5 روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی را بشناسید

روش تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصل از تقلبی

روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی عمل پیچیده‌ای نیست؛ تنها کافی است به چند نکته اساسی و مهم دقت شود. بدیهی است با دانستن روش تشخیص نمک ظرف‌شویی اصل از تقلبی هنگام خرید دقت و تیزبینی بیشتری به خرج داده می‌شود. در این مقاله 5 روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی بیان می‌شود. همچنین در ضمن توضیحات، راهکارهایی ارائه خواهد شد تا به کمک آن‌ها راه تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی ساده‌تر شود؛ پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:   تفاوت نمک ظرفشویی و نمک خوراکی | ترکیبات نمک صنعتی

5 روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی

آموزش روش تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصلی از تقلبی از این نظر مهم است که درصورت استفاده از نمک تقلبی، به دستگاه آسیب‌های جدی وارد می‌شود. کم نیستند افرادی که به‌دلیل استفاده از نمک ماشین ظرف‌شویی تقلبی و بی‌کیفیت، با اختلالات جدی در دستگاه مواجه می‌شوند و هزینه‌های بالایی را برای تعمیر یا تعویض قطعات پرداخت می‌کنند. این روش‌های تشخیص عبارت‌اند از:

1) رنگ و شکل ظاهری نمک

اولین روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی رنگ و شکل ظاهری نمک ظرف‌شویی است. رنگ نمک ظرف‌شویی اصل سفید و دارای دانه‌های درشت است؛ درحالی‌که نمک ظرف‌شویی تقلبی دارای دانه‌های ریز بوده و رنگ آن نیز کدر است. این نوع از نمک‌های ماشین ظرف‌شویی به‌دلیل مشخص نبودن مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها نه‌تنها به ماشین ظرف‌شویی آسیب می‌رسانند، بلکه از این جهت که مستقیم با ظروفی که افراد استفاده می‌کنند در ارتباط هستند، برای سلامت استفاده‌کنندگان این وسیله هم خطرات جدی ایجاد می‌کنند. چنانچه بعد خرید متوجه شدید رنگ و شکل ظاهری نمک متفاوت است، به‌هیچ‌عنوان از آن استفاده نکنید؛ هرچند هزینه زیادی برای آن صرف کرده باشید.

2) میزان انحلال‌پذیری نمک

دومین روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی میزان انحلال‌پذیری آن در آب است. درواقع وظیفه نمک ظرف‌شویی این است که به‌صورت تدریجی در آب حل شده و سبب خنثی شدن یون‌های منفی کلسیم و همین‌طور منیزیم موجود در آب شود. به این فرایند اصطلاحاً نرم شدن آب می‌گویند. همین موضوع به ظاهر ساده سبب می‌شود سختی آب از بین برود و از فشار آب روی ظروف کاسته شود؛ درنتیجه از افتادن خط و خش روی ظروف جلوگیری می‌شود.

راه تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصل از تقلبی

ایجاد رسوب در ماشین ظرف‌شویی به‌شدت برای این دستگاه مضر است و سبب آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به دستگاه می‌شود. اگر درک درستی از اینکه نمک ماشین ظرفشویی چیست؟ داشته باشیم نسبت به عوارض ایجاد شده توسط مواد بی‌کیفیت آگاه‌تر می‌شویم. یکی از دلایل این رسوب‌گذاری استفاده از نمک ظرف‌شویی بی‌کیفیت و تقلبی است. این نمک ظرف‌شویی به‌سرعت در آب حل می‌شود و رنگ آب را هم کدر می‌کند. استفاده از چنین نمکی سبب لک شدن ظروف و جلوگیری از درخشندگی آن‌ها می‌شود. همچنین املاح موجود در این محصولات به‌سرعت در دستگاه رسوب می‌کنند.

نمک ظرف‌شویی بینگو یکی از برندهای شناخته‌شده است که توانسته نظر بسیاری از مشتریان خود را جلب کند. این محصول سبب درخشندگی ظروف می‌شود و هیچ نوع لک و خط و خشی بر ظروف نمی‌گذارد، اما مهم‌تر از این موارد، خاصیت انحلال‌پذیری مناسب این محصول است. نمک ظرف‌شویی بینگو به‌صورت تدریجی در آب حل می‌شود؛ از این‌رو رنگ آب را کدر نمی‌کند و از طرفی املاح آن در ماشین ظرف‌شویی رسوب نخواهد کرد و به دستگاه آسیب نمی‌رسد.

روش تشخیص نمک ظرف‌شویی اصلی از تقلبی در این مورد نیز بسیار آسان است. کافی است یک قاشق از نمک ظرف‌شویی را که خریداری کرده‌اید، در یک لیوان آب ریخته و با قاشق هم بزنید. اگر رنگ آب کدر شد یا در ته لیوان رسوب زیادی جمع شد، محصول مورد نظر تقلبی است.

3) شکل و ظاهر بسته‌بندی از نظر کیفیت

سومین روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی به کیفیت و شکل بسته‌بندی محصول بستگی دارد. شکل و ظاهر بسته‌بندی نباید سبب شود به هر محصولی اعتماد کنید. معمولاً در بسته‌بندی نمک ظرف‌شویی اصل، همان‌طور که جعبه شکیل است، توضیحات روی جعبه نیز کاملاً گویای نوع محصول است. مواردی مانند تاریخ تولید و انقضا، وزن محصول، روش مصرف، ترکیبات، قیمت و… درج می‌شود. همچنین در بیشتر محصولات اصلی، محل باز کردن محصول با نقطه‌چین مشخص شده است.

به‌طورکلی در برندهای معتبر نمک ماشین ظرف‌شویی مانند بینگو، کیفیت بسته‌بندی کاملاً اصولی و شکیل بوده و اطلاعات کافی روی جعبه درج شده است. البته در برخی مواقع به‌دلیل شباهت ظاهری بالا، روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصلی از تقلبی از روی شکل ظاهری بسیار سخت و گاهی غیرممکن می‌شود؛ از این‌رو بهتر است نمک ماشین ظرف‌شویی از فروشگاه‌های معتبر یا از نمایندگی‌ها به‌صورت آنلاین خریداری شود.

روش‌های تشخیص نمک ظرفشویی اصلی از تقلبی

4) وزن جعبه نمک

چهارمین روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی، وزن جعبه نمک ظرف‌شویی است. برندهای شناخته‌شده در تولید نمک ظرف‌شویی معمولاً در سایز و اندازه‌های ثابتی نمک را به بازار عرضه می‌کنند؛ برای مثال نمک ظرف‌شویی بینگو در دو سایز یک و نیم کیلویی و دو کیلوگرمی در بازار موجود است و غیر از این وزن مسلماً تقلبی خواهد بود. روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصلی از تقلبی با این روش هم بسیار ساده است. کافی است محصول را در اینترنت جست‌و‌جو کنید تا مطمئن شوید در چه سایز و اندازه‌ای عرضه می‌شود.

5) روشن ماندن چراغ نمک ماشین ظرف‌شویی

پنجمین روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی، به این صورت است که نمک خریداری‌شده در مخزن نمک ریخته می‌شود، اما همچنان چراغ نمک ماشین ظرف‌شویی روشن می‌ماند؛ به عبارت دیگر ماشین ظرف‌شویی با وجود قرار گرفتن نمک در مخزن همچنان هشدار نبود نمک در مخزن را می‌دهد.

دلیل این مسئله تقلبی و بی‌کیفیت بودن نمک ظرف‌شویی است؛ چراکه سنسورهای ماشین ظرف‌شویی با توجه به ترکیبات این محصول، وجود نمک در مخزن را تشخیص می‌دهند؛ درحالی‌که این سنسورها در نمک تقلبی عمل نمی‌کنند؛ از این‌رو چنانچه با وجود پر کردن مخزن نمک، همچنان با اخطار نبود نمک در محفظه روبه‌رو شدید باید به اصل بودن نمک خریداری‌شده شک کنید.

البته صرفا خاموش‌نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی تنها راه تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی نیست؛ چراکه خاموش نشدن سنسور نمک در ماشین ظرف‌شویی علل دیگری هم می‌تواند داشته باشد؛ مانند حجم کم نمک موجود در مخزن، نشت نمک از مخزن، سوختن سنسور نمک و موارد دیگر.

بیشتر بخوانید:   آموزش نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

سخن پایانی

روش تشخیص نمک ماشین ظرف‌شویی اصل از تقلبی و راهکارهای آن نیز ارائه شد. بدیهی است به‌کارگیری 5 روش تشخیص نمک ظرف‌شویی اصل از تقلبی که توضیح آن‌ها گذشت، تا حد قابل‌توجهی می‌تواند به خرید نمک ماشین ظرف‌شویی اصلی کمک کند. اگرچه وسواس در زمان خرید ممکن است کمی طاقت‌فرسا باشد، با خرید نمک ظرف‌شویی اصل، تا حد قابل‌توجهی طول عمر دستگاه ماشین ظرف‌شویی بالا می‌رود.

البته گاهی روش تشخیص نمک ظرف‌شویی اصل از تقلبی به‌دلیل کمبود وقت و نبود فرصت کافی برای کنکاش و بررسی دشوار می‌شود؛ از این‌رو برای افرادی که فرصت کافی بررسی و به‌کارگیری روش‌های گفته‌شده را ندارند، بهترین توصیه ممکن این است که خرید را از فروشگاه‌های معتبر یا به‌صورت آنلاین انجام دهند.

دیدگاه کاربران

*
*
*