رفع لکه چای و قهوه از روی لیوان با ماشین ظرفشویی

رفع لکه چای و قهوه از روی لیوان

رفع لکه چای و قهوه از روی لیوان با ماشین ظرفشویی یکی از بهترین روش‌های از بین بردن لکه از روی لیوان هست، چای و قهوه دو نوشیدنی رایج در سراسر جهان هستند؛ که مصرف زیاد آن‌ها سبب اعتیاد می‌شود؛ با این حال در همه کشورهای جهان طرفدارهای بی‌شماری را جذب خود کرده است. همان‌طور که اشاره شد محبوبیت این دو نوشیدنی پرمخاطب در تمامی کره زمین قابل مشاهده است.

از این‌رو استقبال زیاد از چای و قهوه سبب به وجود آمدن میکسی از این دو به نام اسپریز یا اسپریتس شده است که جزء پرفروش‌ترین نوشیدنی‌ها در کشور اتیوپی است، اما این مقدار از علاقه سبب مصرف زیاد و درنتیجه ظروف و لیوان‌های کثیف و آغشته به چای و قهوه در سراسر جهان خواهد شد که از بین بردن لکه چای و قهوه از روی لیوان به چالشی بین افراد کره زمین تبدیل شده است.

رفع لکه چای و قهوه از روی لیوان آن‌قدر هم سخت و طاقت‌فرسا نیست و راه‌های متعددی از ماشین ظرف‌شویی تا شست‌وشوی با دست و کف وجود دارد که پیدا کردن بهترین راه و همچنین راحت‌ترین راه نقش مهمی در داشتن لیوان‌های براق‌تر و زیباتر برای صرف قهوه و چای خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:   انواع برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی (کامل‌ترین لیست)

شست‌وشوی ظرف و لیوان‌های کثیف

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کارآمدی بسیار بالای ماشین‌های ظرف‌شویی دیگر کمتر کسی ظروف روزمره یا مهمانی خود را به‌صورت دستی می‌شوید. در این میان از بین بردن لکه‌های مختلف از جمله نحوه براق‌ کردن ظروف استیل، لکه چای و قهوه از روی لیوان به ماشین‌های ظرف‌شویی سپرده شده است تا هم در زمان و هم در انرژی صرفه‌جویی شود.

ازبین‌بردن لکه چای از روی لیوان

رفع لکه چای و قهوه از روی لیوان

در بین ما ایرانیان، چای از جایگاه خاصی برخورداری است؛ به‌طوری‌که این نوشیدنی خوش‌طعم بخش جدانشدنی مهمانی‌های کوچک و بزرگ ماست؛ به‌نوعی که بیشتر ما به این طمع و رنگ عادت کرده‌ایم. در این میان از بین بردن لکه چای و قهوه از روی لیوان یا لکه‌زدایی ظروف کریستالی نیز یکی از بخش‌های مهم است. بودن و رعایت بهداشت گره خورده است، داشتن لیوان‌هایی براق و زیبا هنگام مصرف چای بسیار مهم است. همچنین لیوان‌های چای به‌دلیل شفاف بودن قطعاً کدری خود را بیشتر از لیوان‌های دیگر نشان می‌دهند.

علت ایجاد لکه چای و قهوه روی لیوان

قهوه و چای حاوی تانن یا ترکیبات آلی گیاهان هستند. تانن‌ها کیفیتی قابض به مایعات و رنگ‌ها اضافه می‌کنند که می‌توانند پارچه‌ها و شیشه، چینی و ظروف نوشیدنی و حتی فولاد ضد زنگ را لکه‌دار کنند. همچنین درصورت شست‌وشوی اشتباه و از بین نرفتن این تانن‌ها به‌مرور زمان سبب ایجاد لکه‌های قوی‌تر و از بین نرفتن آن‌ها و همچنین طعم بد در نوشیدنی خواهند شد.

پس از بین بردن لکه جای و قهوه لیوان علاوه بر اهمیتی که در تمیزی لیوان‌ها دارد، درصورت شست‌وشوی اشتباه حتی در طعم چای و قهوه ما اهمیت بسزایی خواهد داشت. پاک کردن لکه چای و قهوه از روی لیوان کار سختی نیست و تنها با چند مرحله قادر به انجام این کار و جلوگیری از آسیب‌ها خواهید شد.

از بین بردن لکه چای و قهوه از روی لیوان

از بین بردن لکه‌های تانن کار سختی نیست، اما باید به‌طور منظم انجام شود؛ در غیر این صورت کار شما سخت‌تر از قبل خواهد بود. روش‌های زیر روش‌های برتر رفع لکه چای و قهوه از روی لیوان هستند.

روش‌های تمیز کردن لکه چای و قهوه از روی لیوان

هر چند وقت یک‌بار لکه‌های مبنی بر تانن را از بین ببرید. اگر لیوان شما آغشته به قهوه یا چای است، که این دو نوشیدنی مقدار زیادی تانن دارند، باید در اسرع وقت آن‌ها را بشویید؛ چراکه عقب انداختن شست‌وشوی آن‌ها سبب کدری و از بین رفتن شفافیت می‌شود. یکی از بهترین روش‌های شست‌وشو و از بین بردن لکه چای و قهوه از روی لیوان، شست‌وشو با ماشین ظرف‌شویی است که با توجه به فرایند قوی و طولانی شست‌وشو کوچک‌ترین اثری از تانن روی ظروف شما نخواهد گذاشت. همچنین در فرایند شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی خبری از هیچ دستی نیست و تمامی بخش‌های شست‌وشو و حتی خشک کردن ظروف یا لیوان با دستگاه انجام خواهد شد.

پاک‌کردن لکه چای و قهوه از روی لیوان

تمیز کردن لکه چای و قهوه از روی لیوان

صرفه‌جویی در وقت، استفاده کمتر از آب و شست‌وشوی قوی‌تر از دیگر برتری‌های رفع لکه چای و قهوه از روی لیوان به‌کمک ماشین ظرف‌شویی است.

نحوه رفع لکه چای و قهوه از روی لیوان با ماشین ظرف‌شویی

درصورت امکان، لیوان‌ها و لیوان‌های زاویه‌دار را روی قفسه بالایی قرار دهید تا از جمع شدن آب پس از اتمام چرخه شست‌وشو جلوگیری کنید. حال می‌توانید با خیال راحت فرایند شست‌وشو را تنها با چند دکمه شروع کنید. در نظر داشته باشید برای از بین بردن بهتر لکه چای و قهوه از روی لیوان در ماشین ظرف‌شویی بهتر است مانند سایر دستگاه‌های شست‌وشو ماشین ظرف‌شویی خود را کامل پر کنید تا ظروف شما بهتر شست‌وشو داده شوند.

رفع لکه چای و قهوه لیوان

نکته مهم در از بین بردن لکه چای و قهوه از روی لیوان

عملکرد ماشین ظرف‌شویی، رفع لکه چای و قهوه لیوان و بالا رفتن کیفیت این فرایند وابسته به مایع ظرفشویی قوی و با ترکیبات خوب است؛ از این‌رو مایع ظرف‌شویی باکیفیت نقش مهمی در از بین بردن تانن‌ها و پاک کردن لکه چای و قهوه از روی لیوان دارد. شرکت بینگو با دریافت اطلاعات از متخصصان و استفاده از دانش آن‌ها در ساخت برترین مواد شست‌وشوی مخصوص ماشین ظرف‌شویی از جمله قرص، ژل و مایع توانسته برترین متریال شست‌وشو را به شما مشتریان عزیز ارائه بدهد.

بیشتر بخوانید:   روش فوری برای پاك كردن لكه قهوه از لباس

از بین بردن لکه چای و قهوه لیوان با محصولات بینگو

شرکت بینگو در تولید مواد شوینده اعم از ژل ماشین ظرف‌شویی، مایع جلادهنده ماشین ظرف‌شویی، قرص ماشین ظرفشویی، مایع ظرف‌شویی و سایر محصولات شوینده توانسته کیفیت را در کنار قیمت مناسب حفظ کند.

دیدگاه کاربران

*
*
*