اصلی‌ترین علت نشتی نمک ماشین ظرفشویی

نشتی نمک ماشین ظرفشویی

نشتی نمک ماشین ظرف‌شویی ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. برخی از این موانع و مشکلات به‌سادگی رفع می‌شوند، اما برخی دیگر از علت نشت نمک در ماشین ظرفشویی فنی‌تر است و گاهی با تعویض قطعه یا قطعاتی مشکل برطرف می‌شود. در این مقاله به بررسی 4 علت اصلی نشتی نمک در ماشین ظرف‌شویی پرداخته می‌شود. همچنین راهکارهایی برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی ارائه خواهد شد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:   معرفی 4 راهکار برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی

 4 علت نشتی نمک ماشین ظرف‌شویی

نشت نمک ماشین ظر‌فشویی یکی از مشکلاتی است که معمولاً دارندگان این وسیله با آن مواجه می‌شوند. البته نشتی نمک ماشین ظرف‌شویی دلایل متعددی دارد که گاهی به‌سادگی رفع می‌شوند. نکته مهم یافتن علت بیرون زدن نمک ماشین ظرفشویی است؛ زیرا زمانی که دلیل یک مشکل کشف می‌شود کمک شایانی به حل آن می‌کند. دلایل نشتی نمک ظرف‌شویی عبارت‌اند از:

1) باز ماندن درب مخزن نمک ماشین ظرف‌شویی

از دلایل نشتی نمک ماشین ظرف‌شویی می‌توان به بسته‌ نشدن درب محفظه نمک اشاره کرد. چنانچه درب محفظه به شکل صحیح بسته نشود، سبب بروز این مشکل می‌شود. در این مواقع تنها کافی است درب محفظه باز شده و مجدد به شکل صحیح بسته شود. بهتر است هنگام استفاده از ماشین ظرف‌شویی عجله نکنید، نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی  به طور صحیح انجام دهید و بعد وسیله را روشن کنید؛ زیرا گاهی همین بی‌احتیاطی‌های جزئی سبب مشکلات جدی‌تر برای ماشین ظرف‌شویی می‌شود.

2) پر کردن مخزن نمک ماشین ظرف‌شویی بیش از ظرفیت آن

یکی از دلایل نشت نمک ماشین ظرف‌شویی پرکردن بیش از ظرفیت مخزن است. اگرچه وجود نمک ظرف‌شویی در ماشین ظرف‌شویی کاملاً ضروری است، افراط در این مسئله نیز مشکل‌ساز خواهد شد. طرز استفاده از ماشین ظرفشویی به صورت صحیح باعث جلوگیری این موضوع می‌شود، اگر نمک ماشین ظرف‌شویی از مخزن بیرون بریزد، سبب نشتی نمک در ماشین ظرف‌شویی و زنگ‌زدگی اجزای دیگر ماشین ظرف‌شویی می‌شود. این موضوع حتی ممکن است مشکلات جدی‌تری مانند سوراخ‌ شدن دیگ را هم در پی داشته باشد.

میزان نمک در ماشین ظرف‌شویی باید در حد دو بند انگشت یا تا دو سانتی‌متر باشد. بهتر است برای جلوگیری از ریخته شدن نمک به خارج از محفظه و پیشگیری از ایجاد خطر زنگ‌زدگی سایر اجزاء، حتماً از قیف برای ریخته شدن نمک ماشین ظرف‌شویی در مخزن استفاده شود.

علت نشت نمک ماشین ظرف‌شویی

3) ایراد و اشکال در درب محفظه نمک

گاهی نیز علت نشتی نمک ماشین ظرف‌شویی خرابی درب محفظه مخزن نمک است؛ به این صورت که درب محفظه خوب چفت نمی‌شود و همین موضوع مشکل ایجاد می‌کند. در برخی مواقع علت این مشکل، به‌دلیل ضربه خوردن، تغییر شکل و حالت دادن درب محفظه است و همین موضوع سبب بسته نشدن درب محفظه نمک می‌شود. با بروز این مشکل، نشتی نمک در ماشین ظرف‌شویی رخ می‌دهد. در چنین مواقعی نیز باید درب محفظه تعویض شود؛ چراکه قابلیت تعمیر و بازسازی را ندارد.

لازم است دقت شود حتماً از نمک باکیفیت استفاده شود. استفاده از نمک ظرف‌شویی بی‌کیفیت به مرور زمان به مخزن نمک آسیب می‌رساند. بدیهی است این موضوع با گذر زمان، سبب پوسیدگی یا زنگ‌زدگی مخزن نمک خواهد شد و درنهایت سبب نشت نمک ماشین ظرف‌شویی نیز می‌شود.

نمک ظرف‌شویی که محافظ در برابر رسوبات آهکی باشد، نه‌تنها به درخشندگی و تمیزی ظروف کمک می‌کند، بلکه در عملکرد بهتر ماشین ظرف‌شویی نیز نقش خواهد داشت؛ درنتیجه طول عمر ماشین ظرف‌شویی را نیز بالا می‌برد. ویژگی‌های مهمی که گفته شد در نمک ظرف‌شویی بینگو وجود دارد؛ از این‌رو با خرید نمک ظرف‌شویی باکیفیت می‌توان به دوام و ماندگاری بیشتر ماشین ظرف‌شویی نیز کمک کرد.

4) پوسیدگی و سوراخ شدن مخزن نمک ماشین ظرف‌شویی

نشتی نمک ماشین ظرف‌شویی به‌علت پوسیدگی و سوراخ شدن مخزن نمک بسیار شایع است؛ چراکه به مرور زمان و با تمیز نکردن مخزن نمک، این مخزن دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی می‌شود. چنانچه مخزن نمک دچار پوسیدگی شود، درنهایت به سوراخ شدن مخزن می‌انجامد. در چنین مواقعی که نشتی نمک ظرف‌شویی به علت سوراخ شدن و پوسیدگی مخزن است، چاره‌ای جز تعویض مخزن وجود ندارد. با آشنایی از اینکه نمک ماشین ظرفشویی چیست، می توانیم با اقدامات پیشگیرانه طول عمر دستگاه را افزایش دهیم.

راهکارهایی برای پیشگیری از نشت نمک ماشین ظرف‌شویی

1) اولین راه پیشگیری از نشتی نمک در ماشین ظرف‌شویی این است که تنها زمانی باید اقدام به ریختن نمک در مخزن کرد که چراغ نمک روشن شود و اخطار نبود نمک در مخزن را بدهد. در غیر این صورت نیازی به اضافه کردن نمک در مخزن نیست.

2) دومین راه‌حل برای پیشگیری از نشتی نمک ظرف‌شویی اندازه ریختن نمک در مخزن ماشین ظرف‌شویی است. لازم است حتماً پیش از ریختن نمک در مخزن، مقدار نمک اندازه‌گیری شود (دو بند انگشت یا نهایت تا 2 سانتی‌متر) و سپس با یک قیف یا قاشق کوچک این اقدام صورت گیرد که از پاشیدن نمک به بیرون جلوگیری شود.

پیشگیری از نشت نمک ماشین ظرف‌شویی

3) راه دیگری که تأثیر قابل‌توجهی به پیشگیری از نشت نمک ماشین ظرف‌شویی دارد چک کردن مداوم درب محفظه مخزن است. لازم است هنگام تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی حتماً مخزن نمک و درپوش آن هم بررسی شود تا از سالم بودن واشرهای درب محفظه اطمینان حاصل شود. خرابی واشرهای درب محفظه ممکن است به‌دلیل صحیح بسته نشدن درب محفظه رخ دهد.

4) یکی دیگر از کارهایی که می‌توان برای پیشگیری از نشتی نمک ظرف‌شویی و جلوگیری از بروز دیگر مشکلات جدی انجام داد، انتخاب نمک باکیفیت است؛ چراکه نمک ماشین ظرف‌شویی نقش مهمی در گرفتن سختی آب و تمیزی و درخشان شدن ظروف دارد؛ از این‌رو نباید از نمک بی‌کیفیت استفاده شود؛ چراکه به مرور زمان سبب پوسیدگی مخزن می‌شود و مشکلات جدی و جبران‌ناپذیر دیگری را هم برای دستگاه ایجاد خواهد کرد.

5) بهترین راه‌حل برای پیشگری از نشت نمک ماشین ظرف‌شویی و دیگر مشکلات فنی، این است که حتماً در فواصل زمانی مشخص برای سرویس شدن ماشین ظرف‌شویی اقدام شود. در این صورت پیش از بروز مشکلات جدی و حل‌نشدنی، امکان برطرف کردن مشکل وجود خواهد داشت و با انجام سرویس به‌موقع از تحمیل هزینه‌های اضافی برای تعمیر یا تعویض قطعات جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:   تفاوت نمک ظرفشویی و نمک خوراکی | ترکیبات نمک صنعتی

علت برتری نمک ماشین ظرف‌شویی بینگو

نمک ظرف‌شویی بینگو در برابر رسوبات آهکی مقاوم است و به‌خوبی سختی آب را می‌گیرد؛ درنتیجه ظروف سالم‌تر خواهند ماند. نمک ظرف‌شویی بینگو قدرت انحلال فوق‌العاده‌ای دارد و همین موضوع از ایجاد لک روی ظروف جلوگیری می‌کند. البته دلیل اصلی برتری این نمک این است که تقویت‌کننده عملکرد ماشین ظرف‌شویی هم به شمار می‌آید و به طول عمر و دوام ماشین ظرف‌شویی کمک شایانی می‌کند. نمک ظرف‌شویی بینگو در اندازه‌های یک و نیم کیلویی و دو کیلویی در بازار موجود است. قیمت این محصول با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد بسیار مقرون به صرفه است.

دیدگاه کاربران

*
*
*