راهکارهایی برای رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی

رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی

رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی یکی از موارد حائز اهمیت است. پیشرفت تکنولوژی را حتی می‌توان در شست‌وشوی ظروف مشاهده کرد، ماشین ظرف‌شویی برای اولین بار در 1850 توسط جوئل هاتون ثبت اختراع شد. فرایند شست‌وشوی این ماشین به‌صورت یک جعبه کوچکی بود که از چرخ دستی برای پاشیدن آب روی ظروف کثیف استفاده می‌کرد. درمجموع یکی از مشکلات این ماشین‌ها گرفتگی لوله آن است که در این مقاله به راهکار رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی اشاره خواهیم کرد.

ماشین‌های ظرف‌شویی به‌دلیل راحتی و راحت کردن کار شست‌وشوی ظروف با استقبال بسیار افراد در سراسر جهان مواجه شد. در بیشتر خانه‌های جهان می‌توانید ماشین‌های ظرف‌شویی را مشاهده کنید. دلیل این محبوبیت صرفه‌جویی در آب و وقت، راحتی کار و حتی شست‌وشوی اصولی‌تر است که دغدغه شست‌وشوی ظروف کثیف در مهمانی‌های کوچک و بزرگ را برطرف کرده است، اما این ماشین‌های ظرف‌شویی همانند، سایر ماشین‌های روز دنیا، با خرابی و مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که یکی از آن‌ها گرفتگی لوله است. در این حالت شما باید رفع گرفتگی لوله ماشین ظرف‌شویی خود را شروع کنید تا این مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید:   معرفی 4 راهکار برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی

گرفتگی لوله‌های ماشین ظرف‌شویی

تصور کنید پس از شام ماشین ظرف‌شویی خود را از ظروف کثیف پر می‌کنید و فرایند شست‌وشو و ظروفی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست را با چند کلیک شروع می‌کنید، اما پس از اتمام شست‌وشوی ظروف کثیف و هنگام باز کردن درب ماشین ظرف‌شویی یک حوض آب و ظروف کثیف‌تر از قبل را مشاهده می‌کنید. این همان گرفتگی ماشین ظرف‌شویی است که باید برای رفع آن اقدام کنید.

ماشین ظرف‌شویی چگونه کار می‌کند؟

ابتدا شما ظروف کثیف را در ماشین ظرف‌شویی خود به‌صورت مرتب می‌چینید و پس از دریافت برنامه شست‌وشو توسط دستگاه فرایند شست‌وشو به‌صورت آبپاشی پرفشار به ظروف و استفاده از مواد شوینده توسط دستگاه شروع خواهد شد. پس از شست‌وشو ظروف شما خشک شده و در کمتر از چند دقیقه تحویل داده خواهد شد، اما در برخی موارد، با اینکه ماشین ظرف‌شویی کارآمدی بالایی دارد با مشکلات فنی مانند گرفتگی لوله تخلیه فاضلاب و در این صورت با چالش رفع گرفتگی لوله ماشین ظرف‌شویی روبه‌رو می‌شوید.

رفع گرفتگی لوله ماشین ظرفشویی

رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی

رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی کار سختی نیست و شاید شما بتوانید پس از خواندن این مقاله این ایراد فنی را برطرف کرده و ماشین ظرف‌شویی را آماده شست‌وشوی ظروف خود کنید. در ادامه راهکارهای رفع گرفتگی لوله ماشین ظرف‌شویی را به شما ارائه خواهیم داد.

دلایل گرفتگی ماشین ظرف‌شویی

چند دلیل احتمالی وجود دارد که شاید گرفتگی ماشین ظرف‌شویی و حوضچه آن به‌خاطر این موارد باشد. شایع‌ترین دلیل گرفتگی لوله ماشین ظرف‌شویی، شیلنگ تخلیه و دفع زباله است. شیلنگ تخلیه را بررسی کنید، اگر مشکلی در آن دیدید، بررسی ریزبینانه‌تر را شروع کنید یا از شرکت تولیدکننده ماشین ظرف‌شویی علت این اتفاق را بپرسید، اما مشکل جدی‌تر در لوله‌کشی است که می‌تواند با تحت تأثیر قرار دادن ماشین ظرف‌شویی سبب ایجاد حوضچه یا همان گرفتگی شود که برای رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی با چالش‌های نسبتاً سختی روبه‌رو خواهید شد. مشکل هر چه باشد، آن را نادیده نگیرید. نادیده گرفتن این مشکل می‌تواند سیستم لوله‌کشی و آب را تحت تأثیر قرار دهد و آسیب چند برابر شود.

چند اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرف‌شویی

  • باقی ماندن بقایای مواد غذایی روی ظروف
  • استفاده از مواد شوینده ارزان‌قیمت
  • استفاده از ظروف آسیب‌دیده یا شکسته
  • دما و سختی کنترل‌نشده آب

روش‌های رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی

در مرحله اول باید تمامی ظروف در دستگاه را خارج کنید. متأسفانه شست‌وشوی این ظروف کثیف را باید به‌صورت دستی انجام دهید که کمی شما را اذیت خواهد کرد. در گام بعدی دفع زباله خود را با دقت بالا بررسی کنید. اگر ویژگی تخلیه زباله را در ماشین ظرف‌شویی خود دارید، گاهی اوقات انجام همین کار سبب برطرف شدن مشکل خواهد شد، پس از تخلیه زباله یک شست‌وشو را برای آزمایش روشن کنید تا ببینید با این روش برطرف می‌شود یا نه، اما اگر باز هم حوضچه ایجاد شده و تخلیه با مشکل روبه‌رو شد، ماشین ظرف‌شویی خود را از برق بکشید و حتماً مطمئن شوید از برق درآمده است؛ چون در غیر این صورت ممکن است دچار برق‌گرفتگی شوید.

روش‌های رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی

پس از خاموش کردن ماشین ظرف‌شویی به‌کمک یک بشقاب یا بطری، آب درون دستگاه را کامل خالی کرده و سپس زه‌کشی را به‌طور کامل تمیز کنید تا درصورت وجود آشغال‌های ریز و درشت شسته شوند. بعد از آن فیلترها را از نظر انسداد بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشند. به احتمال زیاد فرایند رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی شما برطرف شده باشد. برای اطمینان دوباره به‌صورت آزمایشی یک برنامه از انواع برنامه شست‌وشوی ماشین ظرفشویی را به دستگاه بدهید، اما درصورت گرفتگی دوباره، حتماً با نمایندگی تماس بگیرید تا مشکل شما را برطرف کنند. در نظر داشته باشید عقب انداختن تعمیر گرفتگی لوله ماشین ظرف‌شویی، سبب ایجاد آسیب‌های بیشتر به بخش‌های دیگر خواهد شد؛ پس این تعمیر را به زمان دیگری موکول نکنید.

راه‌های جلوگیری از گرفتگی ماشین ظرف‌شویی

رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی با این حال که شاید خیلی سخت نباشد، بسیار زمان‌بر خواهد بود؛ پس تنها با چند راهکار ساده از گرفتگی ماشین ظرف‌شویی خود جلوگیری کنید. در گام اول حتماً بشقاب‌های غذایی خود را از مواد غذایی پاک کنید تا این ذرات غذا سبب گرفتگی لوله ماشین ظرف‌شویی شما نشوند. سعی کنید هنگام انتخاب مدل شست‌وشو استفاده از چرخه آب گرم را مدنظر قرار دهید؛ زیرا آب گرم سبب رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی و از بین رفتن مسدودی‌های لوله فاضلاب می‌شود. فیلتر ماشین ظرف‌شویی کثیف یکی دیگر از عوامل ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب است؛ پس آن را به‌صورت مرتب شستشو دهید تا باعث گرفتگی نشود. همچنین برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی از جرم‌‎گیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   دلایل وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی و قسمت‌های دیگر

دلیل کاربرد زیاد ماشین ظرف‌شویی چیست؟

دلیل این همه علاقه به این ماشین هوشمند، تمیزی بیشتر بدون صرف زمان زیاد است؛ به گونه‌ای که شست‌وشو با ماشین ظرف‌شویی کاملاً توسط دستگاه انجام می‌شود و هیچ دستی در کار نیست. شما تنها با چند کلیک ظروف آشپزخانه خود را تمیزتر از همیشه تحویل خواهید گرفت. همچنین علاوه بر راحتی در استفاده دیگر دست شما با مایع ظرف‌شویی برخوردی نخواهد داشت و از خطرات پوستی مختلف دور خواهید بود.

کیفیت بالا و شست‌وشوی راحت با قرص ماشین ظرف‌شویی بینگو

درمجموع بهتر است تنها با انجام چند مرحله ذکرشده به‌صورت مداوم و هرچند وقت یک‌بار از روبه‌روشدن با چالش رفع گرفتگی ماشین ظرف‌شویی جلوگیری کنید تا بتوانید در هر شرایطی از ماشین ظرف‌شویی خود استفاده کنید و با مشکلی روبه‌رو نشوید.

بهترین برند شوینده‌های ماشین ظرف‌شویی چیست؟

شوینده‌های ماشین ظرف‌شویی تأثیر بسیاری در سلامت دستگاه دارد. در صورتی که از شوینده نامناسب استفاده کنید با مشکلاتی مانند کثیفی ظروف حتی پس از فرایند شست‌وشوی کامل و بدون مشکل، ایجاد لکه روی ظروف و… روبه‌رو خواهید شد؛ از این‌رو با استفاده از مواد شوینده مثل قرص ماشین ظرفشویی بینگو خیالتان را از هرگونه آسیب یا مشکلی در ماشین ظرف‌شویی و ظروف خود راحت کنید.

دیدگاه کاربران

*
*
*