی که به این منظور تولید شده‌اند استفاده کنند زیرا استفاده از این قرص‌ها در ماشین ظرف‌شویی می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد کند. علاوه‌بر استفاده از مواد مخصوص شما می‌توانید از انواع روش‌های خانگی نیز برای تمیزکردن ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. درنهایت امیدواریم مطالعه راهنمای خرید قرص ماشین ظرف‌شویی برای شما مفید واقع شود.

دیدگاه کاربران

*
*
*